3/22/2010

Meyveli kek

Eskiden keki sevmezdim;kuru gelirdi bana.Adil'e hamileyken basladi topkek asermelerim.Ablam gelirken getirdi yetistirdi dogumdan once kekleri;yedim dogdu Adil:)Sonra artik kendim usta oldum kekte;istedigim lezzette hafiflikte-agirlikta-yumusaklikta-sertlikte kekler pisirir oldum.Azra'da rulakat aserdim;sagolsun ablam yine yetistirdi gonderdi bana;doyasiya yedim.Ama henuz rulakat pisircek ustaliga gelemedim:)


Resimde gorunen keki gecen haftalarda pisirdim.Cocuklari bir aksam erken yatirip;esimde evde degilken mutfakta cok keyif alarak yaptim.Mutfak benim icin artik bir zulum-iskence cogu zaman.Azra bana yardim edip kasik karistiracak yasta da degil;kendi basina oyna bende mutfakta isimi yapimi anliycak yasta da degil...keyfimin sebebi o..


Once internette dolandim meyveli kek icin;beyazlarini ayri karistir;sarilari ayri falan;buyudu gozumde.klasik anne tarifi keki yaptim;sonuc super oldu.Eger bilirseniz pastanelerde satilan diktorgen keklere benzedi;tipi de tadi da:)Bir dahakine hic yag koymadan yaparsam tam pastanedekilere benzeyicegini dusunuyorum;hafif kuru..himm


Mazemeler:


3yumurta
1kupa seker
1kupa sut
1/2 kupa sivi yag
vanilya +kabartma tozu
un


4-5 kuru kaysi
4-5 kuru erik
1 avuc kuru uzum
1 avuc kuru cranberry
portakal kabugu+limon kabugu rendesi




yapilisi:
3 yumurta sekerle cirpilir.(hatta cocuklar uyuyor diye ben elimde cirptim mikser kullanmadan)sut;yag ilave edilir.Un +kabartma tozu+vanilya eklenir karistirilir.(unun miktarini olcmedim;sivi kek kivami yaptim;Ama tekrar yapinca olcucem;yazicam buraya)


kuru meyveler kucuk parcalara kesilip ;kaynar suda biraz bekletilir;sonra suzulup bir avuc unun icine bulanir.En son karisima eklenip;spatula ile karistirilir.ben slikon diktorgen kalip kullandim.


onceden isitilmis 375F firinda pisirilir.Sabah aksam afiyetle yenir.




Tavsiyeler:Bu keke ceviz gitmez;aklinizda bulunsun.
Inciriniz varsa cok yakisir bence bu tarife.









No comments: