12/17/2006

Hinkal

Bu gordugunuz nefis seyin adi,hinkal.Burdaki ahizkali arkadasim Serife yapmis,buzluga atmis,gidince bana verdi yaparsin diye:)Hic hayir demeden aldim hemen.Her gittigimde bana cikarken evde yapdiklari bizim ramazan pidelerine benzeyen,biraz daha kalinca olan ekmeklerinden veriyorlar,acayip seviniyorum:)Adetlerinde eger bir kisi evine gelirde aksam uzeri olunca cikarsa mutlaka ekmek vermek gerekirmis o kisiye..Bende ogleden sonra gibi gidiyorum,aksama dogru olunca da ben cikayim diyorum:)

Birde asil tarifte sosu icin yagi soganla kavurup oyle servis yapiyorlar,yogurdun ustune.Ben bizim manti gibi hasladim yaptim ama biraz fazla tuttum erittim hamuru biraz galiba..

Aslinda yapilisinin ve nasil kapatildiginin resimlerini cekmistim ama o resimlerimi bulamadim:(Bir daha firsat olursa cekerim insallah,ama kapatmasi oldukca pratik eller istiyor:)

16 comments:

Berceste said...

Uyanik seniiiii :) Ogrensen de nasil yapildigini, yad ellere donunce yapabilsek ya!

Anonymous said...

Olsa da yesek

kalimeero said...

hulya, bizim mantidan ne farki var, hinkal ahiskacasi olmasin? :) kapatirken biraz daha buzuluyor sanki, onu farkettim sadece. Bir de nam-i diger buyuk Esma'nin gozetim ve ogretiminde gecen yil yaptigimiz mantilar aklima geldi. Ben acikcasi ondan ogrendim. Biraz azar isitmistim ama degdi:) Tum kizlar aksama kadar bir masanin etrafinda acip buzmustuk, ne eglenceliydi. Insallah bu yil da yapariz oyle bir sey.

Pınarın Kulubesi said...

Ah benim canım Ahıskalı arkadaşım geldi aklıma
bana söz verdiydi bu mantıdan yapacaktı, kısmet olmadı bir türlü
vakit geçiremedik şöyle doya doya.. şimdi bu hafta bana gelip alel acele memleketine gidecek:(
inşallah arkadaşımın düğünü olurda bende memleketine giderim taaa Kazakistan ellerine, bana yapacak orda söz verdi:)

Hulya said...

berceste;
yapilisini yazarim amma yaparmisiniz bilmem:)

ismini yazmayi unutan ama olsakda yesek diyen kimdir acaba?

Kalimeero;yapariz insalah bizde bir gun ya,ne guzel olur.ben bu ince hamur acma isinde hic basarili degilim ama.Bizimkinden farki daha buyuk oluyor,o yuzden daha hamur tadi oluyor.Birde servis usulu farkli dedigim gibi..Insallah birgun birlikte gidelim Yemege:)

Pinar;
insallah dugunu olurda gidersiniz,o size geliceginde sen yap ona istersen bizim mantidan:)yada al turkie'de ev mantisi cok nasilsa:)Insallah diyasiya gunler geciririsiniz..

umran said...

Bende severim bu mantiyi(hinkal)i
dedigin gibi yagda sogan kavurup dokuyorlar uzerine.Ayrica ozel manti tencerelerinde buharda pisiriliyor galiba.
manti olsunda hangi usul olursa olsun.
sevgiler

Beyhan said...

Hülya'cığım ne güzel bir tarif bu böyle.Canım istedi.Biraz yoğun günler geçiriyorum ziyaretine gelemedim hiç.Daha sonra bol bol görüşürüz:)

Anonymous said...

hulyam canim, insallah bize tekrar nasib olur senin guzel mamalarindan yemek. sana birkac gun once uzun guzel bir yorum yazmistim,sonra submit ederken kayboldu,nasil oldu anlamadim.bi daha da sevkim kalmadi yazmaya:( adil'i cok ozluyorum,acaba five little monkeys'i oynatsam onu gorunce,beni hatirlar mi..
buarada severa bacinin sna selami olabilir. iki canli oldugunu biliyosun di mi:)
cook optum,sarildim hayalimde.Aeo

Hulya said...

umran abla tekrar gecmis olsun,yeniden hosgeldin.Ahizkalilarin manti dedikleri sey koskocaman mantilar.bizde sosyete mantisi dendigini duymustum.onlari buharda hasliyorlar ozel tencerelerinde,yanilmiyorsam.

