9/06/2009

16 Ramazan,Cumartesi


Cumartesi aksami eski patronum:) ve ailesi ile birlikte Tugba ve ailesini agirladik.Tugba ve esi Universtede master icin geldiler Turkiye'den.Cok yeni gelmis olmalarina ragmen Tugba cok cesur ve girisken oldugunda ona bu bayani tanidigna cok mutlu olucaksin diyerek davet ettim .

Bir gun onceden yemekler oldugu icin sadece kalan pilav icin biraz tavuk gogsu haslayip yagda kavurdum.Sonra pilava karistirdim.Milfoyun icine koyup bohca seklinde sarip firinladim.Cok lezzetli oldu.Tatli olarak da sutlaca ilave olarak da Tugba'nin getirdigi nefis kek herkese himmmmm sesleri cikarttirdi.

Yine onlarla bizim dinimizdeki ortak seylerden bahsettik.Onlarda kendilerindeki orucu anlattilar.Yemekler icin bir suru iltifat ettiler.Cay icmediler.

Cocuklar icin sehpaya ayri masa kurdum-masada yer olmadigi icin-.Adil'in kucuk sandaleleriyle cok sirin oldular.Bende anne olduktan sonra bu hassasiyeti kazandim.Cocuga servis konulmayan ,sofrada sehpada ya da yer sofrasinda yer vermeyen ev sahiplerine de pek kizar oldum.Eger sizde bu hassasiyeti kazanmamissaniz bu yaziyi hatirlayip kazanin lutfen:)

Ayrilmadan once Turkiye'den gelmis anahtarlik ve tesbih hediye ettik buna da Osmanli zamaninda "dis kirasi" denir diye izah ederek.

Baska dunyalardan ,baska kulturlerden,baska dinlerden insanlar beni kendi dunyamdan alip onlarinkine goturdugunden herseyi unutuyorum.Dun aksamda tam olarak bunlari hissettim.Kotu seylerle gecen ve artik bu son olucak dedigim olaylarin ustune onlar gelince unuttum herseyi,ta ki musade isteyip Azra'yi emzirmeye yatak odasina gecince birden sanki gercek hayata geri donmus gibi hissettim.Benim gibi olaylara ve insanlara karsi cok hassasiyetiniz yoksa ne dedigimi tam olarak anlayamayabilirsiniz.

Guzel Ramazan iyki geldin...Hic gitme..

No comments: