12/14/2006

Ye # 17,Kabakgiller

Kabak mi?

Bu guzel,minicik kabagi Amerikada bir cok markette gorebilirsiniz.Hic alip nedir bu demek aklima gelmemisti.Kabak etkinligine orjinal bisey olsun diye aldim,goruntusu o kadar sirin ve tatli ki,gorunce dedim,bunun icinden cok disinin konu oldugu bisey yapmaliyim.

Kabagi oydum,cekirdeklerini ayiklayip icinden cikan kabaklari biraz sekerle pisirdim.Sonra burcak biskuvi,ceviz,orea biskuvi,krema ilave edip pisip ezilmis kabaklarla karistidim.Oydugum kabagin icini yikadim,yemeklerin uzerini kapatmak icin kullandigimiz ince seffaf sera ile kapladim.Malzemeleri karistirip,icine yerlestirdim,uzerine findik karisimi serptim.

Aslinda bunlar gecen carsamba bize gelen kizlar icin yapmistim,ama dolapta unutmusum,kizlar gidince farkina vardim:(Bende esimle aksam isyerinden bekar arkadaslarinin evine gonderdim.Ben tadina baktim,gayet agir cikolatali bir tadi vardi.Hani boyle badem ezmeleri falan olur ya,onun gibiydi sanki tadi..

17 comments:

Pınarın Kulubesi said...

Nereden geldi aklına böyle bir tarif:)
yaratıcılık mı desem, yoksa lama dan bulaşma bir durummu desem bilemiyorum:) kat karıştır hesabı:)
şaka bir yana çok mantıklı kabakları bisküvilerle karıştırmak, ama neden çikolatalı oldu ki, orea bisküvidemi var çikolata yoksa..
pınarın klubesi

Anonymous said...

Nihayet öğrendim sürpriz kabakta ne olduğunu :)

Eline sağlık Hülya'cım... İlginç bir tarif olmuş.

Bunu görünce kabak çorbası yaparak böyle kabak içinde servis yapmak geldi aklıma:)
Oldukça değişik olurdu sanırım.

Hani eskilerde sukabakları vardı ya.Kurutulur ve su vs. için kap olarak kullanılırmış onu anımsattı...

Selam ve sevgiler...

Anonymous said...

Merhaba Hülya tarifine bayıldım gerçekten çok harika ve şirin olmuş :) eline emeğine sğlık canım tadınıda bu arad çokta merak ettim sevgiler gönderiyorum sana hoşcakal.

Anonymous said...

hülya gerçekten döktürmüşün bizim buralarda böyle kabak yok yada ben bilmiyorum. bir ara dolapta unutsanda bize de yollasan süper olur

Yelda Özyurt said...

bunlar ne guzel kabak boyle, ellerine saglik. Harika bir ikramlik olmuslar. Yalniz ben strec filmi neden kapladigini anlamadim, orayi biraz acarmisin?

Hulya said...

sevgili pinar;
benim bu katip karistirmam kimyaciliktan geliyor.emin degilim ama galiba lamada kimyaci,benzetme ordandir belki:)bilmem aklima geldi iste:)evet bu orealar negro gibi,cikolata ordan,sevgiler

Hulya said...

serin mavi;ya super bir fikir,ama benimtabagim gittigi yerden geri gelmedi:)aslinda kurutsak ne guzel olur dimi?burda cadilar bayramin bu kabagin mumluklari oluyorki onlarda cok sirin oluyor:)

Hulya said...

sevgili pastaci kiz;
acaba bir blogun varmi?ziyaretinize gelmek isterim.tadi dedigin gibi badem ezmesine benziyor,istanbulda meshur bebek badm azmesi olurya onun gibiydi,onun cikolatali hali gibi

Hulya said...

sevgili yesim;
bu aslinda bizim kocaman balkabaklarinin kucuk hali,yani ben oyle zannediyorum.bir daha unutmam insallah:)ama unutmadan size yollayabilirim

Hulya said...

sevgili yelda;
oncelikle hosgeldin hem blogspota hemde hulyalara..kabagi oyduktan sonra icine yerlestirmek icine yaptigim tatliya cig tad gecmesin diye sera ile kapladim.:)

Anonymous said...

Hulya cok hossun dogrusu:) Nereden aklina geldi kabagi bu hale getirmek ve hos bir tatli yapmak :)) Ellerine saglik. Denemek isterdim dogrusu... SERAP

Hulya said...

serap yapsana bir cuma aksamina kizlar sana geldiginde,pinarin dedigi gibi buyrun kasiklayin kabagi dersin:)baya eglence olur herkese.boyle yeni seyleri denemektn kacimiycak bir suru karakter yasiyor phoenixte:)hepinize sevgiler

Anonymous said...

slm,çok ilginç görünüyor hem içi hem dışı ellerine sağlık,şeffaf folyoyu düşünüyordum kabağı tabak olarak kullandığın için yaptın değil mi..selamlar

Hulya said...

selam suheyla;evet sefaf folyayi kabagin cig tadi tatliya gecmesin diye yaptim:)sevgiler

umran said...

hulyacim ne kadar orjinal olmus kabagin.seni gidi akilli hulya...

Unknown said...

Kabak ne diyo bu işe. Tamam biz çok beğendikte :))
Ellerine sağlık. Çok leziz gözüküyo.
sevgiler

Hulya said...

umran abla cok sagol:)sevindinm,simardim:)
calikusu;
kabak diyorki;
buysa bana gorulen cekerim:)tesekkurler