9/02/2008

Dugun Corbasi Tarifi


Dun ilk iftara Birmim'leri cagirdim.Cocuklari, anneleri cok guzel yemek yaptigi icin zor begeniyorlar bizim yemekleri.Bisey de diyemediklerinden ac degilim diyorlar her seferinde:)Bu sefer cocuklar oruc olucagindan,gercekten begencekleri bisey yapmalim dedim.Bizim Arizonadaki Turk grubunun hamile uylerinden biri bu tarifi istiyordu Sukran'dan yanila yakila:)Bende bekledim tarifi.tarif gelince hemen denedim.

Offff ne guzel bir corba oldu bilemezsiniz.Benim kemikli etim yoktu,parca etten yaptim.Birdahakine kemikli etten yapcam.Oruc hali fotografi cekmedim,nasilsa Ramazanda bol bol yapicam,cekince koyarim,size Ramazan gecikmeden tarifi verim istedim.

Birmim rahatsizdi,hicbisey yemedi nerdeyse..Cocuklar israrla" anne ye bak corba superr olmus dediler durdular"Tabi ben zevkten dort kose:)

Menu fikri olsun diye dun yaptiklarimi yazayim:
Dugun corbasi
Patates puresi
Mantarli,et sote
Pilav
Kurutulmus Yesil Fasulye Yemegi
Salata
Visne kompostosu
Baklava

Herkese hayirli ramazanlar..

Sukran'in Dugun corbasi Tarifi


once 4-5 parca (yarým pound kadar)kemýklý eti haslýyoruz. dýger tarafta 3 tepeleme yemek kasigi unu yagda kavuruyoruz.
uzerýne 1 bardak su ekledikten sonra 5-6 kasik yogurt ,1 yumurta,yarým limonu cirpip ekliyoruz.
diger yanda pýsmýs etlleri kemiklerinden ayýrrýp kucuk kucuk kiyiyoruz. etin suyunu, aldýgý kadar (kývamlý olmasý lazým) corbaya ekliyoruz.tuzunu atip corba hazýr olunca etlerý icine atip bir tasimda etlerle kaynatýyourz. en son tabaklara servýs yaparken kirmizi biberli tereyag yakýp her tabaga birer kasik gezdiriyoruz...
(etkuzu eti olursa daha guzel oluyor)
afiyet olsun...

2 comments:

Unknown said...

Hulya'cim,
Hayirli ramazanlar cnm.Adil'cim nasil?UZun zaman oldu yazisamadik cnm.Insallah daha sik grosuruz.Operim cnm.

Anonymous said...

Merhabalar nette dugun corbasi tarifi ararken sitenizi buldum ve corbayi denedim cok leziz oldu, tesekkurler bu guzel tarifiniz icin sevgilerimle..

Tuana