10/08/2007

Havuçlu,Kremalı Kek



Haftalardır canım kek istiyor,hafta sonu sonunda malzemeleri toparlayıp yapabildim..Eşim ıslak kek olsun diyince yapıcağım keke krema eklemeye karar verdim.İnternette biraz dolandıktan sonra, portakal ağacının havuçlu keki ve yemek ve bizim sitesinden aldığım krema tarifiyle şahane bir kek çıktı..Evdeki herkesten tam not aldı:)

Havuçlu ve Kremalı Kek

Kek İçin:

Malzemeler:
5 yumurta
1,5 su bardağı şeker
1 su bardağı rendelenmiş havuç, yıkanıp kabuğu kazınmış
1 su bardağı ceviz, irice dövülmüş (ceviz yoksa fındık da olur)
2 su bardağı un
1,5 tatlı kaşığı tarçın
1 paket (1 tatlı kaşığı) kabartma tozu

Hazırlanışı:
1. Geniş ve derin bir kaba yumurtaları kırın. 1,5 su bardağı şekeri ekleyip (şeker tamamen eriyene kadar) mikserin en yüksek hız ayarıyla karıştırın.
2. 1 su bardağı rendelenmiş havucu ve 1 su bardağı dövülmüş cevizi ekleyip karıştırmaya devam edin.
3. Unu ve tarçını ekleyip tamamen özleşmelerini sağlayın.
4. 1 paket kabartma tozunu ekleyip, en düşük hız ayarında 2-3 kez karıştırın.
5. Fırını kek ayarında 175C'ye getirin. Kek kalıbının tüm iç yüzeyini fırça yardımıyla sıvıyağ ile yağlayın.
6. Harcı kalıbın içine boşaltın. Kalıbı fırına yerleştirip kekin içi tamamen pişene kadar pişirin.

Krema İçin:-Ben yarım ölçü yaptım kremayı,tam ölçüye göre tarifi yazıyorum)

Malzemeler:
2 Su Bardağı Süt
2 Çorba Kaşığı Buğday Nişastası
1 Su Bardağı Şeker
1/4 Paket Margarin
1 Paket Vanilya

Yapılışı:
1. Nişasta önce bir tencerede yarım su bardağı sütle ezilir.
2. Sonra kalan süt ve şeker ilave edilip sürekli karıştırılarak muhallebi kıvamında pişirilir.
3. Piştikten sonra ateşten alınıp ılımaya bırakılır.
4. Ilıdıktan sonra erimiş margarin ve vanilya ilave edilerek 10 dk. mikserle çırpılır ve ılık kekin üzerine krema dökülür.

10 comments:

Anonymous said...

elinize sağlık

NiNo said...

ellerine saglik nefis olmus kandilini kutlarim

Damak Tadı said...

Ellerine sağlık nefisler canım..

Kadir gecen mübarek olsun..Tüm duaların ve isteklerin kabul bulsun.Herşey gönlünce olsun..Sevgiler..

Kocaman öpüyorum seni..

serinmavi said...

Hayırlı kandiller dilerim canım...........

Hulya said...

teşekkürler selin,

nino,gecikmelide olsa sizede iyi kandiller..

gülcüm.teşekkür ederim.özlemişim sıcak mesajlarını..

serin mavi sizlerede hayırlı kandiller..

LaMa said...

demek sonunda yemek tariflrein de geri dondu, yasasin ;)

Anonymous said...

hülya ablacım beni hatırrlarmısın bilmiyorum ama ben seni hiç unutmadım can olarak telim de duruyorsun ulaşamasam da :(((
diyeceksinki "hey sende kimsin"
adım rumeysa bilmem hatırlarmısın
unutulmamak dileğiyle:))))

Nilay Cinisli said...

Sevgili Hülya,
Sevdiklerinle birlikte ruhunuzu tadlandıran, hayırlı ve bereketli bir bayram geçirmenizi dilerim.
Kucak dolusu sevgiler

*Ra said...

Hülyacığım merhabalar. İyi bayramlar demek için geldim. Ben de çok sık güncelleyemiyorum sayfamı. Ama ziyaretine geliyordum ve sayfanın güncellenmediğini görünce üzülmüştüm. Devam etmene sevindim canım. Güzel bir bayram geçirin. Sevgilerimle.

Unknown said...

canim hayirli bayramlar.Bizleride unutma madem donus yaptin eskisi gibi olalim.Seni ozledik canim.

Durumlari haber veren mail atarmisin ilk firsatta.Operim cnm.