12/13/2012

Independent Facilitator

Ben is mulakatlarini yazayim dedikten bir gun sonra,basvurdugum islerden biri sizi kabul ettik,sizde hala isle ilgileniyor musunuz diye telefon etti.Bu isin bence asil mulakat kismini anlatmaliydim.Ben bir dolu ise basvuruyorum.Sadece egitmen/ogretmen islerinin oldugu ve sadece bulundugum eyalet icin bir web sitesi uzerinden.Bu islerden birinden Independent Facilitator olarak basvurmussunuz,mulakata su tarihte gelin diye telefon geldi.Mulakata gittigim gun tam olarak acaba basvurdugum islerden hangisiydi bilmiyordum.Mulakata girdim,iki bayan hosgeldiniz,tesekkur ederiz,size 6 soru sorucaz,onlari not edicez,sonrada sizin sorulariniz varsa onlari konusucaz dedi.Soru 1:cocuklar otobuste hareket halindeyken onlarin problemlerini halledicek eski deneyimlerinizden bahseder misiniz dedi.Eyvah dedim,ayvayi yedim,school bus-okul otobusu- icin sofor pozisyonuna mi basvurdum ben yahu dedim icimden,halbuki yillar once basit bir kaza gecirdikten sonra araba kullanmayi hic sevmez ve pek korkar oldum,bilen bilir kac besemele getire getire giderim yollarda:)))hic hiz yapamam vs..Hemen kendimi topladim,motive ettim olsun Hulya onuda yapabilirsin dedim:)))ve basladim anlatmaya,son calistigim kreste ogleden sonra ilkokul cocuklarini kucuk ven ile okuldan aldigimizi falan anlattim.Ikinci soruda otobusu kullanmadigimi,sadece yardimci olucagimi kestirdim:)) ve rahatladim,ondan sonra sorulara cok daha guzel cevaplar verdim.Cumaya arariz sizi demislerdi,uzerinden 3 hafta gecti oyle aradilar,iyki aradilar,hizlica islemlerimi hallettim,almam gereken sertifikalari,belgeleri tamamladim ve Carsamba gunu ise basladim.

Isim district'e bagli(milli egitim bakanligimi demeliyim,devlet memurumu oldum demeliyim bilemedim Turkce halini),ve okul takvimiyle calisma tarihlerim ayni.Yapicagim is ise;ozel egitime tabi olan cocuklarin  sabah okula gitmek icin bindigi otobuste asistanlik yapmak,yani cocuklar guvenli mi onu gozlemliycem,hepsi bu!Iki gundur bindigim otobuste 3 cocuk var toplamda,yarin degisik bir route ile yolculuk yapicam,bakalim orda nasil olucak?

Isin en zor aslinda da guzel yani sabah 6'da is basi yapiyorum,ve 9'da isim bitiyor.Sabah gitmek icin bir yarim saat otoyoldan araba kullaniyorum.Sabah otobus garajina gidiyorum.Cok renkli is arkadaslarim var ve hepsi benle tanismak icin can atiyor:)Ilk gun ilk otobus seferinden sonra,benim patronum etrafi gosterdi,isler nasil isliyor onlari anlatti,etraftaki soferlerle beni tanistirdi:))


Cok mutluyum,kimselerin anlayamayacagi kadar mutlu!Bunu anca burda yasayip,bu isi almayi becerenler bilebilir!Ise basvurma,mulakata girebilme adimini atabilenler..

Gecen sefer kreste yasadiklarimi yazmadigima cok pisman oldum,bu sefer unutmadan hep yazasim var,bakalim kismet..












3 comments:

Ayşe'nin Kozası said...

Hayırlı olsun inşallah hep mutlu
devam eder...
Keşke tüm iş başvuralarını ne sorduklarını nasıl davrandıklarını
yazabilseydin bu çok farklı bir şey
bir kadın hemde yabancı ülkede
iş başvurularında neler ile karşılaşıyor..benim çok ihtiyacım var hülya bu tecrübelere..ben sadce evde oturup işim yok diye sızlananlardanım(en son yazında zaten bu nu da yazmışsın)
Daha hiç bir iş için çağrılmadım..
evde oturmak istemiyorum ama yunus evine geldiğinde kapıyı ben açayım
istiyorum ...
Her şey yolunda gider umarım...

hulyalar said...

Ayse malesef turkiyede part-time calisma imkanlari cok az.annelerin calsimasi cok zorlayici!Burda sadece 3.5 saat calisabildigim bir isim var.
mulkaat sorularini hala yazasim var,firsat oldugunda basliycam.bi yerden baslamak lazim benim felsefem,bilmem sen ne dusunuyorsun?bu pozisyon benim icin cok iyi bir yer.
hem yabanci/hem basortuluyum/oyle tuhaf bisey ki bu onlar icin:)ama tanidiktan sonra beni yillardir sevemedikleri is arkadaslarindan daha fazla seviorlar ve takdir ediyorlar..

Ayşe'nin Kozası said...

Çok taktir edilesi..
kendi ülkemde ezik ezik duruşum ise çok acınası...
gerçekten okumaktan çok büyük zevk
ve ilham alıyorum Hülya seni...
uzun zamandır da yazmıyorsun..
işi güzelleştiren senin yapman ki herkes seni seviyor ve taktir ediyor...umarım yolun açık olur..