12/19/2006

Son gunlerde neler oldu?

Cuma aksami Beyhan ablaya davetliydik,bizim oturdugumuz yere 1 saat uzakliktalar,yol buyunca da kar yagiyordu.Konusa konusa yolda esimle hic anlayamadim mesafeyi aslinda.Bende yeni tanistim Beyhan ablalarla,cok sevdim.Giderken Pinar'in misir unlu kekini yaptim,goturdum.Meger kendileri onceden burda pastaneciymis:)Neler vardi neler,dedim bilseydim ben sizin pastaneci oldugunuzu bir meyva suyu alirdim gelirken:)Her sey cok lezzetli,ortam cok neseliydi.Cok fazla cocuk vardi,kimse kimseyi duymuyordu bir ara:)

Minik sebzeli kis,Havuclu kremali kek,Kremali patates ,Kabak tatlisi ve pogca vardi menumuzde.

Bunu da mutlaka eklemek istedigim bloga,Amerikada ogrenilenler diye..Bu sekerleri christmas icin yapmis kendisi, koca bir tepsi,senede bir defa yaptigim icin boyle cok yaptim dedi,bir kucuk kapta bize verdi..Tuzlu yer fistigi ve misir surubu kullanmis.Kim mi?
Bizim evin yaninda oturan bir komsum var,kendisi 76 yasinda,yanliz yasiyor(kedilerini saymazsak tabi)Buraya ilk tasindigimizda da bize cok yakin davranmisti,sonrasinda kapi onundeki konusmalar,odunc alinan fikirler ve bahce malzemeleri derken ben Ramazan'da kendisini ve kizini yemege cagirip,samimiyetimizi artmistik.Sonrasinda yaptigim keklerden ,boreklerden bir tabaga koyup O'na goturur oldum.Uzun suredir sehir disindaydi,gelince cok sevindim,baktim isiklari yaniyor.Hemen yaptigim alman pastalarindan bir tabaga koydum,aksam gec oldu ama esim evde degil ,musait isen bir ugrasam dedim.Adil'le gittik.(Adil'de gunlerdir boni gittik,kedileriden korktum,bonie onlara pist pist dedi diye anlatiyor:))
Kendisi oyle enerji dolu,oyle pozitif bir insanki..Hic bir zaman kendini birakmamis.Yasina ragmen araba kullaniyor,alisverise gidip yeni koltuk ortuleri alip hangi rengin yakistigini dair bana fikir danisiyor..Cok keyifli sohbetler yapiyoruz hep,gecenlerde ona bu gunlerde baya canimin sikildigindan,bir ingilizce sinavini gecmek icin cok gayret ettigimden ama Adil'le cok zorlandigimdan bahsedince bana,sen zaten su halinle oldukca cok zor bir is yapiyorsun,26 yasinda butun ailenden uzak,yanliz basina ,bu sinavi kazanamasan yada istedigin sonucu alamasan bile bunu deniyor olman ve calisiyor olman asil noktadir dedi.Iste aslinda daha baska cok guzel seyler konustuk,soyliycegim sudur ki,bazen oyle oluyor ki uzerimden atamadigim bir ataletim oluyor,hic bisey yapmak istemiyorum..Bunun gurbetle de ilgisi vardir elbet ama sanirim her insanin oldugu yerde hep hissedilir boyle seyler.Sonra dusunuyorum,bahceye bir ciksam diyip etrafa bakiyorum, 76 yasindaki Bonie 'yi goruyorum, saclarina bugidi sarmis,elinde dergiler var,el salliyor bana camdan:)Bir neseyle el salliyorum bende,toparlaniyorum ,birakma kendini Hulya diyorum..



16 comments:

Esma said...

sa hulyacim, nasilsin, masallah hizina yetisilmiyor, sabah bakmistim, aksama siteyi doldurmussun, kurabiyeler cok hos gozukuyor, goz hakki valla, bizde isteriz..
gorusmek uzere..
selamlar

Hulya said...

hosgeldiniz:)Bende emine'ye asiliyordum hep boyle bende isterim emine diye:)Tamam en kisa zamanda insallah:)

Anonymous said...

ay cidden hulya bu ne hiz? bugun yine cok gezdim yorgunum :P uzun uzun yorumlari sonra yapayim oldu mu ? simdilik bi cee yaptim gidiyorum :S

Unknown said...

