4/17/2007

We never know..



Gecen cumartesi gunu burda yasayan Ahizkali teyzelerden birinin erkek kardesi vefaat etmis.Teyze de evinde kuran okutmak icin herkesi davet etmis,biz de gittik.Herkes gozu yasli..Kardesi Rusya'daymis.

Sofralar hazirlanmis,helvalar yapilmis.Israrla yiyin deniyor,az yememizi kabul etmeden..
Anneme ayri ozneleri vardi.Teyze aglayarak soyluyor,taaa Istanbul'lardan gelip benim soframa konuk olmus,sen herkesten cok ye diyor.Annem ben seker hastayim desede iki dakika sonra tekrar ye balam canim diyor...Daha once biraz bahsetmistim,Rusya'dan buraya gelen Ahizkali Turkler buraya gocemen olarak geldiler,Amerika vatandaslik hakki verdi..Rusya'ya da Ozbekistan surulmusler..Hikayeleri uzun,buraya bakabilirsiniz..Olursek nereye gomuluruz diye dertleniyor 70in ustu nineler..Bizim vatanimiz neresi diyorlar..

Evine gittigimiz teyze yanimiza adina "samsa" dedikleri kiymali el acmasi hamurdan borekle,helvadan koydu bizimle arabaya kadar gelerek..Ertesi gun bize misafir olucak baska bir ahizkali aileye ikram etmek kismet oldu..

Bazen bulundugumuz konumlar,maddi manevi sartlar itibariyle sanki bize hicbisey olmazmis gibi yasayip,konusup gunleri oylecene gecirdigimi-zi dusunuyorum...Merhametle,sevgiyle,bencillikten uzak ve akillica yasanacak bir hayat dilegiyle..

7 comments:

munevver said...

Hülya,merhaba!Topraklarımızda yaşarken vatanımızın değerini bilmiyoruz.Ne kadar acı.vatansız olmak.Hele belli bir yaşın üzerindekiler için.Bir arkadaşım,geçenlerde yurt dışına gitti."Ben Avrupa Birliği'ne girmek istemiyorum artık.Biz onlardan kat kat üstünüz.En önce de insanlık bakımından.Onlar bize katılsın" diyor.Ölene rahmet diliyorum.
Yaşarken,sahip olduklarımızın değerini bilmek dileğiyle..
Sevgiyle,Nane Limon

Unknown said...

Hulya,ne gusel deginmissin.Bizde burada bir vesile ile ahiskali bir amcanin gozlari yasli bicimde acili gecen yasamlarini dinlemistik.O anlatti hanimlari cocuklari yani salondaki hepimiz agladik...GErcekten vatanimiz neresi diyorlar.VE bizleri cok seviyorlar.Umarim onlarla olan bu dostlugumuz dahada guzel olur.

Dilegine yurekten katiliyorum canim.

Gulenay

Ferhanca said...

Dileklerine ben de katılıyorum inşallah..
Demek Türklerin adeti aynı cenaze evinde muhakak ikram olucak..

hülya aylardan nisa20 oldu fırst step de değişiklik istiyorum hadi bakalım:)

Hulya said...

sevgili nane limon;
evet bizim oyle guzel degerlerimiz var ki kucuk ayrintilarmis gibi fakina varamiyoruz!Kapiya kadar gecirmek ne buyuk bir nezaket ornegi,evdekilerden yanina kucuk paketler yapmak ne dusunceli insan icinde olunca anlamiyor..sevgiler.(ben birde sana naen limon demek sitiyourm,cok hosuma gidiyor:))

gulenay;
evet aslinda onari yazmak lazim,bence tarihe taniklik gibi birsey aslinda..Bazen insan dedigim gibi ben iyiyim,eee birazda yardim edyim neolcak diyor.Ikinci yardim isteginde aaaaa diyor,elestiricek biseyler buluyor..Ne olucagimiz hic belli degil..

Hulya said...

Sevgili ferhan;
aslinda bizde farkli abzi adetleri var,yani aslinda benim hatirlamadigim ama annemin hatirladigi gibi diyeyim..Adetler cok yerlemis!Bu sofra ve yemek adeti inanilmaz onlarda..Eve kapidan bisey soylemek icin bile ugasan kolundan cekip sofra kuruyorlar.Bayram ziyareti yaparken,ayni apartmanda 5 aileyi gezmistik,5i sofra kurup ye lutfen diye israr etmisti..

first stepe gelince:)son bir aydir spora basladim,ama ne spor.Gunde 600 kaloriden fazla yakan bir spor:)Ve son bir aydir kilom durdu,dedim nedir bu boyle?Hem rejim hem spor daha cok vermem lazim?sordum uzmana,dedi ki,kaslar yagdan daha fazla bu 1,boyle agir bir spor yaptigim icin kaslarim kendini iylesirme asamasinda bu 2,birde normalden az yedigimi dusunup bucudum direniyor olabilirmis bu 3:)Kiloda pek degisiklik yok ama spor baya etkisini gosteriyor gorunuste:)Sagol izlendigimi bilmek beni daha cok motive ediyor:)

Esma said...

Gercekten insan dusununce ne kadar zor onlar icin, Allah yardimcilari olsun, onemlisi de sasirtmasin, dinden imandan ayirip yabanci diyarlarda kaybolmasinlar, geri tum sikintilar ahirette onlara ecir olacak ama din iman gitti mi hepsi bos. Haberim olsaydi bende gelirdim Hulyacim,hic haberim olmadi, Allah rahmet eylesin. selamlar.

Pınarın Kulubesi said...

Merhaba Hülya
Ahıskalı bir arkadaşa sahip olduğum için çok şanslı hissediyorum kendimi, Amerika bile vatandaşlık verirken, Türkiye vatandaşlık vermedi. İlla evlenmen gerekiyor şartı var, ya da bütün ailenle birlikte geleceksin:(((( Arkadaşım için çok üzülüyorum. Vatandaşlık meğer ne çok önemliymiş, çalışamıyorsun, kolay iş bulamıyorsun, oturmak için sürekli izin alman gerekiyor.
Memleket toprağından uzak olmak ne zordur yaşlılar için. Arkadaşım demişti, eve gelen misafire giderken yanında götürmesi için yemek, börek ikram edilir diye. Ne kadar uzaklaşsalarda memleketlerinden gelenek göreneklerini hiç bırakmamışlar. Böylesi güzel insanları tanıdığın için çok şanslısın, onlarda seni tanıdıkları için çok şanslılar.
Yaptığın baklavaya hayran kaldım. Bu hazır baklava hamuru buraya da gelse. O kadar muntazam yapmışsın ki, insanın ister istemez canı çekiyor. Tadını da merak etmedim değil:) Türkiye'de varmıdır ki?:)
Tavuk butlarında harika gözüküyor. Yani ne diym, herşey harika bu sitede:))
Türkiye dönüşünüzü bende bekliyorum sabırsızlıkla..
Görüşmek tanışmak dileğiyle
sevgiler