3/29/2007

Bir pazar cayi

Gectigmiz pazar gunu annemle tanismak icin bize misafir olan Amerikali bir arkadas ve Turk olan esi icin hazirlanmis mutevazi bir cay sofrasi.Arkadasim vegeteryan oldugu ve hep hafif seyler tercih ettiginden bunlar cikti ortaya..



Firinda sigara boregi
Buharda pismis brokoli salatasi
Zeytinli kanepeler

Kabak Tatlisi
Burdaki yam adi verilen tatli bir patatesten yapilan tatli,kabuklar soyulur,goz karari seker konarak kisik ateste pisirilir,uzerine ceviz serpilir.(Annem bu tatliyi yaparken soylendi durdu,boyle kabak mi olurmus kizim diye:)Misafirlerimiz cok begendi,benim aramin olmadigi tek tatli ise kabak tatlisidir..



Beyaz peynirli,domatesli kucuk pideler
Klasik mayali hamuru,icinde ise kucuk kiyilmis yarim kuru sogan,beyaz peynir ve domates var.Evde biber yok diye ben ekleyemedim,ama biberle cok daha nefis oluyor.






Bezelye salatasi(Ferhan'in tarifinden esinlendim)
Bir kutu konserve bezelye
kucuk kucuk dogranmis,haslanmis patates
taze sogan
suslemek icin maydonoz ve kurutulmus biberiye
sosu ise zeytinyagi,tuz limon
Ve bahcemizden cicekler..



7 comments:

Anonymous said...

hulya ya senin hic turk arkadasin yokmu annene hosgeldine gelen,kimi yazdiysan amerikali?!komsun,kizi birde simdi bu kiz?

Berceste said...

Benim canım o pidelerden istedi şimdi sabahın bu hortlağında! Ne yapacağız :P Bu teknolojinin bir de yemeklerden yollayanını yapsalar ne iyi olacak ;-) Anafikir neymiş? Üşengeç bir arkadaşın varmış!

Berceste said...

Aaa bir de o patates sweet potato mu acaba? Burada o isimle satılan tadı da aynı kabak tadında olan bir patates var. Ben de özleyince o patatesten tatlı yapıyorum :)

Hulya said...

berceste bende bu pideleri iki aydir istiyorum ancak yapma firsatim oldu:)bende usengec sayilirim galiba,olsun..

sweet potato dan ben firinda yapiyorum,hatta yakinda yayinliycam,hic tatli olabilcegini dusunmemistim,bunun ingilizcesi yam,ayni kabak gibi tadi,bu sweet patato icin tarif isterim berceste!sevgiler:)

Berceste said...

Sweet potato haşlanır, ezilir, üzerine istenildiği kadar şeker ekilip, birazcık süt ile karıştırılır. Fırınlanır ve afiyetle yenir. Bu kadar basit :) Tadı gene kabak tatlısına benziyor... Ama şöööyle mis gibi bir Adapazarı kabağı olacak da yenecek! Ah ah!

Ferhanca said...

Afiyet olsun .Vejeteryan misafirde zordur galiba..
Sofran çok güzel olmuş .Kabakta burda bitti çoktan sizin sofrada var hala.
Slatayı umarım beğenmişinizdir ?
Yiyenler beğeniyor .Ellerine sağlık ..sevgiler..

Hulya said...

bercestecim,
sagol,deniycem kalan patateslerle.

ferhan,
salatayi ben cok begendim,misafirimizde.vejetaryan misafir zor nevet,sanki hersey uydurma gibi:)ama saglikli iste,napcaz:)?sevgiler