4/21/2007

Burma Baklava


Bu enfes baklavayi dun gidicegimiz misafirlik icin yaptim:)Sabah baslamis baklavayi yaparken anneme"Turkiye'ye goturelim mi bu hazir bakalava hamurlarindan"dedim,"yok ne gerek var" dedi.Baklavayi hizlicana yapip birde boyle guzel olunca "Hulya giderse gotuelim bir paket bari"dedi:)

Malzemeler:(100 dilim baklava icin)
*1 paket baklavalik hamur(Amerikada yasayanlar icin,wall-mart'tan aldigim paketlerden yaptim.Icinden iki kucuk poset cikiyor.Her zaman daha taze oluyor,diger yerlere gore)
*2 kase cekilmis ceviz ici
*1 paket tereyagi(2 stick tuzsuz tereyagi)

Serbeti:

*2,5 cup su
*1+3/4 cup seker
*limon suyu
Yapilisi:
1.Iki adet baklavalik hamur alinir,uzerine cok az miktarda ceviz serpilir.(Ben ilk denememde cok ceviz serpistim,cok sisko olmuslardi,dikkat)
2.Eger varsa cok ince bir oklavaya sarilir.(Ben Fatma ablanin tavsiyesiyle Amerika'daki butun evlerde cok yaygin olan ofis perdelerinin-blind- saplarini cikarip onunla yapiyorum)
3.Butun yufkalar bitene kadar devam edilir.Istediginiz buyuklege gore kesilir.
4.Uzerine eritilmis tereyagi surulur.
5.Kizgin firina verilir.(375 F)

Serbet kaynatilir,limon ilave edilip,5 dakikada daha kaynatilir.Ikisi de sicakken dokulur.(Baklavadan cizzzz sesleri cikmasi lazimmis,Aysenur'un annesinden ogrendim boylesini)

Tecrube edilmis puf noktalar:
*Tereyagini mikrodalgada eriticekseniz uzerinde olusan kopukleri almaniz lazim,cok cirkin bir goruntu veriyor.Bence o yuzden en guzeli tavada eritmek.
*Yufkalar cok ince oldugu icin hemen kuruyorlar.Hizlica hareket edip yagini surmek lazim.
Afiyet olsun,

19 comments:

SEDA said...

Hakikaten nefis görünüyor, ellerinize sağlık. Uzun zamandır blogları gezemiyordum bu yüzden bilmiyordum sobelediğini :( Geç de olsa teşekkürlerimi iletiyorum sana da. Sevgiler

Seda
tarifname.blogspot.com

Aysenur said...

Harika olmus, Hulyacim. Annemden aldigin tuyonun ise yaramasina sevindim. Sanirim Turkiye'ye gidiyormussunuz? Annene de cok selamlar...

ayseyaman said...

Günebakan Hülya'dan Hülya'ya geldim...
Bu turistler ülkesinde benim gibi ingilizce öğrenmek için çırpınan birini görmek çok güzel, hem de baklava da yapabiliyor wall-mart'dan aldığı baklavalık yufka ile..
Tarifinizi çok beğendim gerçekten, hamuru bulursam hemen denemek isterim çünkü çok özledim baklavayı..:))
Elinize sağlık..
Sevgiler Florida'dan...

Berceste said...

Pek güzel görünüyor, eline sağlık!

Şu yağı eritme olayında ''Neeee mikrodalga mı? Ayıp ayıp!'' demeden gidemeyeceğim. Hani ocakta iki dakikada eritivermek varken, ne alaka mikrodalga?

Anonymous said...

Hülya'cığım biz de annemle hazır baklavalık yufkadan baklava yaptık bayramda.Ama yufkalar o kadar sert ve kuruydu ki şekil vermemiz bile mümkün olmadı.Tepsiye döşeyip aralara ceviz döşedik.En sonunda baklava dilimi şekli vermek için çok uğraştık.Senin yufkaların harikaymış.Nefis görünüyor,ellerine sağlık.

BEYHAN

*Ra said...

