10/02/2006

Buuyyrrrun

Dun aksam ayni Turkiye'de bir lokantaya gitmiscesine bir ziyafet vardi evimizde.Aslinda kucuk tatlar,sadece icindeki anlamdan ve anidan dolayi insani cok mutlu ediyor..Klasik sicak limonlu bir mercimek corbasi,ortaya karisik salata ve lahmacun Amerika'da cok keyifli bir aksam yemegi gecirmeniz ve mutlu olmaniz icin size yetebiliyor...


Mercimek Corbasi:
Bir orta boy sogan
Bir kase kırmızı mercimek
1 adet havuc
2 yemek kaşığı zeytinyagı
1,5 litre su
2 yemek kasıgı un
Tencereye soğanı ve yağı koyup kavurun.(ben havuclarida soganla birlikte kavuruyorum yoksa tam pismiyorlar),sonra unu kavurun, en sonda mercimegi koyup kavurun.Suyunu ilave edip duduklunun agzini kapattin.(Duduklu tencere yoksa normaldede oluyor)

Ben ilk defa duduklude denedim ve kesinlikle diger yaptiklarimdan cok daha guzel oldu boylesi)pisince blendirdan gecirip tuz karabiber atip bir tasim daha kaynattim.


Lahmacun:
Pismemis Tortila(uncooked)

1 buyuk sogan
1 domates
bir yesil biber
maydonoz
tuz
karabiber
cok az biber salcasi
Kiyma

Butun malzemeleri robatta cektim,kiymayida ilave edip yogurdum.Biraz buzdolabinda beklettim.
Firini lahmacunlari dizmeden once yaktim (475F),firin izgarasina aluminyum folya serip yagladim.

Lahmacunlarin hamurlarini dizip icini elimle uzerlerine bastirarak koydum.



Firina verip 6-7'ser dakikadan 3 lahmacunu bir seferde olmak uzere pisirdim.
Inanilmaz lezzetlilerdi..

Yaninada marul,maydonoz ve sumakli sogandan sogus salata yapip afiyetle yedik..

3 comments:

Anonymous said...

merhabalar...ziyaretiniz için çok teşekkür ederim...sizin e blogunuz süper görünüyor,yemekler hepsi harika...oğlunuz da çok şirin,Allah bağışlasın,hayırlı ömürler nasip etsin...dua ile...Allah a emanet olun...

Anonymous said...

hulyacim lahmacunlari yaparken pizza tepsisinde yaparsan inan harika oluyor.hem izgaranin altina hem ustune ayni zamanda koyabiliyorsun alti yag falanda olmadigi icin turkiyedeki lahmacunlar gibi oluyor...
malum ben altini tavada pisiriyordum daha once bu yontenden sonra lahmacun yapmak coooooooook kolay oldu benim icin
bu arada cok ozledim beraber yaptigimiz lahmacunlari cok ozledim
fatma

Hulya said...

saliha;
hosgeldin tesekkur ederim guzel temennilerin icin..

fatma abla tamam,iyi oldu bunuda ogrendigim.pizza tepsisi dedigin bu ince delikli tepsiler ondanmi?