Hulya'cim komsun cok guzel soylemis.Hadiseye ne kadar guzel bir noktadan bakmis..Ksinlikle hakli canim..Burada hersey ama hersey bize bakiyor bence bizler cok daha gucluyuz Tr'dekilere gore...Ve bencede sakin kendini birakma Hulya...Toplanmasi zr oluyor emin ol...

Sevgilerimle canimm:)

hayat said...

merhaba hülyacım elmalı kurabiyede mısır unlu kekde çok güzel görünüyor.Ellerine sağlık.komşu teyzenininde gurbet elde sana verdiği dostluk için eline, ve de gönlüne sağlık.Görüşürüz sevgiler..

Anonymous said...

Ellerine sağlık canım ya,bu ne hız gerçekten maşaAllah diyelim :) senin ve komşunun ellerine sağlık ..

selam ve sevgiler...

Pınarın Kulubesi said...

76 lık teyze ile bende komşu olmak isterdim. Bir kere bizimde öyle bir misafirimiz olmuştu. Loren amcamız Türkiye'de İngilizce Hocalığı yapıyor, eşimin şirketine geliyordu derse. Bende ona hayran kalmıştım.. Kendi anneme babama bakıyorum, birde onlara.. Aradaki fark beni üzüyor tabi.. Anne babamda bile daha yaşlılar ama dinamizmlerine maşallah diyorum. Seninde böyle bir teyze ile tanışmış olmanı şans olarak görüyorum. İkimizde atalım bu geçici ataletleri, kış mevsimi bu kolay mı her yer kapkaranlık iken biz kıpır kıpır olalım. Az kaldı az.. dayan..Oğluşun var hem şirin mi şirin maşallah.. 3 gündür yeğenlerim bizdeler ve ben eve gitmeyi sabırsızlıkla bekliyorum. Onlarla vakit geçirebilmek için..
Ayrıca mısır unlu keki denemişsin, gerçi gittiğin yerde çok güzel şeyler varmış ama inşallah tuzlu kek de yenilmiş beğenilmiştir.. Haftasonu bende yaptım tekrar.
Bu aralar tariflerim yapılıyor, şaşıyorum seviniyorum:) Sana, Berceste'ye ve Lama'ya teşekkür ederim bu konuda:)
epey uzun bir yorum oldu sanırım, aslında daha çok yazarım beni bilirsin :)
sevgiler

Hulya said...

lama lama cici lama:)sen yorulma ama,hani tatilde degilmisin yahu?

Hulya said...

sevgili gulenay;
ben bir iki saat birakiyorum sonra toparlaniyorum.Gecen derste hoca psikiyatrik terimleri acikliyordu,ben bipolar misim:)gun icinde duygularinda cok ani inis ve cikislar yasayan yani:)cok sagol,ama dedigini taktim kulagima.

Hulya said...

sevgili hayat;
sen sadece yorum yazmasan ve bana hayat adini gostersen hergun yeter aslinda..Cok sagol

Hulya said...

serin mavi;
aslinda bu gunlerde yigilmis yazilarimi bitireyim dedim,burda tatil basliyor,butun amerikali blog sahipleri tahmin ediyorum tatile cikar..Onun icin bir onhazirlik aslinda benimki:)

Hulya said...

sevgili pinar;
geldigim ilk sende yine 8o kusur yasinda bir komsum vardi,esi 2. dunya savasina katilmis dusunun..hanimi ile kahve iceye falan gidiyorduk vakti oldukca tabi.spor yapiyrlar,adam da tenis oynuyordu,birde hobi olarak kus gozlemciligi yapiyordu 83 falan di sanirim..bende bizim turkiyedekileri dusunup baya hayiflaniyordum ama sonra iyce yakindan taniyinca onlarin hicbir zaman benim annemler,senin babanlar kadar cileli zor hayatlari olmadigini farkettim.Bizde cocuk okutmak,evlendirmek,evlendikten sonra torunuyla ilgilenmek hep birer is,ama onlar oyle degil.Birde sartlarin cok etkisi var,burda ekonomik problemler daha az turkiyeye gore..Ama insan ister istemez keske bizde boyle olabilsek diyor..

