4/17/2007

Bir Ekmek&Bir Salata

Amerikan salatasini annem cok guzel yapiyor,esim geldiginde anemden hemen istedi,yapmamiza bu pazar gelen misafirlerimiz vesile oldu.Tarif herkesin bildigi gibi:
Bir kutu konserve bezelye
Haslanmis ve kucuk dogranmis havuc ve patates
Minik dogranmis salatalik tursusu
Tuz
misafirler icin (1 kasik yogurt+5 kasik mayonez)
rejimdeki Hulya icin (5 kasik yogurt+1/2 kasik mayonez)




Bugunlerde ekmek pisirirken yeni sekil arayislarina girdim.Evde ekmegini pisirmek hem ucuz hemde daha guvenilir ama insan bir sure sonra sikiliyor.Annem Trukiye'den gelirken bir valiz ekmek getirmem ve buzlukta saklayabilecegimi soyluyor ve ekliyor insan nimetin icinde olunca anlamiyor kosedeki bakkaldan bir ekmek almanin ne kadar luks oldugunu..

Uzun bir suredir boyle kalinca pide gibi yapiyorum ekmegimizi.Burda yasayan Ahizkali arkadaslarim ekmegi boyle ve cok guzel yapiyorlar.Benim ki onlar kadar guzel olmasada anneme Turkiye'deki mis gibi ekmekleri aratmamasi icin epey caba sarfediyorum.Resimdeki ekmegi pazar gunu gelen Ahizkali misafirlerime yaptim,begenildi ve boylece sinavdan gecmis oldum:)

Goz karari un,tuz,ilik su ve mayayi ekmek makinesine koyup hamuru yaptim.Firini 375F getirip,icine tepsileri yerlestirdim bos olarak.Tepsiler isininca mayalanmis hamuru icine koyup elimle duzlestirdim,uzerine yumurta sarisi surdum.(yumurta ve yogurt karisimi daha guzel oluyor ama)Ben tepsi olarak kelepceli kaliplarimi kullandim. Firindan cikinca uzerine nemli bir havlu kapattim.


10 comments:

Anonymous said...

Hülya'cığım ekmek gerçekten nefis görünüyor.Amerikan salatanız benim de favorilerim arasındadır.Ellerinize sağlık.
BEYHAN

Hulya said...

sagol beyhancim,ekmek aslinda daha guzeldi,resim pek istedigim gibi olmadi,
sevgiler

Esma said...

Masallah Hulyacim, dokturmussun, hepsi harika gozukuyor, ellerine saglik.
selamlar.

*Ra said...

Amerikan salatasına bayılırım. Sırf bu salatan yemek için gittiğim yerler var. Evde yaparken de rejimdeki Hülya'nın yaptığı gibi yapmaya çalışıyorum.
Annene selamlar.
Sevgilerimle.

Ferhanca said...

Hülya sen de kilo sorunumu var .eğer yanlış hatırlamıyosam bahçede bir resminiz görmüştüm hoş bir hanımdın ..))))
Amerikan salatasına rus salatı deriz biz ,eğer içine salam, sosis eklenirse amerikan salatısı denir diye biliyorum..
şu kalbura bastı çok güzel görünüyor ,kolay gibi dursada kıvam zor bulunuyor.bne de denemiştim beğenmedim şeklini..pişerken şekil değiştirmişti..

Hulya said...

esmacim cok sagol,nasil oldu?tasindiniz mi yoksa?

rabia;disarda demek bunu yapan ozel yerler var?Anetpde disarda yemek yemenin ayri bir kultur oldugunu biliyorum,enistem antepli biliyor musun?sevgiler

Hulya said...

ferhan;
acaba kimin resmiydi o?benim bahcede resmim yok cunku:)ama bu hos bir bayanim demek degildir:)dogumdan sonraki kalan kilolari vermeye ugrasiyorum,yandaki first stepde benim kilo verme cizelgem:)
bende iki senedir ancak bu son yaptigimda en guzel tutturdum,ama sen yaparsin,masallah sen ne yapsan super oluyor

Ferhanca said...

yoksa hanife mi bahçede babanın kuçağında çocuk annede kumral düz saçlı ayakta duruyordu hatırlamıyorum kim olduğunu sen gibi aklımda hep..
bu verdiklerin kilomu yani eğer paun değilse 9 kilomu verdin.ama sen diyet devam et annenden dolayı istikbal fena görünüyor kilonı ver daha genç görünüceksin bak zaten gençsin fıstık gibi genç bir anne olursun..))
sevgiler..

Hulya said...

ferhan yok o ben degilim,oyle bir resim yok:)ewt o veriklerim pound,ama olsun daha cok vericem:)aslinda annem 55 yasina kadar fistik gibi bir genc kizdi:(seker ciktiktan sonra birden bire bu hale geldi:(saglikli olmak icin gayret etmek lazim hep iste..
sevgiler

Ferhanca said...

hülya ,bu durumda sen de dikkat et. kilo vermede de haklısın .şeker genetik bilyorsun hadi bakalım hedefine ne kadar sürede ulaşıcaksın.