5/18/2007

Fırında Kabak Mücver

Sevdıgım arkadaslar,
Yolculugun yorgunlugunu uzerımden atmadan,sokaklara dokulduk.Dun benı pazara goturun dıye tutturdum.Butun kalabalıga ve zorlukla ragmen pazara gıttım.(Unutmusum trafıgı,arabalar ustume gelıyor sanıyorum.Adıl de epey korkuyor kornalardan:))
Bır suru maydonoz,kucuk salatalık,mıs kokulu domatesler aldık.Her gordugum sebzecıde durup sevesım geldı sebzelerı..Cıleklerın kokusu butun pazarı sarmıstı,aglayacak gıbı oldum..Erıklerı aksamları koydum kucagıma yedım cıtır cıtır..
Sabah kahvaltısında kocaman bır tabaga sıvrı bıber,domates,maydonoz,beyaz peynır ve sımıt koyup ıclene ıclene yıyıyorum:)
Pazardan ıkı bagda dereotu aldım.Gecenlerde yaptıgım kabak dolmasının ıcıyle Selin`in bu tarıfını yaptım.Ben yagın yarı olcusunu kullandım ve kabak yerıne oydugum kabak ıclernı kullandım..Evde sebze sevmeyen erkeklerden tam not alıp,hızlıca tuketıldı..Yaparsanız afıyet olsun..
Bu arada Turkıye resımlerı bu sıteme yukluyorum,ordan bakabılırsınız..Hepınıze kocaman sevgıler,gulucukler...

15 comments:

ayseyaman said...

Hasretini ne güzel gideriyorsun Hülya'cım, ne güzel anlatıyorsun herşeyi hemde resimlerle birlikte! Söyle bakalım memlekete gidince öptün mü toprağı? :)
Canım fırında kabak içlerini pek hoş değerlendirmişsin, ellerine sağlık..
sevgilerle :)

Hulya said...

yaman aysem canım aysem,
pek mutlu mutlu hasret gıderıyoruz,topragı opmedım ama topraga ayak basınca epey bır agladım..,
sevgıler memleketten..darısı tez zamanda basınıza..

kalimeero said...

hulya, turkiye hasretimi iyice korukledin. taze sebzelerden, kahvalti sofralarindan, carsi kalabaligindan laf acmissin. cok zalimce olmus, yakisiyor mu sana? :))
resimlerinize baktim. ablan, annen, sen, hepiniz birbirinize benziyorsunuz:) tanimiyorum ama seker ablana benden selamlar. iyi eglenmeler, tadini cikarmadan gelme:)

LaMa said...

kalimero,
bu hulya turkiye'ye gitti bizleri unuttu ,zalim hulya oldu katiliyorum sana :D
afiyetle'de ki esmayla mi beraber gittiniz? ben sadece annen ve adil saniyorum yol arkadaslarini...

Betül said...

hoşgeldinnnn hülyacım memlekete:)Oh ne güzel tadını çıkar valla bol gez,bol ye,istedigin herşeyi bol bol yap:)

Anonymous said...

valla galiba ben de en cok pazarlari özlüyorum, kapali marketten sebze mi alinirmis! ne banal :P fotograflariniz da cok güzel cikmis, hati bakalim, daha cok eglence, daha cok fotograf, daha cok hikaye :)

hayat said...

Canım Hülya'cığım Vatana hoşgeldin sefalar getirdin. ne güzel anlatıyorsun. Sizin uzakların yanında benim ki gurbet sayılmaz ama inan içimi sızlattın. Tatilin tadını çıkar doya doya gez dolaş sevdiklerinle beraber ol.Taze taze her şeyin tadına bak
şimdi her şey okadar bol ki tam zamanında gelmişsin.Her şey gönlünün istediği gibi olsun.
Yolunuz Denizli'ye düşerse beklerim.Sevgilerimle...

Bocuruk said...

Hülya'cığım,
Tatil iyi gidiyordur umarım. Anneciğin nasıl oldu? Aslında telefon açmaya niyetlendim biraz önce sana. Ama rahatsız etmek de istemiyorum bir kaç gün sonra ararım deyip vazgeçtim. Ama arayacağım. Bu arada dün Gülenay aradı beni. Araziye gidiyordum çok da rahat konuşamadık. Onun da aynen senin gibi cıvıl cıvıl çok güzel bir sesi var. Çok mutlu oluyorum böyle en azından seslerinizi duymakla. Gülenayla yüzyüze de görüşmeye çalışacağım kısmetse:)
Sevgilerimle...

Anonymous said...

merhaba Hülya,
beni hatırladınmı Nalan.
seni uzun zamandır rüyamda görüyordum ve dün akşam google'da arasam bulurmuyum acaba dedim ve buldum:) bulmakla da kalmadım hakkında biçok şey öğrendim sayende. ve bu beni çok mutlu etti.
sana iyi tatiller diliyorum öpüyorum

Zeynep Oz said...

Merhaba Hulyacim,
Demek Turkiyedesin. Ne guzel! cok da guzel ifade etmissin hislerini. orada olasim geldi.. benim yerime de bol bol ye erikleri.. ;) insanin istahi acilir Turkiyede! ozlemisim seni cook. umarim cok guzel vakit gecirirsin ve hersey gonlunce olur.. sevgiler..

Berceste said...

Hülya, bak bu işin bir de dönüşü var ona göre. Sen döndüğünde de biz Türkiye'de pazara çıkıp seni çatlatırız, görürsün o zaman :P Şaka bir yana, ben de son gidişimde İngiltere'de yiyemediğim yiyeceklerin tek tek resmini çekmiştim. Türkiye'de pazara gitmekten nefret eden ben, illa pazara gideceğim diye tutturmuştum! Acaba Tijen'in güzelim pazar yazılarının etkisi ne kadar bu işte :P Afiyet olsun, bizim için de ye olur mu?

Pınarın Kulubesi said...

Canım Hülya
hoşgeldin memleketine,
şimdi sen Türkiye'de ve bana yakınsın öyle mi? Ne vakit buluşuyoruz o halde:) beni ve bebişi görmeden gitme olur mu? Ben de Adil'oşu ve seni göreyim.
mail adresim: pinar.unal@gmail.com
çok iyi bak kendine
sevgiler

Fast food kültürüne inat tabakta lezzetler... said...

Merhaba çok güzel olmuş ellerine sağlık.
Sevgiler…

Zeynep Oz said...

Hulyacim,
firinda kabak mucveri hemen denedim. cok guzel oldu. ben icine bir tane de patates rendeledim. bence bu mucverin yaninda kesinlikle salata yenmeli.. sitene koyup bu tarifi bizlere hatirlattigin icin cok tesekkurler..

*Ra said...

Hülyacığım burada şive ile "burnumun direği sızladı" derler bu tür duyguları ifade etmek için. Ah canım benim, özlemlerin beni o kadar çok duygulandırdı ki anlatamam. Ağlamak için fırsat kolluyormuşum gibi...
Güzel günlerin tadını çıkar canım.
Selamlar.