12/11/2006

Nohutlu Salata&Mercimekli Borek&Adil'li Arthur


Marul irice dogranir,uzerine havuc rendesi, misir konservesi ve nohut konservesi ilave edilir..Sos icinde sirke,zeytinyagi,limon,tuz..Afiyet olsun

Mayali hamurun tarifi burda,ici icinse yesil mercimekleri ezilene kadar duduklu tencede hasladim,sogan kavurup mercimeklere ilave ettim.hamuru iki buyuk parcaya ayirip merdaneyle actim,ic harcini koyduktan sonra rulo seklinde sarip,gul boregi gibi kivirdim.borcama iki kocaman gul boregi seklindeki hamurlari koyup elimle uzerlerine bastirdim ve yumurta sarisi surdum.sukran gunu yemegine gitigimiz aileye goturmustum bu boregi,hizlica tuketildi:)

Birde size ne soyliycem:),Burda oldukca guzel bir cizgi filim var ismi Arthur,ben cok begeniyorum,cok da egitici olduguna inaniyorum.Neyse gecen gun ben mutfaktayken televizyondan Turkce bir sesler geliyor,adil adil falan diyor birisi hemde aksanli bir Turkceyle,ne ola ki demeye kalmadan kostum,daha oncede sonunu yakalamistim bu bolumun.Konusu; Arthur kendine bir pen pal(mektup arkadasi)arar, ve Turkiye'den bakkal Mahmutun oglu Adil ile yazisir:)Kardesinin adi Ayse:)Aksanli Turkcey'le bakkal Mahmut oglu Adil'e sesleniyor bagirarak ust kattaki evlerine:)En begendigim kisim ise,Arthur babasina isin zorluklarini anlattiginida babasinin farkli kulturden biriyle arkadaslik yapmanin zor oldugunu ama buna kesinlikle degicegini soyluyor:)Birde surasi vardi ki Arthur Adil'in internet adresi oldugunu gorunce cok sasiriyor(elektrik falan yok saniyorlar ya)..neyse iste kisaca boyleydi..Sonunda da D.W(kendisi kardesi olur Arthur'un) Turkce bir sarki soyluyor..
Eger hic dilinizn konusulmadigi,hatta ne oldugu bile bilinmedigi bir ulkede yasiyorsaniz,cekilmis 15 dakikalik bir cizgi filmin sizi ne denli mutlu ettigini bilemezsiniz:)Ustune birde hic yaygin olmayan Adil ismi geciyorsa:)

15 comments:

Anonymous said...

Hülya'cım açken siteleri gezmek çok kötü oluyor, sende nefis şeyler yapmışsın, mercimekli böreği hiç yapmadım nasıl olduğunı merak ediyorum doğrusu, bir yerde yesem hemen deneyeceğim, ellerine sağlık sevgiler,kolaylıklar

www.blogcu.com/mutfaksepeti

Hulya said...

sevgili ebru,cok sagol,dedigin dogru acken gezmek fena oluyor:)mercimekli boregi yufkayla daha guzel oluyor ama bizim burda baklavalik yufka oldugu icin ben hamurla denedim,yesil mercimegi cok sevenler icin iyi bir tad..

kalimeero said...

cizgi filmi merak ettim, hala devam ediyor mu? kanali ne?

Hulya said...

kalimeero;
tabi devam ediyor,pbs de bugun izledim.sabah 7.30 da bir onceki gunku bolumun tekrari ve ogleden sonra 3.30 da yeni bolum oluyor.aklima geldi sana soylemek,belki kasete cekmek istersin diye,ama pazartesi sabah 7.30 erkendir senin icin diye dusundum sonra..

Berceste said...

Hulyaaa, ben iki sey soracagimdir...Bu Arthur dost muydu? Ben de aynen sen gibi sevindim bir cocuk programinda, sonra adi Muhammed olan cocuga canavar maskesi taktilar kizdim! Bilmem ozellikle yaptilar, bilmem tesaduftu. Ama herseyi ince ince hesaplayan adamlarin tesadufe pek meydan birakmayacagini dusunuyorum. Ikinci sorum da seni anlatan kisimda tevafuk diye bir kelime goruyorum. Bu nedir yahu, yani ne demektir? Cahal Berceste :(

Hulya said...

bercesteee;sen turkiyeye gitmissin ne guzel..bizde yakin olsak yaz kis gidermiydik acaba:)?bu arthur dost evet,cok iyi akilli,sevimli bir karakter.Bolumdede gayet iyi anlatilmisti,ben normelde cok elestiririm ama bunda elestiricek bisey bulamadim,digeride tam olarak soyle izah ediliyor;vefk kökünden türeyen ve tesadüf yerine kullanılan sözcük. aradaki fark ise şudur: tesadüf her şeyden bağımsız iken tevafukta, olayın mutlak bir güç tarafından yaptırıldığına inanılır diyor sozlukler..Esimle liseden sinif arkadasiyiz,Hic olmadik sekilde 6 yil sonra karsilastik,iste ondan tevafuklar..:)

Pınarın Kulubesi said...

Merhaba Hülya
çizgifilme bende çok şaşırdım burdan, sen kimbilir ne şaşkınlıkla seyretmişsindir, çok sevindirici gerçekten bu tesadüf:)
Adil isminde olması ise apayrı birşey:) Rüya gibi..
mercimekli böreği bu şekilde maya ile yapmakta çok iyi fikir teşekkür ederim:)
sevgiler

Anonymous said...

Sevgili Hülya'cığım,
Tatlım seni çok iyi anlıyorum bu konuda..İnsan gurbet ellerde kendi lisanını duyunca çok hoş oluyor..
Senin için büyük bir tesadüf ve çok heyecanlı olmasına inan bende senin kadar sevindim..

Mercimekli böreğinde çok değişik bir tat olmuş ayrıca da nefis gözüküyordu ellerine sağlık canım..

Mutlu bir hafta diliyorum,sevgiyle kalın..Öpüyorum.

damak_tadı Gül

LaMa said...

Cizgi film'deki Adil'in annesinin ismi Hulya mi ??? Cok hos gercekten :)))

Bu arada Turk Dil kurumu gibi aciklama yapmissin, Berceste simdi herkesten,mesela Lama'dan boyel aciklama bekler ,yandim!!!
Sevgiler

Hulya said...

sevgili pinar;
evet guzel supriz oldu bize:)daha onc biliyordum aslinda ama ilk defa bastan sona izleyebildim:)mercimekli ekmek de diyebiliriz yaptigima aslida.
sevgiler..

Hulya said...

sevgili gul;yeniden seni gormek ne guzel..biraz moral depolamissindir insallah..sevgiler

Hulya said...

lamacim;
yok annesi yoktu bolumde,babasi vardi oda tutumuyot bizim babamizla,zaten sozluklerden baktimda yazdim,simdi berceste bisey demesin diye:)ee napalim,lama da yapsin tabi:)

Hülya said...

Sevgili adaşım merhaba,
Gurbet ellerde çok mu zor oluyor yaşam...Ben bir ara yurtdışına gitmeye çok kafa patlattığım için bana zorlanmayacakmışım gibi gelir hep.Belki de yıllarca ailemden ayrı kalmamın da böyle düşünmemde etkisi var.Şimdi mi?Annemlerle altlı üstlüyüm.Bu özellikle çocuklarım için süper oluyor.Dede,anneanne,dayı,teyze derken çok mutlular böyle;)))
Bana da beklerim.

Anonymous said...

Aciklama icin tesekkurler Hulyacigim, ben de simdi Kamus-u Turki'den baktim. Hani bilinen en kapsamli sozluklerdendir ya, orasi diyor ki: Birbirine uyma, uygun gelme, denk gelme.Ornegin, Hareketleri sozlerine tevafuk etmiyor. Bu teklifiniz benim arzuma tevafuk ediyor. Ilahi bir gucten sozedilmiyor. O ilahi guc olmasa ne tesadufler oluuuur, ne de tevafuklar. Gel biz tesaduf diyelim bu ise. Illa ilahi gucu katacaksak, "Ilahi Tesaduf" olsun tevafuk yerine olmaz mi? Genc nesiller daha net anlar belki, baksana ben gibi eski topraklar bile anlamamis :D

Vooo Lama, Turkce'yi en cok katleden olarak senin kulagini cekecegimdir haberin ola! Ablayim nasilsa :P

Hulya said...

hulya erhaba;
aslinda sitene gelmistim,epey bir dolanip yorum birakmadan cikmistim..yurt disiyla ilgili bir suru yazi bulubailirsin blogumda,genelde ziyaretcilerde buralardan,yada yurt disindan insanlar..bizimde 4 kardes hayalimiz altli ustlu oturabilmek..sevgiler

berceste;sen gez turkiye'de ne isin var sozluklerle..hem ansil bilmez genc nesiller,ben en genc nesildenim:)peh:)80 kusagi olarak en sevdigim yazarin peyami safa oldugunu,butun kitaplarinin hepsini okudugumu ve o dili delicesine sevdigimi soylemekten gurur duyarim:)burda ikinci dille hasir nsir olunca birde ana dilime daha cok dustum ben:)
ama burda asil nokta,senin nekadar arastirici bir suha sahip oldugun,birseyin pesine dustunmu kacis yok:)Cok ama cok takdir ediyorum..Bol bol sevgiler