11/29/2010

Ev yapimi beyaz peynir




Hafif;tertemiz;lezzetli ve ucuz peynir icin;

3.7litre(1 Galon) marketten aldigim pastorize sutu tencere koydum;kaynattim.kaynama noktasina yaklasinca 1 buyuk kase yogurt+3yk tuz doktum icine.sut kesildi.kaynatmaya devam ettim ta ki yesil su cikana kadar.


2.suzgecin icine yerlestirdigim bir tulbentin icine suzdum.tulbentle beraber duz bir alana peyniri koyup(ben kesme tahtasinin uzerine yerlestirdim);uzerine agirca 2 adet tas koydum.
3.1-2 saat suzdukten sonra;tuzunu kontrol edip-az ise uzerine surebilirsiniz-;kare olarak kesip;guvecin icine yerlestirerek buzdolabina kaldirdim.Eger cok yapmissam;altinda kalan yesil suyu tuzlayip;onun icinde buzdolabinda da bekletiyorum.



not:altinda kalan yesil suyla ben evde ekmek yapiyorum her zaman.cok saglikliymis;doktor ablamin tavsiyesi:)

6 comments:

Anonymous said...

doktor ablan yesin seni peynir güzeli ne kadar dayanıyor bu lorlar
üstekini kim yapmış birimim deme sakın

Hulyalar said...

hepsini ben yaptim.
lor degil kalip oluyor bu peynirler.
suya koyarsan 1-2 aydan fazla dayaniyor.susuz guvecte 3 hafta falan.

kalimeero said...

ben de birmim'de yemistim, cok hos gercekten, icine sinerek yiyorsun.

nihan said...

hulya teyze ya fena gozukmuyo buraya gelince bizede yaparsin artik:)Gerci bizim evde ragbet gorur mu bilmem ama...

Anonymous said...

nihanınn ikl yorumu aaaayy
hulya teyzem desperethausvives olmuş :)))

Berceste said...

Bol B vitamini deposu o yesil su!