4/25/2007

Findikli Kurabiye&Vejeteryan Hamburger

Annemle kayinvalidem, annem icin ucak biletini almaya Kadikoy'e giderler.Iki dunur bilet islerini halleder,donustede Hulya'ya hediye diye Kadikoy'de magzalara girip kiyafet begenirler..Kayinvalidem cok guzel begenir,ne aldiysa simdiye kadar superdi.Yine gelirken bana cok guzel ciciler secmisler..Neyse,donuste vapurda annem cantasina sardigi,bir onceki gun yaptigi cok sevilen kurabiylerinden dunurune de ayirmis,vapurda ikram etmis.Kayinvalidem cok begenmis,ilk telefon konusmamizda bana anlatti..Ertesi hafata da yaptigini soyledi..Kendisi cok tatli dilli ve her zaman kibar oldugu icin iltifat ediyor olucagini dusundum,bir kurabiye ne de olsa..Ta ki bugune kadar.Annem kurabiyeleri bugun pisirdi.Hep "yapayim Hulya' diyordu "yapma anne yaparsan yanir,bosver" diyordum.Bugun aksamki misafirleri bahaneyle yapti,uff iyki de yapmis.Enfes..3 tane yedim:)

Denerseniz tarifi soyle:
Findikli Kurabiye
Yarim paket yumusamis margarin,3 avuc unla yogrulur,_2 kasik karbonat una ilave edilir ayrica_.(Annemin avuclari buyukce,olcunce yazicam buraya tam olarak:)).Iyce yedirildikten sonra iki yumurta(birinin beyazi ayrilcak ustu icin),1 kasik sivi yag,2 kasik yogurt,2 cay bardagi sekerle birlikte guzelce yogrulur.Once yumurtanin beyazina sonra cevize batirilir,350F pisirilip,afiyetle yenir..





Hamurgerler hazir vejetarjan hamburger etinden.Yani icinde et yok,hazir buzluklarda satiliyor,icindeki protein ve lif degeri cok yuksek,tadida guzel.Hicbirseyi hazir yiyemedigimiz icin bu ulkede(Turkiye'deki hazir hindi donerler,kasaptaki hazir kofteler,ahhh ahh) bu vejetaryan usul hamurgerler bizi avutuyor...
Icinde ketcap,mayonez,marul,domates,taze sogan, patates kizartmasi,salatalik tursusu var...Ben tadina bakmadim ama sandivicleri gorunce misafirlerden ooo seslerini duydum:)
Not:Ortadaki hamburgerin ketcabi agzinin kenarina surulmus gibi bir izlenim verdi bana baya guldum:)
Not2:Aslinda kayinvalideme anne diyorum,ama bu yazida karisiklik olcak diye kayinvalide dedim,yoksa burda da bahsettigimde hep kayinvalidem..

14 comments:

umran said...

Hulya ne guzel kurabiyeler bunlar.Hamburgerlerde oyle.Yemeden nasil durabildin;)
selamlar

Selcen Şenocak said...

Hülya'cığım; Fındıklı kurabiye de çok güzel duruyor eminim tadıda öyledir anneciğinin ellerine sağlık. Kendi yorumlarımda da yazdım sana Almula elma yanaklı kız demek. Bir kızım olursa:) inşallah ismini almula düşünüyorum sevgiler...

Anonymous said...

iyi ki de yorum birakmissin bana! yoksa nereden bilecektim buralarda böyle enfes tariflerin güzelim fotolarla sunuldugunu! bundan sonra buralardayim :)

ayseyaman said...

merhaba Hülya,annenizin eline sağlık kurabiyeler nefis görünüyor, bence de iyiki yapmış..Ben olsam daha bile çok yerdim.. Hamburgerin etlisini de etsizinide çok severim. Özellikle film izlerken çok iyi gidiyor.
Sevgilerle

Anonymous said...

Hulyacigim ellerine saglik cok guzel gorunuyorlar. Memlekete ne zaman gisiyorsun? Tokat'a gidersen mutlaka goruselim. Ben de Tokat'a gidicem insallah. Cok ozledim seni Adil'i. Ablan nasil olsa taniyor gorumcemi haber et ona ben hemen damlarim senin yanina :)))Optum canim annene selamlar.SERAP

kalimeero said...

eee, artik tatile ciktigina gore kalimeero, blog gezintilerine kaldigi yerden devam edebilir. Yoklugumda neler neler yapmis hulya. Benim gozum veci hamburgerlerde kaldi ama. goruntusu harika. bize de yaparsin de mi? :)

Anonymous said...

ya cidden bu hamburgerler öyle güzle görünüyo ki karnımda nasıl acıktı senden özendim şimdi bizde hazırlayıp yanına da çay demleyip bir güzel yicez. İştaha getirdin sağolasın.. Anneciğine, adiline, eşine slmlar..

Unknown said...

Hulyaaa ay ilk defa duydum...Bak simdi merak ettim.Ama donunce bakarim.Nasilsa turkiyede tika basa yiyecem hamburgerr tavukk :))buzluga ne hacet:)))

Esma said...

kurabiyeler test edildi, cok begenildi, ama bende bu hamburgerlerden yapmak istiyorum, canim cekti hulyacim, nasil yaptin?

serinmavi said...

Anneciğinin ellerine sağlık,anne yemekleri hep güzel olur...öpüyorum teyzemin pamuk ellerinden....


Selam ve sevgiler....

Berceste said...

Ah ah bir tek yurtdışında olanlar anlar o hamburgerlerin kıymetini değil mi Hülya, Mc Donald's'ın JFC'nin memleketinde olup, tadına bile bakamamak! Annenin de senin de ellerinize sağlık.

Anonymous said...

Hülya'cığım,
Kurabiyeler çok nefis olmuşlar..Tıpkı sable bisküvilerine benzemişler..(ben birden görünce öyle sandım..))

Hamburgerler ise 10 numara bence tatlım..Senin elinden her şey muhteşem oluyor.Ellerine ve gönlüne sağlık canım benim..


Sevgilerin en güzeli seninle olsun..

Gül/d.tadı

Hulya said...

arkadaslar hepinize tek tek cevaop yazamadim ama herkese cok tesekkur ederim,benim sipsak hamburgeerlerim bu kadr iltifat gordu ya:)

Ferhanca said...

Buna yorum bırakmıştım ama çıkmamış olsun. hepsi çok güzel şu sandöviçler harika gözüküyor.
arkadşımla dönerciden dürüm ekmek alrıdık içine yeşil biber, maydonoz ,peynir, soğan sonar dürüm yapardık Handan cım şimdi Antalya da ..sevgiler..