9/08/2009

17 Ramazan,Pazar

Pazar aksami Native-American arkadasim, (Bizim deyimimizle kizilderili) esi,oglu ve oglu gibi sevdikleri Orlanda vardi yemekte.Normalde Toni'nin esi hic biryerlere gitmezmis.Ama kizinin mezuniyet partisi icin yazin basinda butun bir gunu birlikte gecirdigimizde bizi cok sevmis ve ilk defa kabul etmis boyle bir daveti.Bizde cok memnun olduk.


Yemekte mercimek corbasi, firinda kofte patates(hani bir yuvarlak patates ,bir yuvarlak kofte olarak siralayip firina verdigimizden),milfoylu pilavli tavuk,karnibahar kizartmasi,salata,rula tavuk gogsu tatlisi ve dunden kalan tugbanin keki vardi.Toni'de American-Indian usulu bir corba getirdi.Ateste kozlenmis misir taneleri ayrilir,suda haslanir.Icine de bizim barbunya benzeri ama daha koyu ve buyuk olan(kidney beans deniyor burda)atilip karistiriliyor.Benim sahsen cok hosuma gitti.Esim yine herzamanki gibi hangi ateste pisti,kim pisirdi falan deyip yemedi.




Yemekler yendi,ekstralar istendi yendi.Tatli yenirken bol bol Native American tarihi soruldu.Her kabilenin kendine ait bir dili oldugunu ogrendim.Iki farkli kabileden evlenen anne babanin cocuklari annenin kabilesiyle anilirmis.Onlarda bize Turkiye hakkinda sorular sordular.en cok gormek istedikleri ulkelerin basina Turkiye'yi eklediler.Ben yine cok keyif aldim.

Aksam yatarken surekli Toni ne kadar tatli dimi diye tekrarladim durdum kendime.

No comments: