5/02/2007

Supriz Kofte


Bu kofteyi gecen hafta sonu gittigimiz aksam yemeginde yedik,ailecek bayildik:)Tarifi istedim ama bir turlu bastan sonra alamadim,cocuklarin gurultusunden ve evdeki telastan..Duydugum kadariyla hafta ici kendim yaptim,tarifin asli Oktay ustaya aitmis,bu Hulya usulu oldu bilesiniz..

*500 gram kiyma,1 adet rendelenmis sogan,iki dis rendelenmis sarimsak,kuru nane,kuru maydonoz,kimyon,tuz,karabiber,bir yumurta,bir avuc ufalanmis ekmek ici guzelce yogrulur.
*Patatesler haslanir,soyulup ezilir,icine yarim cay bardagi sut ve bir kasik margarin ilave edilerek karistirilir.
*Koftelerden buyukce parcalar koparilir,icine patates puresi koyulur,yuvarlanarak kapatilir.
*Tavaya iki kasik zeytinyagi koyulur,kizdirilir.Dogranmis domates,biber yuksek ateste pisirilir.(Tavayi sallayarak:)).Koftelerin uzerine ilave edilir.
*En ustte de kasar rendesi ilave edilir.(Bu kisimda besamal sosundan bahsedildi sanirim,ben sadece kasar rendesi kattim).
*Borcamin uzerini folyo ile kapattim,firinda 375F pisirdim.

Cok lezzetli,misafir sofralar icin bence cok sik ve lezzetli bir yemek oluyor.Afiyet olsun.

15 comments:

serinmavi said...

Eline sağlık canım.Çok güzel görünüyorlar.Oktay ustanın yaptığı yemekler çok güzel zaten...oktay ustanın blogu var biliyorsun değil mi? orada yaptığı tarifleri yayımlıyor.Selam ve sevgiler...

Betül said...

Hülyacım eline sağlık.İçine püre koyma iyi fikir.Bende denemeliyim:)

Anonymous said...

Hülya'cığım,görüntüsü o kadar şık ki ellerine sağlık.
Bir misafir geleceğinde rahatlıkla böyle şık şık hazırlanıp güzelce sunulur.Oktay ustanınkini bilmem ama senin ki benim favorim oldu canım.Afiyetler olsun,paylaşımların için teşekkürler.

Güzel ve neşeli bir hafta sonu diliyorum.

Sevgiyle kalın

Gül/d.tadı

ayseyaman said...

Bence de misafirler için çok şık bir tarif olmuş.
Tahmin edebiliyorum nasıl bir tarif alabildiğinizi: göz kararı biraz ondan biraz bundan..bir yandan çocuklar anneee diye bağrışır...amanın :) (hayal gücüm işte böyle diyor....)
Eline sağlık canım
sevgilerle

umran said...

Hulya,
Misafir sofralari icin yeni bir alternatif daha oldu ,ne guzel.
Ne zaman yolculuk?
selamlar

Hulya said...

sevgili serin mavi;
evet baktimistim oktay ustanin bloguna ama orda yoktu tarif.bizden de sevgiler...

Bocuruk said...

Hülya'cığım,
Ellerine sağlık canım:) Hasan paşa köftesi olarak bildiğim bir tarife çok benziyor. Dediğin gibi misafir için çok uygun bir tarif.
Adilciği de öp yerime.
Sevgilerimle...

LaMa said...

Suprizlere bayilirim! Hele de boyle atvak ustunde mideyegirecek cinsten olursa :D
Optum Hulyalar'im...

Anonymous said...

türkiyeye gidince bolca misafirim olacak diye düsünüyorum, iste ozaman bu tarifler hizir gibi yetisecekler, simdiden tesekkür edeyim madem öyle :)

kalimeero said...

kofteli patatesli ne cok tarif var degil mi hulya? bu surprizlisi de cok hosmus. bir deneyeyim bakiyim. ellerine saglik.

SEDA said...

Annemin yaptığı benzer bir tarif var, çok severek yerim :) Seninki de çok leziz görünüyor. Ellerine sağlık. Sevgiler

Zeynep Oz said...

merhaba hulyacim,
kofteler nefis gorunuyor.. suan okuldayim 1 saat icinde evde olacagim, cok aciktim. yani sayfana baktigima bir nevi pisman oldum desem yeridir ;) neyse tarifini en iyisi hafta sonuna deneyeyim.. ellerine saglik.. Adil de ne kadar buyumus.. maasallah.. benim yerime op oglunu.. sevgiler..

Zeynep Oz said...

bu arada, annen hala burada mi? oyleyse ne guzel.. cok cok selamlarimi ilet..

Beyhan said...

Görüntü çok şık olmuş,ellerine sağlık canım.Sanki oktay usta'da görmüştüm bu tarifi.Gerçekten misafir sofralarına yakışır bir lezzet.

Bir Anne said...

Merhaba Hulya, Esma'nin blogundaki linkle buldum blogunu.
Kofteler cok guzel gorunuyor, deneyecegim, bir de oglun cok seker masallah.
Guzel bir Turkiye tatili temenni ediyorum...