4/20/2007

Ye #21 Tavuk


Uzun zamandir yemek etkinliklerini kaciyordum,bu sefer yetistim sayilir:)
Oncelikle bu yemegin hikayesi soyle;
Sene 2001,ben universte son sinif ogrencisiyim,Van'da yasayan ablamin yanina gidiyorum tatile,bayrami orda gecircem.Ari misali caliskan ablam,iki cocugu,hastanedeki isleri,yazilicak makaleleri ve Ramazan icin iftara gelen misafirleri icin kosturmacada..Tokat'ta yasayan ablami ariyor ve "Nuray bana guzel bir Ramazan menusu ver,kolay ve sik olsun" diyor.Bu tavuk tarifi veriliyor ve Buket ablam Ramazan'in sonuna kadar misafirlere bundan yapiyor:)
Ben o sene fazla yemis olucam ki,bir defacik yapmistim 2001'den bu yana,bu ikinci denemem.Gayet sik ve bir o kadar da lezeetli oluyor.Sabah tarifi yaparim dedigimde evde ne susam, ne yumurta ,ne milfoy ne de arabam vardi..Etkinlige yetissin diye bisiklete atlayip buz gibi havada markete gittim,biline:)
Milfoylu Tavuk
(Her kisiye bir tane dusucek sekilde sayisini ayarlayabilirsiniz)
1.Tavuk budlari(kucuk boylardan) haslanir,derisi soyulur.(Haslanirken suyuna tuz eklenir)
2.Yumusamis olan kare milfoy hamurlari elinizde inceltilir.(Ben ayrica ikiye boldum)
3.Tavuk butlarina sarilir.
4.Uzerine yumurta sarisi ve susam surulup,firina verilir.
Afiyet olsun

7 comments:

LaMa said...

Bunlar cidden cok leziz gorunuyor , kolayligi da cabasi:)
Lama'dan bir soru: milfoy hamurunu nerde bulacagim bu memlekette?

Hulya said...

sevgili lamacim;
milfoy hamuru wall-martta var,filo dough ile bilikte buzluk bolumunde satiliyor.hatta bizim bura adi smiths(arizonada frys)olan markette bile var,albertsondan da aldigimi hatirliyorum..hic olmadi arap marketlerinde var.ama dedigim gibi burdakiler daha taze oluyorlar..
tadi enfes olduuu,ben 3 kucuk but yapmistim oglne yemegine,10 dak surmedi hazirlamasi,
sevgiler

LaMa said...

Walmart'tan komisyon aliyorsun galiba sen! :)

Hulya said...

yigidi olur hakkini yeme:)

Anonymous said...

uzun zaman olmuş gerçekten, ben bu tarifi o yıldan sonra hiç yapmadım ama şimdi ilk misafirime yapacağım:) eskiden bana aitti ama şimdi kardeşime ait diye söyleyeceğim elbette:)
eline sağlık Hülya'cığım, Adil'i öpüyorum, anneme sevgiler...n.

Hulya said...

yaaaa deme,ablanin tarifin asil kaynagini hatirliyor musun?dergi vs..?
cok lezzetli bir yemek,yapanlar sana cok minnettar kalicak inanki:)
sevgiler

Anonymous said...

elbette hatırlıyorum tarifin asıl kaynagı bizim Zehra yeniköyde ki zehre, kulaklarını çınlat onuda anmış olursun hem Emirgan çınaraltında oturuyordur şimdi bu güzel güneşli havalarda tarifin çıkışı ona ait. sevgiler