12/13/2006

Sekerpare


Sekarpareyi esimin is yerine goturmesi icin yaptim,aksama bos tabak geri geldi.Pastaneden alinan tatlilar gibi olmus Hulya dedi esim tadina bakip.Tarifi yine kendime gore uydurdum,kendimdeki bu cesaret ve ozguvenin hayatimin her alanina girmesi dilegiye:)
Malzemeler:
2 stick terayagi(220gram)
2 yumurta(birinin sairisi ayrilcak ustune surmek icin)
5 yemek kasigi pudra sekeri
1 cay bardagi irmik
kabartma tozu,vanilya
aldigi kadar un-3. bardaktan sonra yavas yavas ilave edin.

Serbeti icinde:
3 bardak seker
3,5 bardak su
limon suyu(2 tatli kasigi kadar)

*Butun malzemeler yogurarak yumusak hamur yapilir..Kucuk parcalar alip,uzerini yumurta sarisi surup,catalla cizdim.
*Serbeti koydum,kaynadiktan sonra limon suyunu ilave edip 5 dakika daha kaynattim.
*Ilik serbeti firindan cikip 3-4 dakika beklemis sicak tatliya ilave ettim,uzerini baska bir tepsiyle kapattim.Cok fazla sayida sekerpareniz oluyor,dikkat..



Birde ne soyliycem:),simdi ben yemekleri garip garip yerlere koyup resim cekmeye calisyorum ya blog icin.Isik burdan mi guzel,surdan mi derken bazen bahcede,bazen balkonun tahtalarinin teperinde vs..Bugunde ben bilgisayara yeni yaziyi yazarken makineyi Adil'e verdim oynasin diye.O'da elindeki biskuvisini,once bisikletinin ustune koydu fotografini cekti,sonra balkonu kapisini acip yere koydu cekti,sonra masaya cikip cekti:)Ne desemki,22 aylik bir oglanin anneyi ne denli izledigini,ornek aldiginin en buyuk ispati..Daha beni taklit icin neler yapiyor ayri bir yazida fotograflarla anlatirim insallah..

12 comments:

LaMa said...

Adil gozumun onunde canlandi,Hulyacigim:) Ne sirindir kim bilir tu tu tu O'na:)
Cocuklar gozlemci hem de nasil!Benim kucuk yegen yazin bir gun annanemin yaninda kalmisti.Annanem bacaklari agridigi zaman "oy anam,bacaklarim oyy" der. Bir sabah uyandik bizim Ayse hanim ne dese begenirsiniz "oy anam,bacaklarim oyy"!
:)

Hulya said...

Evet super gozlemciler,hem iyi hem kotu:)Bir arkadas bu kiz ayni bana benzedi hulya diye baya hayiflaniyordu,dedim ne guzel iste:)yanlislarla dogrularla bizim gibi oluyor cocuklar.Bende gecnken annemin begenmedim cogu seyini yaparken buluyorum kendimi!
Ayse kac yasindaydi lama:)?

Anonymous said...

Sevgili Hülya, sayfamı ziyaretin ve yorumun için öncelikle tşk ederim. Sayfanı baştan aşağıya gezdim, okudum, seyrettim ve hangi birinin altına yorum yapayım diye düşündüm...!!! Herşey o kadar samimi ve güzel ki karar vermek zor..Bu seferlik alaca bir yorum olsun bir dahakine hedefli bir yorum olur :-))

TR den sıcacık selam ve sevgilerimi gönderiyorum..

Anonymous said...

Adil cok tatli ya:) bir o kadar da akilli masallah.
Sekerpareler esinin dedigi kadar var sanirim, goruntusunden belli, o kadar canim cekti ki simdi. Kiz hulya ben kilo aliyorum galiba, ne yiyecegimi sasirdim, gece yarilarina kadar buzdolabinin kapisindan ayrilmiyorum. buna bir dur demek lazim:( Ciddi ciddi blog gezmelerinden oldugunu dusunmeye basladim. Ben de gecen Costco'dan humus aldim, bu senin markayla digeri arasinda kaldim, digerini aldim sonra. O kadar muthis degil tadi. Bir de seninkini deneyeyim bunu bitirebilirsek.
kalimeero

Hulya said...

bennar;hosgeldin bizim dunyaya:)gezinirken hosuna gitmesi ne guzel,cok sagol.

kalimeero;
sen kilo almazsin merak etme.bende diyorumki bu yeme isine dur diyemiyoruz daha cok spor yapalim:)aklima da ne geldi,hani senin ogrencilerin bana sormustuya spor yapiyormusunuz diye,(bizim icin ne kadar alisilmadik bir soru tipi aslinda dimi:)?)tabi,ben utandim onlara ben evde gymastik yapiyorum demeye:)yok spor yapmiyorum dedim:)demislerdir o yuzden boylesin belli:)her dvd'yi acisimda aklima geliyor:)evet cok yemekle oturup kalkmaya basladigimizi bende dusunmuyor degilim,buluruz onada bir cozum bu carsamba bir beyin firtinasi yapip:)

Anonymous said...

donem sonunda ben de ogrencilere sordum spor yapiyor musunuz diye. merak etme, cogu ya yapmiyoruz, ya sevmiyoruz dediler. seni de yadirgamamislardir o yuzden. Birkaci sadece duzenli yapiyormus. Ama tabi bunlar yuruyusu vs spordan saymaz simdi:)
kalimeero

LaMa said...

Ocak'in sonunda insAllah 4 yas bitti pastasini yiyecegiz Hulya teyzesi:)

Anonymous said...

Şekerpareler şeker gibi görünüyor Ellerine sağlık...
Minik Adil annesinin isinde demek :)

Benim ufaklıkta ben resim çekerken ''Anne nolursun bir tane de ben çekeyim'' diye dolanıyor etrafımda :)
Teknoloji geliştikçe çocukların da ilgi alanları paralel gelişiyor doğal olarak...

Selam ve sevgiler...

Hulya said...

Sagol kalimeero ya,aslinda ben yani spor yaptigim halde soylemedigime yandim:)
lamacim,pakalim onun pastasi nasil olucak,gerci hatirladim simdi o siparisini vermisti yorumlarda ablam araciligiyla:)
serin mavi;
senin ufakligin kac yasinda peki?haklisin,teknolojiyle degisyor sanirim,ama ben eline gazoz kapagida versem cok ilgisini cekicek gibi,ama yokkki:(

Anonymous said...

adiliiim fistigim benim,merak ediyorum gunun birinde karsilassak ve ben ona five little monkeyi soyleyip oynatsam acaba beni hatirlar mi?gozlemci kucuk adam:)hulyacim sana ve adile kocaman sarildim "hulyalarimda":)
tez tez tezini yazan lale

Hulya said...

tez tez tezini yazan tez kiz:)sabrini tez elden bitirme sakin,daha doktorasi var bunun..adil'e mesajini okuyunca yapip soyledim yatakda ziplayan maymun sarkisini,guldu,sonra grubun adresiunden resimini gosterdim,hatirladin mi oglum dedim,himmmm dedi.walla hatirladim demek olsa gerek:)Cok seviyoruz seni kendi minik kalbi buyuk lale..

Anonymous said...

Benim ufaklık 8 yaşında Hülyacım,ellerinden öper teyzesi :)