1/20/2010

Ay Coregi


Gecen haftalarin birinde eve misafirler geldikten sonra yaptim ay coregini.Sicak sicak yensin diye.Evi saran kokusu ve tazecik olusundan cok begenildi.Ama birsey soylemek isterimki birkac gun gectikten sonra hafif bayatlayinca bana asil lisede okul cikisi alip durakta otobus beklerken yedigim tadi tam animsatti:))

Bizim evde de Adil'le yapitigimiz havuclu keklerden benim kucuk kaliplara koyup cikmayanar vardi.
Tarifin asli portakal agacindan benimki ise soyle;


Ay çöreği
~26 adet

Hamur Malzemeleri
  • 500 gr un
  • 150 gr (yarım su bardağından biraz fazla) toz şeker
  • 2 yumurta
  • 2 tatli kasigi kuru maya
  • 100 gr tereyağı 
İç Malzemeleri

  • küçük bir havuclu kek(icinde ceviz ve tarcin oldugundan ben ekstra eklemedim)
  • 2 yemek kaşığı hindistan cevizi
  • 1 avuç kuru üzüm
  • 2 yemek kasigi nesuik
  • 1 avuc kuru cranberry 
  • sut
Üzerine:
  • yumurta sarısı;ezilmis antep fistigi
Hazırlanması:
  1. Unu ;eritilmis yagi; toz şekeri ;mayayi ve  yumurtaları ekmek makinasina koydum.Hamur yapma programinda 1 saat'den az hamuru hazirladim.
  2. Keki elinizle ufalayın. Sut hariç tüm malzemeleri katarak karıştırın. Azar azar sut ekleyerek hafifçe birbirine yapışan bir karışım elde edin.
  3. Hamurdan yumurta büyüklüğünde parçalar koparın. Merdane ile açın, ortasına içten koyup ay çöreği şekli verin. 
  4. 2 tepsiyi yağlayın, çörekleri dizip üzerlerine yumurta sarısı sürün. uzerine file badem olsa cok yakisirdi.-Önceden ısınmış 375F fırında üzerleri kızarana kadar pişirin.



    No comments: