10/08/2010

Tarhana hikayesi

Biz un tarhanasini bilmeyiz.Bizim koyde-konya- bulgur tarhanasi olur.Benim cocuklugumdan tek hatirladigim mahalleden Ummuhan teyzenin balkonuna serdigi tarhanalar.Kokusu;rengi yaparken beni bizim mahallenin anilarina goturdu..

Gecen sene burda bir arkadas tarhana yapinca;ve yine Turkiye'de bir dostum;cocuklara doktor tavsiyesi deyince internette dolanmaya basladim.Tijen'de anlatilabilecek en guzel tarifi buldum.Basladim hazirliga.
Bizim eve yakin bir tarla bulduk yazin basinda.Ordan aldigim bir kutu domatesten ayirdim once;pazar aksamindan mayaladigim yogurdu suzulmesi icin kagit havlu koyup suzgece yerlestirdim;birde nohutu islattim..Pazartesi gunu sabahtan tarlaya gittim yine;biber ve sogan almaya.Hava yagmurlu.Kiz dedi;ogleden sonra topliycaz;dedim ben simdi gidip toplasam olur mu biraz?Olur dedi.Camurlana camurla girdim tarlaya topladim kirmizi biberleri.Sonra yine tarladan sogani aldim;donuste marketten maydonozu;en sonda eve girmeden gidip bahceden taze nanelerimi topladim.

Tijen'in anlattigi gibi malzemeleri yaptim.Yogurmak icin ne legen ne de buyuk kabim vardi.Adil'in kitaplarini koydugum plastik kutuyu yikadim;kuruladim;yogurmaya basladim.Adil un doktu;Azra mincikladi hamuru.Hatta okul'da Adil'in bir yarismasi var.Resim dalinda girsin diye epeydir konuyu tekrarliyordum ona.''Together we can'' konu.Biz hamuru yogururken Adil hepimizin elini cekmeyi teklif etti ve cekti.


3-4 gun gittim geldim yumrukladim mis hamurumu.Sonra kurumasi icin serdim.Bu asamada 2 defa pisirdim evde;ilkini ogle vakti pisirdim;aksama kalmadan bitirdi cocuklar.Aksam daha buyuk bir hamur parcasiyla pisirdim.Tadina doyamadik.

Ben gec kaldigim icin kurumasi uzun surucek evin icinde.Gidip gelip ceviriyorum;sonra ellerimi yikamak istemiyorum.Oylece kokluyorum.Bayiliyorum o eksimsi kokuya.

Diycegim hic tarhana yapmamis;hatta benim gibi 20 kusurlu yaslarina kadar hic yememis olsaniz bile;bence herkes denemeli:)

Tijenin sayfasinda ben Munevver ablanin tarifine uydum.(Tijen maydonoz ve naneyi katmamisti asil tariften)birde ilave olarak 3 dis sarimsak ve bir yemek kasigi biber salcasi ekledim.

Simdiden kolay gelsin;

No comments: