12/02/2006

Bir tarif+bir Hulya'nin Annesi

Bugunlerde anneme olan hasretim ,ihtiyacim artti.Her gucsuzlugumde,her kirilganligimda,direncim azaldiginda,bir sey icin cok gayret edip de tukendigimi hissettigim anlarda her kapim anneme acilir benim.Anne sarkilari dinler aglar,anneme ovgu dolu,hasretli turkuler yazarim kafamdan icli icli..

Her anne-kiz arasi boylemidir bilmem,her sıkıntılı animda annemle konusur ve nasil oldugunu anlamadan,problemler cozulmeden ben rahatlar,annemi de aniden bir sıkıntı basar..Annem bendeki butun kotu hissleri emiyor sanirim bilincizce,annece..

Bu ulkede saat farkindan dolayi her gucsuzlugumde, telefonu elime alip annemi arama luksum yok..Uydurdugum turkuler bizde aksam Turkiye'de gecelere denk geldigi vakitlerde oluyor genelde...

Annem,kendisinin bizi egitirken,buyuturken yaptigi yanlislari oldugunu,bizim egitimli insanlar oldugumuz icin cok daha iyi anneler olucagimizi soylemisti..Inanmistim..Simdi ben sadece bir tane cocuk annesi olarak,bir isler yapma adina gayret edip,gucsuz kaldigimda annemin bize yaptiklarinin sadece yarisini yapabilirsem kendimi basarili sayicagimi soyluyorum kendi kendime...

Salata tarifi yazacakken nerden geldi bunlar?Icimden...


Tavuklu salata:
Tarif evde ne malzeme var ve ne cikar bunlardan diye ortaya cikti..
Tavuk gogsunu kusbasi dograyip,kisik ateste hic yagsiz teflona koydum,sulari cekince kekik,kirmizi biber ve tuz ilave edip biraz kavurdum.Altini kapatmaya yakin bir kutu konserve bezelye ilave ettim.

Kalmis sertlesmis ekmegi dogradim,sizma zeytinyagi ve kekikle harmanlayip firinda 375F kizarttim.

Hazir salata(icinde binbir cesit-roka dahil-otun bulundugu spring mix) ile diger malzemeleri karistirip uzerine file badem serptim..Zeytinyagi,limon,tuz ile servis yaptik..Hazir salata yerine icine her buldugunuz yesil otu koyarak da yapabilirsiniz..

14 comments:

hayat said...

Merhaba hülyacım ana gibi yar olmaz demişler doğru bizi karşılıksız seven annelerimiz allah hepsini korusun.salatan harika olmuş eline sağlık.sevgiler

Hulya said...

cok sagol hayat,dedigin gibi Allah basimizdan eksik etmesin Onlari..

LaMa said...

Bir ana olmasam da ayni hasreti ceken biri olarak paylasitigin icin sagol diyorum.
Uzun omurler versin Rabbim hepsine...
Burdayiz biz daha nice turkulerini dinlemek icin.

kalimeero said...

insan en cok annesini ozluyor ya gurbette. ayrilinca kiymet biliyor biraz da. insanoglu iste. cocuk hep bencil, anne hep veren. tek tesellileri bizim iyi ve mutlu oldugumuzu duymak. Biz de cocuklarimiza ayni oluruz heralde, dunyanin duzeni bu.

Salatan cok saglikli ve besinliydi. Ellerine saglik.

Anonymous said...

Merhabalar,iadeyi ziyarete geldim bir koşu,güzel sözlerinize teşekkür ederim ayrıca.Ve kat be kat fazlasını da ben sizin için söleyeceğim.Blog harika,yemekler süper,paylaşımlar çok içten ki,özellikle anneyle ilgili olan bitirdi beni.Sizin kadar uzakta olmasamda anneciğimden,yine de gurbetteyim işte.Her anımda yanımda bulamıyorum,yaslanacak bir omuz aradığımda kimsem yok yaşadığım yerde sarsıla sarsıla ağlayabileceğim.Anne sıcaklığını hep arıyor insan işte.Çenem düştü yeni dostum yine,ilk misafirliğimde başını ağrıttım.Sık sık görüşmek dileğimi senin için de tekrarlıyorum,sevgilerimle...

Anonymous said...

Merhaba,iadeyi ziyaretinize geldim bir koşu,gözlerimden yaşlar süzülerek de yazıyorum ilk msjımı.Çünkü anne denince akan sular duruyor,yüreğimden birşeyler kopuyor.Çok özledim anneciğimi,sizin kadar olamasa da ben de gurbetteyim ne yazık!Her istediğimde anacığımın sıcak kollarına sarılamıyorum,koklayamıyorum güzel saçlarını.Yok ben daha fazla devam edemiyeceğim,bana müsade,çok memnun oldum sizi tanıdığıma,sık sık görüşelim,olur mu?

Hulya said...

sevgili lama;
dediklerin icin cok sagol,turkuleri soylerim elbet bir gun..

kalimeero;
haklisin,insan uzaklasinca daha baska hislere kapiliyor,kiymeti artiyor..iste balik misali miydi o denizin icinde olup denizin kiymeti bilememek gibi..
sevgili izmirlim;
buralarda bir suru izmirli var.gulenay var,zeynogelin var benim bildiklerim..cok sagol yazdiklarin icinde..evet bol bol misafirlige beklerim bende gelirim ins.

Hulya said...

izmirim olucakmis,izmirlim yaptim seni deniz;
bende yazarken epey bir
agladim..aslinda dun arabada biseyler diniliyordum,dedigim gibi iycede gucsuzlesince annem oluyor her baslik..aksam eve gelip sabah konustugum annemleri bir daha aradim,sonra konusabildigim,sevebildigim,saglikli olabildikleri icin sukredip rahatca uyudum..anne yazilari yazmak icin anneler gununu beklemiycek oyle cok kiz cocogu vardirki..

Unknown said...

HUlyacim bende su gunlerde senin gibiyim.Aslina bakarsan bende bu durum her yil december baslangicinda cikiyor sonuna kadarda suruyor(mus)..mus diyorum cunki esim diyor sende bu bir kriz haline geldi.Dcember krizi koymus adini.Annemi ozluyorum,gitmek istiyorum,aklim oarada kaliyor.Burasi bana sikici geliyor...ISte oyle.Anneden ote yok Hulyacim.Ama benden sana bir tavsiye her uzuntunu bence anlatma cunki sen rahatlarken ona sikinit veriyorsun ve inan anneler biz ertesi onu unutup gitsekte onlara gunlerce uzuluyorlar...(ben tecrube etmistim:(Ahh annelik...Rabbim asma kuvveti versin cnm,,,operim.

Hulya said...

unutamadiklari seyler oluyor,kesinlikle haklisin ama bendeki sikintilar o cinsten degil:)oylelerini esime anlatiyorum:)o da sagolsun cok yardimci oluyor her zaman bana,bir nevi sikintilarimi da o aliyor icine bendekiler bitiyor..demek aralik ayinda oluyor sana,hay Allah,Allah yardimcimiz olsun..

LaMa said...

Hulyaciim,
bayanlar canlari cok SIkilinca sac modellerini,renklerini degistirirmis, sen de son zamanlarda ki huznunle blogun gorunusu mu degsitiriyorsun? bir onceki daha iyiydi bence -cunku benim favori template'im o-

Sevgiler bacim, gonlunu ferah, yuregini sicak tut, basini da serin :P

Hulya said...

sevgili lama;
lokman hekimin tavsiyelerini lama tavsiyesi diye aldim,bende bakayim bu nasil olucak,diyorum..o cok sadeydi ilki cok canli bu biraz daha orta gibi bakalim bana bakmayin ben hep yaparim bunu..saclarima neler yaptigimi bir bilsen,bunlar ne ki dersin:)?

Pınarın Kulubesi said...

Merhaba Hülya
ya ne olacak bu gurbettekilerin hali:(( bugün bir gurbetçi arkadaşım yazmış benim bloga yorum:(( kendime dert edindim bu konuyu.. Uçak firmaları bir indirim düzenlesin. nasıl öğrenciler için yapıyorlar dönem dönem. anne-kızlar içinde yapsınlar.. kavuşsun kızlar annelerine, anneler kızlarına..Çok şükür özleyebileceğimiz annelerimiz var:( yanımızda olmasalarda var olmalarıda güzel..

Hulya said...

haklisin,keske yapsalar oyle indirimler falan,ne super olur..annemi ikna ettim gibi,vizeye basvuracak,cikarsa gelicek bakalim birazcikligina yanimiza:)ama dedigin cok dogru,cok sukur ozleyebilecegimiz annelerimiz var..