4/24/2007

Hulya ile Lamanin Supriz Karsilasmasi

Bugunler cok guzel ve yogun geciyor.Turkiyeye gitmek icin sayili gunlerimiz kaldi..Annem,ben ve Turkiye'dekiler gun sayar olduk..Gitmeden once isleri halletme adina iyi bir telas sardi beni..

Cuma gunu guzel baklavayla misafirlige giderken ,Amerikali bir arkadasla birlikteydik..Yollarda hep kaybolmasiyla meshur olmus arkadasa ben yolu biliyorum kaybolmayiz bu sefer dedigimde
"ben kestirmesini biliyorum Hulya" diyince bastan anladim aslinda neler olucagini:)O yoldan bu yola saptik durduk,annemde arkada "ne cok yolmus Hulya "dedi durdu:)..Ben bir iki defa bu taraftan gidelim cabalarima ragmen ,sofer O oldugu icin ve israrla "tamam ben burayi biliyorum ,burdan cikis var "dedigi icin en sonunda oyle bir sokaga geldik ki " aaaa lama bunlar "diye ciglik seslerimle irkildi butun araba.Adil hemen lamalama cheese cake lama sarkisini soylemeye basladi.Annem lama da nedir merakiyla basini uzatti ve arkadas da gercekten kayboldugumuzu kabul etti:)Bu kadar kaybolmusken bir fotografini cekmemek olmaz diye size mutfakta olmayan bir lama goruntuledim,mutfaktayi lamayi dusunerek aslinda..




Gecen pazar gunu annemi yine Serife davet etti.(Ahiskali arkadaslardan)Aslinda daha oncede cagirmisti , zahmet olmasin sana dememi dinlemeden "acilir annen artik epey sıkılmıstır" dedi gulerek:)Giderken kurutulmus meyva parcacikli cikolatali kek yaptim.



Orda da bir guzel hinkal yedik,ben benimkine yag dokturmedim ama yinede nefisti tatlari..


Birde gecenlerde oyunla birlikte arkadaslara hediye ettigim,adini da yanlis yazdigim toyga corbasinin tarifini ekleyeyim.Ben bu corbaya bayildim,hem cok saglikli hem de cok lezzetli.Tarif gelincik yemek kitabindan;


Malzemeler:
1 bardak nohut
2 bardak dovme asurelik bugday
1 lt su
2 lt et suyu
500 gram yogurt
100 gram terayagi
1 su bardagi un
1 corba kasigi kuru nane
Yeterince tuz

Yapilisi:
1.Nohut ve bugday aksamdan islatilir;yikanip 1 lt su ilavesiyle haslanir.Un ve yogurt bir kapta cirpilir.Et suyu da ilave edilerek karistirilir.
2.Hazirlanan karisim pisen malzemenin uzerine karistirmaya devam edilerek konulur.Tuzu da ilave edilerek 3-5 dakika kaynatilip ocaktan alinir.
3.Tavaya terayagi konulup kizdirilir.Nane de ilave edilerek corbanin uzerine gezdirilir.

Ben tarifi yarim olculerle pisirdim o bile baya cok oldu.Evdeki kisi sayiniza gore ayarlayabilirsiniz.
Afiyet olsun

12 comments:

LaMa said...

Ay basligi gorunce pir pir etti kalbim!
Insallah gercek hayatta da tanisiriz arkadasim birgun :( :)

Selcen Şenocak said...

Sevgili Hülyalar;Lamalar çok güzel:) Çorbayı bende yapıyorum gerçekten çok leziz ve besleyici oğluşumda çok seviyor sevgiler...

hayat said...

Hülyacığım,uğrayamamıştım sana ne güzellikler yapmışsın.lamamızın da kulakları çınlamıştır herhalde:)))Ayrıca da baklava pek lezzetli görünüyor.ellerine sağlık.
Yakında yolculuk varmış vatana haydi hayırlısı senin adına çok sevindim canım.
Sevgilerimle...

Tatli Hatiralar said...

toyga corbasini hep cok severek yedim bugune dek ama isminin toyga corbasi oldugunu bilmiyordum :}} lama da cok sevimlibi hayvan diil mi :)

serinmavi said...

Hülya sen çok yaşa emi :) Ben de gerçekten karşılaşma hikayenizi okuyacağımı zannettim :)Oda olur inşaAllah :)Selamlar

Hulya said...

sevgili lamacim;
insalah bir gun tanisir,konusur bol bol muhabbet ederiz,arkadasimda anlam veremedi bir lamayi gordum niye bu kadar sevindigime:)halbuki bilse:)

Hulya said...

sevgili almula;
hosgeldin,ne guzel ismin var,alimli mi demek yoksa?corbayi herkesin bildigine sastim,bende amerikayi yenidne kesfe cikmis gibi oldum:)

Hulya said...

sevgili hayat;
evettt,Turkiyeye geliyorum insallah,cok mutluyum,ben sana hep ugruyorum,hep yesiller hep guzelikler senin sayfanda..sevgiler benden sana kocamannn

Hulya said...

sevgili tatli hatiralar;
adin gibi oyle cok tatli anilarin var,keyifle okuyorum..demek sende biliyordun bu corbayi,bende adina once madimak dedim,yemek kitabinda karsilikli sayfalardaydi tarifler,isimlerini karistirdim bende:)sevgiler

Hulya said...

sevgili serin mavi;
hehehe tuzaga ilk dusen sensin galiba:)basligi o yuzden oyle attim ve ustte resmi koymadim:))
sevgiler

Bocuruk said...

Hülyacım,
Aşurelik buğdayı kullanmak için bir tarif daha, ne güzelll. Sağol arkadaşım. Türkiye'ye geldiğinde imkan olsada tanışsak. Çok isterdim doğrusu:)
Sevgilerimle...

Hulya said...

sevgili bocuruk;
bende cok isterim sizlerle tanismayi..istanbul ve ankarada olucam ben kismetse..
bende bu tarifi bugdaylar bitsin siye yaptim,birde bugdayin faydalari cok fazla,hep princ pirinc olmuyor:)