Takilicak meseleleri kafaya takmak lazim,yoksa cok erken yaslancam diyorum bende:)

Tarifin cok guzel oldu,sicacik cayla ictim,ellerine saglik..

Anonymous said...

selam Hulya
Sayfana koydugun kis manzarali resimler, Adil'in yanaklarina dusen kar taneleri gibi su an yanan yuregime bir bir dustu ferahlatti inan.Niye mi? Hepimizin ortak derdi olan ozellikle de bu aylarda adeta butun hucrelerimizi saran anne-baba ozlemi... Bir iki hafta oncesine kadar deliler gibi sevincten aglayip mutluluktan cildirdigim haber olan onlarin buraya gelme haberi, bugun tamamen aksi bir haberle noktalandi. Sebap ise annemin rahatsizligi. Annemin hastaligina mi uzuleyim, babamin uzulme kizim sen bizim bir tanecik kizimizsin derken sesinin titremesine mi uzuleyim yoksa torunlarim burnumda tutuyor derken hickiriklarina bogulan haline mi uzuleyim bilemedim... En agiri ise babami ilk defa agliyor gormek... Kahroldum ne yapacagimi bilemedim ne diyecegimide. Dislerimi sikabildigim kadar butun kuvvetimle sikip sadece kupkuru uzulme diyebildim..Tabii telefonu kapatinca hickiriklara bogulma sirasi bana gelmisti. Bir yandan da Melike "anne ne olur aglama bende aglarim simdi" derken bacaklarima sikica sarilip bana yalvaran gozlerle bakiyordu. Gozyaslarimi silip bu halimden kurtulayim diye bilgisayarin basina gectim. Senin resimleri gorunce birde sana icimi dokeyim dedim. Cok uzattim galiba.Kusura bakma canim. Sen yine kar resimleri cek hemde lapa lapa yagan karlar Belki buraya bana da ulasirlar da icim ferahlar kim bilir?...SERAP

kalimeero said...

Kizlar nedir bu herkeslerde bir hasret, bir ozlem, bir tatsiz turkiye haberi.. bloglari her actigimda bogazima bir seyler dugumlenip ayriliyorum. bunun caresi yok ki, hasret cekilecek, kizlar, gelinler hep hasretle gecirmis yillarini, turkuler yazilmis buna. hasret olmasa sevgimizin boyutlarini anlayamayacagiz belki de. Ozlem cekmeyene sasirmak lazim, cok insani bir sey cunku. Allah tez elden hepimize kavusmayi nasip etsin.
70lik teyze gercekten Amerika'da orta sinif uzeri ve burjuvanin tipik ninelerinden. Onlarin da kendine gore acilari var ama nasil oluyorsa onu idare etmeyi, yasam enerjisine cevirmeyi ogrenmisler. Daha az cektileri de dogru hulya'cigim. turk cocuklari anne-babasina cok yuk oluyor, cok bagli, kultur oyle. burada cocuk universitede kendi parasiyla okuyor mesela gece gunduz calisip. oyle 25ini falan gecip hala ailesiyle yasayana da hos gozle bakilmiyor. 'kendini kurtaramamis' oluyor cunku. Evli olsun bekar olsun. cok goruyorum boyle 70lik 80lik nineler, makyajini sacini yaptirip gezmelere gidiyorlar, kirmizilar, beyzlar, kotlar gidiyorlar, konferanslara katiliyorlar, dersler aliyorlar, dunya siyasetiyle yakindan ilgileniyorlar..vay anasini diyorsun. yasamayi seviyorlar yani.

Hulya said...

sevgili serap;
aksam mesajini okudum baya kafama taktim herhalde gece garip ruyalar gordum..Her iste bir hayir vardir i tam gonlumuze yerlestirebilsek aslinda daha rahat bir hayat gecircez..Simdi goremesek bile vardir bir hayir gelememelerinde,
yaza az kaldi insallah sen gidersin kizlari alip,melikenin halide gozumde canlandi,canim benim..anne olunca insan her istediginde aglayamiyor bile..

uzme canini,vardir bir hayir deyip,sikintinin ilk aninda sabir goster insallah..(tabi soyledigim butun laflar ilk once kendime de..)

Hulya said...

sevgili kalimeero;
bak yazin makale gibi olmus,yeniden hatirladim snein edebiyatci oldugunu..