Hülyacığım buradaki baklavaları aratmayacak görüntüde. Ben de bir gün evde denemek istiyorum. Ellerinize sağlık.
Sevgilerimle.

Bocuruk said...

Hülya'cığım,
Ellerinize sağlık canım. Ne de güzel görünüyor. Kemeraltında mı Alsancak ta mı ne hazır baklavalık günlük yufka satan bir yer varmış. Aldırabilsem de denesem diyorum duyduğumdan beri ama kısmet olmadı. Bir de büyük marketlerde plastik poşet içinde paketlenmişler var ama nasıl olur ki? Neyse yapabilirsem sana sonucu yazarım.
Sevgilerimle...

Anonymous said...

Bu baklava hamurunun türkiye de olmamasý , ama amerika da olmasý garip doðrusu..
Hangi firmanýn ürünü bu Hülya? merak ettim doðrusu..

Bu arada çok güzel görünüyor, ellerine saðlýk :))

Hulya said...

seda
olsun canim:)bizden de sevgiler

aysenur;
annene hurmetlerimi ilet,bu az serbetli baklava olayini cok tuttum,tekrar tesekkurler

sevgili ayse yaman;
yaman tariflerine bakiyrdum bende epeydir,ne kadar oldu amerikaya geleli?baklava hamurunu bulursun ve afiyetle ozlem gideirsin insallah.

Bercestecim;
zaten yazdim aaa ne mikrodalgasi kopuk oluyor,tavada eritin diye:)sen aklimdaydin yazarken hem:)

Hulya said...

sevgili beyhan;
benim aldigim paket bocurugun bahsettigi sefaf posetlerle hazi kutularda satilanlardan,bayatmistir belki yufka.bazen banada oyle geliordu,o zaman hic duzgun ayrilmadan parcalaniyordu..sevgiler

Hulya said...

sevgili bebekli rabiacim;
benim rabia dinda cok ama cok sevdigim arkadasim var o yuzen sana sevgim var bilesin,denerseniz afiyet olsun,sen antepte fistiklisi yaparsin misss gibi,sevgiler

Hulya said...

sevgili bocuruk;
enim kullandigim marketlerden alinma kucuk posetlenmis halleri,tazeligine guvenirsen oda neden olmasin.ama bu baklavalar o kadar inceki azicik beklesin hemen kuruyor,ama bir koca tepsi burma baklava yapincada insan baya keyifleniyor:)sevgiler

Hulya said...

gamze:)
maile yazmissin,aldim buraya koydum sorunu:)markasina bakayim ama bunun uzerinde baklavalik diye yazmiyor,bir cezit kremali tatli falan yapiliyor bu hamurla,zaten cok yaygin degil amerikada.bizim onceden gelen zeki turkler kesfetmis bu hamuru.hem borek hem baklava yapiyoz:)turkiyedede oldugunu duymustum

Ferhanca said...

Harika afiyet olsun...
atrık burada da var patek içinde vakumlu baklavalık hamurlar ..deneriz ölçüler sen den..

LaMa said...

Amerika'daki arkadaslara:
Baklavalik filo hamuru icin 4 numara kullaniliyor,incecik... Borek icin 7 numara, bir de hic kullanmadim ama 10 numara var, en kalini...

Hulyacigim senin kullandigin da filo dough degil mi?

Anonymous said...

Ablasi bu marifetlik nedir? Inan dietimi bozardim bu BURMA'lar ugruna....Ellerine saglik.Kiss the little rascal for me. Beyinede selamlarimi soyle. Sizleri cok ozledim.

Hulya said...

ecev fillo dough kullandigim,sanirim 4 numara,uzerinde gormedim ama numarasini.

Tatli Hatiralar said...

burmaya bayilirim :) benimki biraz yumusak oldugu icin (ki yumusak sevmem) pek yapmadigim bi tatlidir, ama sagolsun cok guzel yapan arkadaslar var columbusumuzda da , yapiyorlar yiyoruz biz de :)) gorusmek umidiyle :)

Hulya said...

hosgeldin tatli hatiralar:)ben de citir seviyorum,galiba firn ayari ile ilgili,birazda serbeti ile .
sevgiler