1/11/2010

Havuclu cup cake


Adil hastayken yaptik bunlari.Ben sadece malzemeleri ekledim.Adil cirpti;yerlestirdi sonunda da kabi alip odasina goturdu guzelce yalaya yalaya keyif yapti.Ben kucukken ablamlar kek yaparlar dibini de iyce siyirirlardi;cok kizardim biraz ayirin bana diye.

Aklima gelmisken yazim;ablamlar da burdan okuyup gulsunler:)Bir zaman bizim firin mi calismiyordu yoksa iyi mi pisirmiyordu hatirlamiyorum.Ablamlar kek yapip yandaki apartmanda yasayan lale ablanin firinina gonderirlerdi evin en kucugu olan benimle.Bana karistirma kabinin dibini yedirmemek icin iyce siyirdiklarindan ben de beni yan apartmana gonderdiklerinde elimdeki kocaman yuvarlak tepsiden apartmana girince isiklari bile yakmadan parmaklarimi daldirip yerdim cig kekten:)))Keklerin az kabarmasinin sebebi benim olcuyu azaltmis olmam olabilir:))

Kekin asil tarifi Pinar'dan.Ben olculeri biraz degistirdim.Cok enfes oldular.Adilín ellerine saglik

Malzemeler:
• 2 cup un
• 1+1/2 cup toz şeker
• 2  tatlı kaşığı  tarçın
• 1 tatli kasigi kabartma tozu
• 4 yumurta
• 1/2 cup sıvı yağ

• 1/2 cup sut
• 2 cup taze rendelenmiş havuç
• 2/3 cup kırılmış ceviz
Not: 1 cup= 237 ml, yani normalden biraz büyükçe bir su bardağı
Bu malzemelerle 18 adet muffin çıkıyor.

apılışı: Un, şeker, tarcin ve kabartma tozunu bir kapta karıştırın. Ayrı bir kapta şekeri mikserle köpük köpük olana kadar çırpıp yağı ve sutu ekleyin. Ardından toz ve sıvı karşımını birbirine karıştırıp havuçları ve cevizi ekleyin. Hamuru kalıplara paylaşıtırıp 180 derecelik fırında 18-20 dakika pişirin. Kürdan testi yapmayı unutmayın. 

No comments: