3/09/2008

Kuru Fasulye Corbasi



Ne zamandir da Buket ablamdan getirdigim kase ve alt tabagini kullnamak icin bir corba ariyordum.Bu yaz Ankara'da iken bu minik kaseleri cok begenince ablam ,al gotur bunlari dedi,yok tasiyamam diyince bir tane numune olarak sardi verdi bana:)Iyi almisim,simdi mutfakta her elime geldiklerinde ayri bir seviniyorum.

Tarifi nanevelimondan gordum ilk,hayiflandim niye daha one baklagillerin corbasini yapmadim ben diye.

Evde buzlukta gecenlerde haslarken fazlaca haslanip parcalanmis kuru fasulyelerden yaptim.Tarifi ayni mercimek corbasi yapar gibi yaptim,sadece mercimek yerine haslanmis kuru fasulye kullandim.

Kuru Fasulye Corbasi:

Bir orta boy sogan

Bir kase haslanmis kuru fasulye

1 adet havuc

1 adet patates

2 yemek kasigi zeytinyagi

1,5 litre su

Tencereye sogani ve yagi koyup kavurun.(ben havuclarida soganla birlikte kavuruyorum yoksa tam pismiyorlar),sonra patatesi ekleyip kavurun, en sonda fasulyeleri koyup kavurun.Suyunu ilave edip duduklunun agzini kapattin.(Duduklu tencere yoksa normaldede oluyor)

Pistikten sonra blendardan gecirip,uzerine nane ve kurutulmus ekmekle servis yapin.Ben kalan ekmekleri kup seklinde dograyip zeytinyagi ve kekikle kasirtirdiktan sonra firina veriyorum,kizardiktan sonra alip buzlukta sakliyor,corbalar icin kullaniyorum,afiyet olsun.

7 comments:

Ferhanca said...

Hülya, ne iyi fikir.. kurufasulye yemeğinden bir kase kalır onuda böyle dğerlndirmek güzel olur ..ellerine sağlık..
Evinizde çok güzel ben de bu ay geliyorum oraya ev taşıvaz böyle bir eve site içinde..
çok sevgiler..

Hulya said...

ferhan siz mi tasiniyorusnuz oglunun evinimi tasiyorsunuz?
evet artan yemekten yapmaktanda cok mantikli.
ayrintili haberlerini bekliyorum bak

hayat said...

Hülya'cığım, kuru fasulye çorban çok güzel görünüyor.Ellerine sağlık.
Sevgilerimi gönseriyorum.

Esma said...

bekledigim tariflerden biri Hulyacim, ellerine saglik.

Anonymous said...

Nefis bir corba olmus,ellerinize saglik.Hayirli kandiller.

Damak Tadı said...

Çok nefis görünüyor,ellerine sağlık Hülya'cığım..

Mübarek Mevlid kandilini kutlar hayırlara vesile olmasını dilerim.

Sevgiler..

Unknown said...

Hulya'cim,
Sana ve sayfana soylecek cok sozum birikti:)ama azcik yazayim.Oncelikle artik bu populer corbayi denemek farz oldu ama endisleiyim bende senin gibi.Tadi hakkinda br fikir ver hulya.Tavsiye siddetin yada numaralandir(dogumda en cok sorduklari souydu agriyi numaralandir !!what!! ne sacma bir soru bu yaa demistim) ona benzedi.Lutfen corba siddetini numaralandir:))

Adil'cim uc yasinda olmus.HAyirli yaslar olsun adil koca adam olmus mas.Hulya resimdeki sueteri varya)aynisi furkidede var,Cekemde yolliyem:))

Sayfaya ziyaretim kotu bir hal aldi farkinda degilim sanma:)ama az kaldi.Nisan sonu is -sonu yapiyorum(isbasinin zitti bir kelimeyi turkcemize kazandirdim sanki:)))ben iyice acilmadan gidiyorum:)gelmedeigim aylara bedel olsun :))

off gece gece ne geyigim yahu...:)