Hulya said...

kucuk lale;
senin o yazin geldi yahu,ben cevap yazdim five little monkey icin:)sende selam soyle butun bacilara:)biz sana gercekten sarildik..

Unknown said...

Canım çekti ya. Ne de güzel duruyor tabakta. 1. resmin altındaki yazı çok nazlı görünüp görünüp kayboluyo. Okuyamadım.
Ellerine sağlık

Hulya said...

hosgeldin calikusu;
yazi bende kaybolmuyor ama sana naz yapiyor olmasin:)

Hulya said...

hosgeldin calikusu;
yazi bende kaybolmuyor ama sana naz yapiyor olmasin:)

Suleyman Ve Ben said...

Merhaba Hulya,

Senin blogun cok guzel. Resimler harika :)

Ben Turk yemekler cok seviyorum.

Manti benim favorim ama bu yemek adi farkli.. bilmiyordum. Hinkal ne demek? Biliyor musun?

Bir de "sekerpare" tatli cok guzel.

Ellerine saglik.

Sen ve esin icin mutlu 2007 yil diliyorum,

Cok guzel gunler sizin icin,

Hoscakal,

Suleyman.

Hulya said...

Suleyman merhaba;
hosgeldin,blogu begenmene sevindim.Manti benim de en sevdigim yemek sanirim.Bende size mutlu seneler diliyorum,
sevgiler

Anonymous said...

HINKAL
Malzemeler:
400 gr koyun kıyması (sinirsiz)
4 baş iri soğan
3 su bardağı un
su
tuz, karabiber
5-6 diş Sarmısak
Yapılışı:

Mantı hamuru yapar gibi su, 2 çay kaşığı tuz ve 3 su bardağı un ile hamur yoğrulur. Bu hamur dinlenmeye bırakılır. Üstü kurumaması için bir kapakla kapatılır. 10 dk dinlendirilir.

Bu arada soğanlar çok ince olacak şekilde doğranır. Üzerine karabiber ve 2 çay kaşığı tuz katılarak yoğrulur. Koyun kıyması da katılır, karıştırılır.

Dinlenen hamur tekrar resimdeki gibi etrafına un serperek yoğrulur. İkiye ayrılır. 2 yumak yapılır, dinlenmeye bırakılır.
Üstü kapalı olarak 5 dk dinlendirildikten sonra ilk yumak, mantı hamuru gibi ince bir şekilde açılır. Mantıdan daha büyük olacak şekilde 5x5 cm eninde kareler kesilir. İçlerine hazırladığınız kıymalı içden bırakılır.
Sıra geldi kapatma şekline buraya dikkat
karenin köşeleri ortaya gelecek şekilde üstten büzülen bohça gibi olacak ama bir içeri bir dışarı hareketi ile kenarlar birleştirilecek. Mantıları un serptiğiniz bir tepsiye dizin, altları yapışmasın ki kolayca şekilleri bozulmadan kaynama suyuna atabilesiniz.

Mantılarımız hazır, sıra geldi pişirmeye...

Büyükce bir tencerenin yarısından çoğunu su ile doldurarak kaynatın. 2 çay kaşığı tuz atın. Tuz miktarı size fazla gibi gelebilir ama bu yemeğin özelliği bu imiş, yerken hiç de tuzlu bir tat hissetmedik. Ama dilerseniz tuzu siz azaltın yine de. Ama yemeği yedikten sonra hem sarmısak hemde tuzun etkisiyle susatıyor, yeşil çay içilmesinin sebebi de buymuş. Yeşil çay, fazla su içirmiyor ve böylece yemekle birlikte içilen fazla su şişkinlik vererek rahatsızlık vermiyor.

Kaynayan suyun içine mantıları atın, çabucak pişip su yüzüne çıkıyorlar. Su üstünde de 3-5 dakika kadar durduktan sonra süzgeç kepçe ile alın. Tabaklara paylaştırın. Servis tabağı olarak geniş ama hafif çukur olanları tercih edin.

Sarmısakları tuz ve karabiber ile ezin, minik kaplara paylaştırdıkdan sonra, haşlama suyundan ekleyin, sarmısak sosunuz hazır. Bizim bildiğimiz mantıda sarmısak ve yoğurt karıştırılır ama Hınkalde ayrı ayrı tutuluyor.
Mantıları önce sarmısak sosuna sonra da yoğurda batırıp o şekilde yiyorsunuz