3/08/2013

Adil ve Ben-2


Adil'in bahar dönemi için veli toplantısı vardı.15 dakikalık görüşme için işlerimizi haftalar öncesinden ayarladık eşimle.Annem de burda olduğundan çocuklara kim bakıcak diye telaş etmeden eşimle yürüyerek Adil'in okuluna gittik.

Adil'in gülerken yüzü parlayan neşeli  ve pek zeki öğretmeni bizi karşıladı.Artık okuduğum kitapların etkisi mi ne bilmiyorum,böyle giydiği kot pantolan,çizmeleri,üzerindeki hafis salas kazağı felan hepsi gözüme efsevi bir güzellik kattı :)

Anlatmaya başlayınca,şaşkınlıktan not almayı unuttum başlarda.Sanki Adil'i değil beni anlatıyor,böyle bir analiz uzmanına falan gitmişim bana beni anlatıyor..
*Adil genel olarak derslerinde bu dönem çok güzel bir ilerleme göstermiş.Matematiği ve okuması-daha doğrusu okuduğunu anlatabilip,yorumlaması- ilerlemiş.
Adil'in öğrenme şekli sosyalleşerek olduğu için bu dönem,okunan kitabı dinlemezse,konuşma kısmında aktif olamayacağını iyce farkettiğinden,çok dikkatli dinliyor ve aktif katılım gösteriyormuş.
Grup çalışmalarında başarılı.ve lider karakterli.İyi bir liderin nasıl olucağına dair kitaplar okuyabilirsiniz dedi.Aklıma ilk "president" geliyor dedi,ama başka örneklerde olabilir dedi.Mesela liderlikte de,gurup çalışmalarında da öğrenmesi gerekir ki;herkesin başka bir yolu olabilir dedi.Mesela dedi,onun gördüğü yolu,çözümü arkadaşları göremeyipte kaybedince ,çok zorlanıyor dedi.Öfkesine gayet hakim,ama sorunu nasıl çözüceğini öğretmemiz lazım dedi.(Bu kısımda tamamen kendimi gördüm.Şimdilerde Adil'le "who was Steve job"? kitabını okuyoruz.Kitap gayet kibar anlatsada nasıl başarılı olsada huysuzluğundan ve geçimsizliğinden bahsediyor Job'in.Bende kitabı okurken,bu noktaların üstünde durup,biraz verip veriştiriyorum Job'a:))
*Küçük yas grubu çocuklarına çok iyi davranıyor dedi.Mühetemlen evde kardeşi olduğundan da olabilir dedi.Bana da sorsalar Adil'in en çok hangi huyunu seviyorsun diye,abiliğini 1.sıraya koyarım.
*Mesela dedi,Adil sınavda 5 soruyu kaçırsa üzülmez,ama 5 arkadaşıyla arası bozulsa üzüntüsünden duramaz dedi:))Doğru!
*He motivated by people
*He likes challenging
*He create a game,and really good at it!
*Sorunlara sadece bir değil,bir kaç çözümle gelmesini isteyin dedi.Ben öğrencilere bir sorun olduğunda nasıl çözüm düşündüklerini soruyorum,ise yaramadığını söyleyince ,başka neler olabilir diye üsteliyorum dedi.

Genel olarak iyi güzel,dersleride iyi,arkadaşlarıyla da arası iyi,mutlu bir çocuk dedi.Son gösterdiği "gayret"ten dolayı ödüllendirin ve bunu açık açık ifade edin dedi.Fazlasıyla haketti dedi.
Sevindik,çıkarken yine kendimizi yiye yiye geldik eşimle.niye kızıyoruz,niye üstüne gidiyoruz diye....

Adil ve ben -1 icin buraya bakabilirsiniz

5 comments:

Anonymous said...

Gozlem yapan, cocugun karakteri ustunde dusunen ve cocugun karakterirnin onemseyen bir ogretmeninin olmasi cok guzel ve onemli. Sizin anne baba olarak goremediginiz-gozlemleyemediginiz yonlerini sizinle paylasip o acidan bakmaniza yardimci olmasi guzel. Souns like the parents and the teacher working as a team :)

Happy to hear these kinds of rare stories :)

Ayşe'nin Kozası said...

Çok şanslısın Adil'i emanet ettiğin
öğretmen konusunda...Adil içindekileri rahatlıkla dışarıya çıkarabilir bu öğretmen karşısında
oysa biz ne kadar örtücüyüz...

Nihan said...

Anonymous sen misin Nuray teyze?

Anonymous said...

Benim adil im den de böyle haberler duymak isterdim..senin adına mutlu oldum..

Anonymous said...

Benim adil im den de böyle haberler duymak isterdim..senin adına mutlu oldum..