9/06/2011

Misafir Sofrasi ve Ingiliz Keki(snow cake)


Turkiye bayrami bitirip is basi yaptigi gun,burda resmi tatil oldu.Pazertesi gunu kahvaltiya yeni dogum yapmis bir arkadasi ve ailesini cagirdim.
 Ev yapimi Simit
 Anne usulu patates salatasi.Sicak haslanmis patates ve haslanmis yumurta ile

Bahcenin mahsullerinden
 Esma'yi anarak pisirdigim ingiliz keki.Ben bu kekin adini ingilizce snow cake diye degistirdim,tarifin aslini Esma'da bulamadim,ben su siteden yaptim,kek firinda piserken farkettimki kakao bitmis,komsu bonie'de de olmayinca nescafe ile yaptim,bence harika oldu:)Misafirlerde cok begendi.


KEK İÇİN GEREKLİ MALZEMELER:
4 yumurta
5 ,5  kahve fincanı (Türk kahvesi fincanı) şeker
3 kahve fincanı sıvı yağ
4 kahve fincanı süt
11 kahve fincanı un
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu
YAPIMI:
Bütün keklerde olduğu gibi önce şeker ve yumurta mikserle köpük olana dek çırpılır.Geri kalan tüm malzeme karıştırılarak kısa bir süre tekrar çırpılır.Yağlanmış fırın tepsisine dökülür.(fırınların içinde mevcut olan siyah dikdörtgen tepsiler)200 derecede pişirilir.

Kek pişip soğuduktan sonra buyuk tepsiyi once boylamasina 3'e kestim,sonra ucgen baklava dilimleri yaptim.



SOS:
6 su bardağı süt
5 kaşık kakao-ben burda necafei sutle karistirdim.
isteğe göre şeker
bu karışım çiğ olarak iyice karıştırılır ve hiç topak kalmaması sağlanır.
Diğer tarafta kıyılmış hindistan cevizi düz bir tabağa dökülür.
Karelere bölünmüş kekler sosa batırılır-burda hizlica batirin ve iyce dibine kadar batirmayin,yoksa kekiniz dagiliyor. arkasından hindistan cevizine bulanır.Servise hazırdır.Afiyet olsun.

2 comments:

LaMa said...

ben de yillar ocne denemistim bu kekei ama malzemler cok gelmisti:( tums osu kullandin mi sen? kek de buyuk boy borcamda iyi pismemisti malesef.
simit ck guzel gorunuyor,ellerine saglik

Hulyalar said...

kek bu olculerde cotco tepsisinde gayet iyi pisti,sosunda tamami yetti.ama istersen az olcuyle yap sosu yetmezse hizlica ilave edebilirsin hersey cig oldugu icin.

simitin tarifinide yazicam yakinda,cok enfes tadlari:)