12/04/2006

Hafif bir patlican yemegi


Bugunlerde her tarifimin bir yerlerinde "cok hafif" mutlaka gecer oldu..Ki bu iyi bisey:)

Iki buyuk postan patlicanini kup kup dogranir,bir buyuk kirmizi dolmalik biberde kup kup dogranir firina verilir,kozlenmesi icin.(Once normal 400F getirdim baktim cok yavas oluyor,izgarayi actim,gayet lezzetli kozlendiler)

Hic yag koymadan bir tane halka halka dogranmis sogani cok kisa bir sure tavada kavurdum,bir kase kadar kiyma ilave ettim,bir domates,bir kasik biber salcasi ile orta ateste kavruldular.Kup kup dogranmis 4 orta boy patateside ilave edip,soyle bir karistirdim iki dakika kadar..

Kozlenmis patlican ve biberleri,sonrada kavurdugum malzemeleri borcama koyup karistirdim,tuz ve baharat ilave ettim.Uzerine de bir cay bardagi sut ile cirpilmis bir yumurtayi gezdirdim.400F firina agzi kapali bir sekilde verdim,20 dak sonra agzini acip ustunu kizarttim.

Boylece icinde kiymanin yagindan baska yag(ki o da yagsizindan)olmayan,ama gayet lezzetli olan hafif bir yemek cikti ortaya..

Tarifi portakal agacindanki patlicanli vezir kebabi tariften esinlenerek yaptim.Gecen sene Razamanda bu tarifi oyle cok yapmistim ki,artik patlican kizartmak istemiyordum uzun bir sure..Boylesi hem daha saglikli hemde daha kolay oldu bizim icin..
Afiyet olsun..

10 comments:

umran said...

hulya ,bu sayfa duzeni sana daha cok yakisti.iyiki degistirdin .yemek de cok lezzetli gorunuyor ellerine saglik.2 gundur bakmamistim bloglara anneyle ilgili olan yazini gorunce duygulandim.ahhh annelerimiz ahh.her gecen gun katimizdaki degerleri artan annelerimiz....sevgiyle..

Anonymous said...

merhaba,bu gün ben de patlıcan yemeği yaptım,sizinkine benziyor sanki,ellerinize sağlık..

Hulya said...

umran abla;
bende habire degistiri oldum,bakalim bunu begendim gibi:)ne cok canli ne cok sessiz..bende anne ile ilgili yaziyi degistirmek icin yeni postu yazdim hemen:)
suheyla merhaba;
bende baktim sayfana hemen,cok hafif senikide ellerine saglik..

LaMa said...

Efenim cok tesekkur ederiz, onerimizi dikkate aldiginiz icin cok mes'ut bahtiyar olduk.Bu goruntuyu severim, ama biraz daha deneyecegim dersen hayir olmaz demem:) Cici lama resimleri bulsam ben de degistirecegim benim siteyi..
Tarife de bir iki kelam etmek lazim .Evde birsuru patlican var neler pisirsem diye dusunuyordum
GOrusmek uzere Hulya

Hulya said...

bu yuvarlaklar biraz garibime gidiyor ama renk olayi guzel.bu blog olayi super ama ne istersen koyuyorsun,sonrada sen icat etmis cok ugrasmis gibi guzel olunca seviniyorsun:)patlican guzel bir sebze,kolay gelsin sizede.cok bekletme patlicanlarini dolapta yoksa aciyor bu amerikali patlicanlar:)

kalimeero said...

hulya sayfanin yuzu gozu acilmis, hos olmus. ben begendim. yemek de nefis gorunuyor. ben de arada firinda boyle butun malzemeleri mantar dahil kozleyerek yapiyorum ama kizartmadan da vazgecemiyorum. tadi baska oluyor.

Ferhanca said...

hulya merhabalar, patlıcanı çok severim hele közü dahada güzel oluyor..yaza kadar almayı düşünmüyorum hiç güneş görmeden serada yetşiyorlarya zararlı denıyor..bakalım..ne yiyeceğimizide şaşırdık herşey hormonlu ,zararlı diye..
hulya ,srıyer resimlerime yorum yazarsın diye bekledim sen de yeniköy lüydün dimi ama ses çıkmadı senden ..sevgiler..FERHAN

LaMa said...

Askol Hulya,hic beklemezdim senden,cok sasirdim yani.Bu ne boyle iki gundur ayni goruntu var sitede, yeni template denemk yok mu :DDD
sevgiler

Hulya said...

sevgili kalimeero;
begendigine sevindim,iyi artik bu olsun bari:)bende kizartmaya bayiliyorum ama iste saglik ve hafif deyip duruyorum bu haftalarda ondan:)
ferhancim,
bizim burda yaz kiz hep ayni,butun sebzeler meyvelar hormonlu.dediginde haklisin,ama yinede sebze ya iste:)
sariyer resimlerine bakmistim,arkadasinin evinden cicekler falandi hatirliyorum,ama senin sayfanda her yazdigina aaaaa ferhan bunu bana yapma diye yorum yazmiyorum galibe diye vazgectim..(hamsiye oyle yazmistim,sonra baska bir hamsi tarifine yine takmistim,sonra hisar resimlerine:)..)o yuzden yazmadim:)yoksa yenikoyluyuz evet..
lama lama canim lama,deryayla benim sevdigim lama:)
eee bunu sen begenmistin ya,umran ablada guzel dedi.birde kalimeeroda okey verince tamam dedim artik bu olsun:)

Hulya said...

sevgili kalimeero;
begendigine sevindim,iyi artik bu olsun bari:)bende kizartmaya bayiliyorum ama iste saglik ve hafif deyip duruyorum bu haftalarda ondan:)
ferhancim,
bizim burda yaz kiz hep ayni,butun sebzeler meyvelar hormonlu.dediginde haklisin,ama yinede sebze ya iste:)
sariyer resimlerine bakmistim,arkadasinin evinden cicekler falandi hatirliyorum,ama senin sayfanda her yazdigina aaaaa ferhan bunu bana yapma diye yorum yazmiyorum galibe diye vazgectim..(hamsiye oyle yazmistim,sonra baska bir hamsi tarifine yine takmistim,sonra hisar resimlerine:)..)o yuzden yazmadim:)yoksa yenikoyluyuz evet..
lama lama canim lama,deryayla benim sevdigim lama:)
eee bunu sen begenmistin ya,umran ablada guzel dedi.birde kalimeeroda okey verince tamam dedim artik bu olsun:)