4/04/2015

Dunyanin Pesinde

Gecenlerde bir sabah arkadastan sabah gelen text mesajina uyandim. Ruyasinda beni gormus,hizlica yazivermis gordugunun heycaniyla. Aylar oncesinden gelen obur mesajida simdikinin ustunde duruyordu. Onceki de buna benzer bir ruya mesajiydi.Hayir olsun diye cevaplayip birakmistim.Yeni mesaji okudugumda, bir oncekine benziyordu. Ruyalarin ozeti: ben dunyanin pesinde kosan,iyi isler yapanlara engel olan biriydim. Nasihet veriyordu,dogru diye onayliyordum ruyada.Mesajla da onayladim nasihati. Dunya gozumde cekilcek yer degil dedim,10 dunyaya,90 ahirete diye yaziverdim, sonra da ekledim "yaptigim kosusturmalar hep dunyanin pesindeyimisim gibi mi gozukuyor disardan dedim? Halbuki gozumde dunyanin tadi yok,ahiret olmasa su yapilcak islerinde cekilcek yani yok dedim. Mesaja cevap gelmedi. Demekki oyleymis diye ses etmedim bende.Bir sonraki ruyaya kadar yeni mesaji beklemey karar verdim.

Yaptiklarimiz,yapabilceklerimiz, ve yapmadikalrimizdan dolayi hesaba cekilcegimiz bir inanca sahibim.Yapilanlarin niyetlerinide yanlizca Allah ile kisinin kendisinin bilecegi gibi bir guzellikle donatilmis bir inanca hemde. Baslarda kendimi nasil izah ederim dusuncesi,insanlar beni nasil goruyor dusuncesi ile birlikte  ezmeye kalktiginda, o  sikintili donemlerden,beni kimsenin degil Allah'in gozundeki kiymetim nasil olmaliya surukleyen guzel bir gecise sebep oldu.



Calistigim yerlede kendimce yasadigim yanlizligi ve gurbeti kimselere anlatmama, bilhakis hep guzellikleri gorup onlardan bahsetme kendime verdigim en guzel hediye oldu. Blogda yazarkende hep bunlardan bahsettim. Bkz "Amerika'da Hayat".
 Sonra gitgide farkettim ki, hangi dinden hangi milletten olursa olsun bir suru insanla ayni ortak duygulari paylasabildigimi ayni ortak acilari hissedebiliyor daha da onemlisi paylasabiliyor insan.Bazen icimi yokladigimda, kendimi daha cok ortak duyguyu paylastigim,daha cok kabul gordugum, daha cok takdir edildigim insanlara daha yakin buldum. Bu tehlikeli sularmi gibi degisik paranolaylara kapildim. Turkler degil ama Amerikalilar benim daha yakinim olabilirmi ve bu bir vehametmiydi diye epey sorguladim.Sonra aklima burda buyuyen cocuklarimizin yasadigi,daha da cok yasiyicagi ikilemler, duygular,ansilmazliklar,kendini anlatamamalar gelince iyce iclendim. Cocuklarimizi farkli bir kulturde,kendi kulturumuzun ozunden kopmadan buyuturken, o dengeleri kurabilcekmiyiz diye epey kafa yordum. Buyuyen gencler , genclikte olan "hic kimse beni anlamiyor zaten" duygularini, burda buyuyor olmalarina nasil bagliycaklar diye de dusundum. Kosturup, emek sarfeden, ogrenen cocuklarimiza, omuzlarina pit pit aferin diye vurmak yerine,ruyalarimizda dunyanin pesinden giderken buldum seni evladim mesajlarimi yazicaz yoksa diye dusunerek butun haftayi gecirdim..
Hissettiklerimi en yakin arkadaslarimla paylasmaya calistigimda,sadece burda baska bir eyalette yasayan ve calisan,universiteden tanidigim  baska bir arkadasin LOL yazarak baslayan yorumu hayata geri getirdi..

4 comments:

Anonymous said...

Hayata sihirli bir dokunuş olmuş.. Bedis

benbir said...

:) Sevgili Hülya,
bazen kimsenin mesajına bakmamak lazım.
Böyle uyarılar (!) içeren rüyaları tabir etmek kolay değil. Tabir diye birşey var değil mi? :)
Belki rüyayı görenin halidir o hâl... kimbilir.
Belki de tamamen başka birşey... ayrıca sahih olma ihtimali nedir...
Bir alimin talebeleri 3 gün boyunca rüyalarında, hocalarının cehennemlik olduğunu görüp yanına gidiyorlar ve talebelikten ayrılmak istediklerini söylüyorlar. O ise hiç şaşırmıyor ve "ben kendimi yıllardır öyle görürüm ama...
Allah'ın kapısından başka gidilecek kapım yok..."
diyor.
Dünya imtihan dünyası... yaşadıklarımız hep imtihan.
Gördüklerimiz, duyduklarımız, hissettiklerimiz, konuştuklarımız bazen bizim dışımızda olanların da imtihanı olabiliyor.
Onun için herkes kimde ne duygu oluşmasına sebep olduğunu iyi düşünmeli ve kritigini yaparak konuşmalı.
Dünyaya dalmış olabiliriz.
Dalmış çıkmış da olabiliriz.
Arada dalıyor, arada çıkıyor da olabiliriz...hepimiz...
Allah bizi affetsin.

Anonymous said...

rüyaların tersi çıkarmış :p yazıp gönder next time :)) annevebebisi :)))

Ayşe'nin Kozası said...

Canım Hülya, eski arkadaşım ( eski olanı çok seviyorum da :)
İnsan özünden hiç bir şey kaybetmiyor, nerede olursa olsun, hele çocukların için hiç kaygılanma...