4/10/2007

Annem'in eli

Annem geldi geleli elini neye atsa bereketleniyor,lezzetleniyor..Bahcede gecen sonbaharda ektigim soganlardan bir cicekler oldu,sastik kaldik.Diger bahcelerde niye acmadi ki derken,annem ben suluyorum birde seviyorum bunlari dedi,hak verdim.Cicekler oyle cok oldu ki annem birkacini koparip Adil'in eline verip Bonie'ye gonderdi gecenlerde..Grip olmus Bonie, disari cikip tesekkur etti anneme,annem de Turkce "ne olucak ki onemli degil,gecmis olsun" gibi seyler soyleyip ikisi de birbirini anlamadan,ama aslinda anlasarak ayrildilar ben camdan gozetlerken..Ciceklerden bir kismi da evdeki vazoda yemek yerken bize eslik ediyor bugunlerde,icime de sicak bir huzur veriyor..Bugun hava soguk diye hic cikamadik disariya,annemle elimize igne iplik alip Hulya'nin sokuklerini dikme gunu yaptik ana kiz.Dantelleri cikmis havlular,Hulya'nin sokuk pantolonu,sokuk etekleri derken gunu gecirdik konusa konusa..
Dedim ya annelikden mi,benim anne sevgisinden mi,yoksa hakketen annemin ustun becerisinden mi bilmem,bu yemekler nasil enfes oluyor.Tarifini verince sizin de sasircaginiz ama bilmem yaptiginizda oyle tatli gelicek mi olan bir pirasa tarifi..
Pirasalar yikanir,dogranir,cigden tencereye dizilir.Uzerine bir yemek kasigi salca,zeytinyagi ve tuz ilave edilip kendi suyunda kisik ateste pisirilir.Pismesine yakin bir avuc bulgur ilave edilip,kapatilir.Dogranan pirasanin saplari atilmaz,bahceye bir guzel ekilir..Diger ekilen tohumlarla birlikte acmasi beklenir..

Kurutulmus fasulyeler bizim koyden.Annem gelirken tembihlemistim,sakin kurutulmus biber ve fasulye getirmeyi unutma diye.Fasulyeler tazeyken toplanir,incecik ikiye kesilip,ipe dizilir ve kisin kullanilmak uzere kurutulur.Pisirilicegi zaman once islatip beklenir,sonrada duduklude haslanir.Bir tavaya iki yumurta kirilir,uzerine fasulyeler eklenip kavrulur.Tuz ve karabiber ilave edilip,afiyetle yenir..
Annem'e iki yumurta az degil mi dedim,hayir cok bile acaba bir mi kirsak dedi once?Anne az diye diretince iki kir, bu az yumurtayla olur dedi?Sonra dusundum,o zaman olusan tarifler hep iktisattan belki de yokluktan oyle olmus.Simdi 5 yumurta kirilsa bile tadi bir yumurtanin verdigi lezzeti vermez diye dusunup,biraz huzunlendim ama Annemin surekli ben Anadolu kiziyim diyisini hatirlayip gulumseyip,gururlandim..

8 comments:

Bocuruk said...

Hülya'cığım,
Kurutulmuş fasulye yemeğine bayılırım ben. Ellerinize sağlık canım. Ve anneler ne yaparsa güzel yapar:)
Sevgilerimle...

Hulya said...

selam bocuruk;
bende bayiliyorum bu kurutulmus fasulyeye,himmmmm.bitmesin diye az az yaptirdim:)dogru anneler ne yaparsa guzel yapar:)

*Ra said...

Hülyacığım merhabalar.
Sevincimi paylaşmaya geldim. Bugün annem Bodrumdan geldi. Yalnız bir hafta kalacak. Olsun sonra yine gelir. Beni en iyi sen anlarsın. Bu arada fasülye kurusunu ilk defa gördüm. Merak ettim tadını. Annene selamlar. Sevgilerimle...

Bocuruk said...

Hülya'cığım,
Sana bir tarifimi ithaf ettim ve 3x3 oyununa davet ettim. Tabii kabul edersen.

hayat said...

Hülya'cığım,çiçeklerde yemeklerde harika.Anneciğinin ellerine sağlık.Allah keyfinizi bozmasın.
Annene selamlar.
Uzaklara sevgilerimle...

Anonymous said...

annenin ellerine saglik,anneler ne yapsa lezzetli oluyor diyorsun ya gun gelecek senin cocuklarinda aynisini diyecekler :)

Ferhanca said...

lalelerine bayıldım çok güzeller..
biz de biliriz fasulye kurusunu çok da lezzetlidir afiyet olsun..
bana da annem Ankara da kurutup getiriyor burada kurumuyor..

Esma said...

Hulyacim Bende bayilirim bu kurutulmus fasulyeye, amerika ya ilk gelirken getirmistim baya, yapip yapip yiyordum. Hele birde koy yufkasina sarip yedin mi, tadina doyum olmaz, afiyet olsun canim, sevgiler.