11/30/2006

Guzel bahaneler altinda birliktelikler..


Burda yollar cok karli,karda yurumeye cekinen ben sabah arabayi almak icin esimi tramvaya biraktim,yillardir usanmadan bikmadan bunu yapiyoruz,evde kalip hicbirsey yapmamak yerine..Burda arabaniz yoksa bir yere gitmeniz neredeyse imkansiz,toplu tasima felaket!Adil dogduktan sonrada sabahin 7'sinde soguklarda Adil'i sarip sarmalayip arabaya koyup esmi ya okula yada yetisebilirsek tramvaya birakiyorum..Boylece hafta ici de alisverisleri,Adili'in kutuphanesini, parkini rahatca yapabiliyorz bir kac gune sigdirarak..

Dun ilk karda araba surme deneyimim,esimin yol boyu hic frene ani basmaycaksin telkinleriyle basladi,tramvaya esimi biraktiktan sonra neredeyse hic frene basmadan(bu demek ki hic neredeyse gazada basmadan)15dak. yolu 45 dak gelerek,ooo cok da zor degilmis canim karda araba kullanmak dedim:)

Oglen Esma'ya davetliydik,hepimiz bir cesit biseyler yaptik yine.Esma farkinda degil di belki ama iyki geldiniz,evimiz senlendi,cok sevindim,ne guzel iyki bir araya geldik dedi surekli..Ben de, hepimizde,butun gurbettekiler de bilirler ki bir araya gelmeye cok ihtiyac duyuyoruz,ortak biseylerden ortak dilimizde konusmaya,paylasmaya,fikir almaya,fikir vermeye,deneyimleri anlatmaya,uzuntuleri azaltmaya,heycanlari coskulandirmaya..Ama hersey icin gayret edilmesi gerektigini de ben en iyi bu ulkede anladim.Belki Turkiye'deyken sorumluluklarim daha az,yardim edenim daha coktu..Ama burda bir isi yapmak istiyorsan bu en basit ulasimda bile sabahin 6.30 kalkip ,cocugunuda kaldirip karli yollara dusmen lazim..Bu en ufak bir ornek aslinda.Cocugunu yetistirmek icin hep yeni seyler ariyor olman lazim,butun ailenin uzaklarda oldugunu unutup burdakileri aile yakinliginda sevmeye calisman lazim ,hep motive halinde olman lazim,her cesit yemegi her gordugunu alamadigin icin mutfaginda yeni seyler yapma heycanin olmasi lazim,insanlarla tanismak anlasmak,anlatmak icin dili konusman,bunu ogrenmek icin cok calsiman lazim,yanlizliklara iyi gogus germen,hizlica altindan kalkabilmen lazim,ve tum bunlar icin de hep gayret etmen lazim..

Iste boyle,bizde dun zor kis sartlari altinda,bazilarimiz upuzun yollari asarak, butun kiz arkadaslar bir araya geldik..Ev sahibimiz ekstra bir dolu ikram yapmisti,hepside inanilmaz lezizdi..
Ben de salatalarimla unlendim,bu hafta da tavuk salatasi yaptim,tadi cok hafif cok saglikli kolay bir salata oldu.
Iste dunku menumuz:
Tavuk salatasi
Tavuk gogsu

Kucuk kandil simitleri

Birbilerinden habersiz yapilmis diger bir kandil simiti
Salata

Ekmek kadayifi;tarifi Esma'nin sitesinden
Kisir

Peynirli ve kozlenmis patlicanli borekler

19 comments:

SEDA said...

hepsi birbirinden güzel bunların.ellerinize sağlık.

seda
tarifname.blogspot.com

Hulya said...

butun arkdaslar adina ben tesekkur ediyorum,bu arada sayfandaki mithis gorunuslu chees cake e bayildim:)

kalimeero said...

hulya, hepimizin farkinda olmadan icinde oldugu, soyle ya da boyle yasadigi durumlari ne guzel anlatmissin. Yasayan bilir denir ama insan yasarken farkina varamayabiliyor da. Sen yuksek lisansi edebiyatta falan yap istersen.;)

Hulya said...

sevgili kalimeero;
cok sagol,bugun bir arkadasim mail atmis,(zeynogelin) sanada selam soylemis,iyi bir arkadasin galiba demis,uzaktanda anlasilabildigine sevindim:)
ama baska bir arkadasimda bana telefonda gecen gun kalimeero seni ozledim(boston donusunde)diye yazinca yorumlara, telefon acip bizi ozlemiyormusun,biz phoenix'te kaldik tabi, yazma oyle seyler kiskanirim demis:)
haklisin insan bazen icinde oluncada farkedemiyor,ama ben gutbet icnde bir kac defa daha gurbet yasadigim icin iyce ozumsedim galiba..edebiyat Turkce olsa,hocamda sen olsan yaparim:)

Anonymous said...

sevgili hulyali,
cok sukur en sonunda yorumlara girebildim. bi problem vardi da... lama nin yazdiklarinida okudum.. gulumsetti beni.. ya ben onun sitesini zaten ziyaret ediyorum ki... sadece yorum yazmiyorum....
ne guzel orada bir araya gelmeniz, hep birlikte mutlu zamanlar gecirmeniz.... yaptigin salata cok hos gorunuyor... ve tabii diger seylerde.hepinizin ellerinize saglik... ayrica Adili opuyorum...

umran said...

Hulya ,neguzel bir masa olmus ellerinize saglik.Insan zamanla her gittigi yere alisiyor degilmi?
Saglik,mutluluk olsunda herseyde ,heryerde,herkeste bir guzellik payi vardir..muhabbetle

Pınarın Kulubesi said...

Merhaba Hülya
bir Araf kitabıda sen yazabilisin:) Çok güzel anlatmışsın durumu, ne güzel özetlemişsin..
Ben ekmek kadayıfı tarifini mümkünse alabilir miyim, çok güzel duruyor. bizde bu durumu ilk defa yapacağız yani herkes birşey yapıp getirecek. Bir arkadaşa giderken olacak bu, nedense bana gelenler eli boş geliyor:)
ellerinize sağlık hepinizinde

Anonymous said...

bu arada hulyacigim, salatanin tarifini bekletmeden yazar misin?? hemen denemek istiyorumda...

Ferhanca said...

arkadaşlık gurbet te daha da önemli oluyor demek .akrabalrda uzak olunca arkadaş çevresi çok önemli.. ne güzel bu gezmeleri sürdürn ..sevgiler.çorba yı yaptın demek afiyet osun ezogelinide dene derim..FERHAN

Hulya said...

sevgili deryali;
ben dedim lamaya o gelir bakar ama ses cikarmayabilir diye:)sonra yinede uzun sure yorumlarda adin gecmesine ragmen cikarmayisinida internet bozuktur diye yorumladim:)tarifi hemen ekliyorum..sevgiler

Hulya said...

sevgili umran abla;
bir kere bu yola dusen bir daha uslanmiyor sanki,gittigi yere alismaktan ote,alismayi ogrendim ben galiba..birde dedigin gibi saglik afiyet olsunda insan herseyle basacikabilir Alllah'in izniyle..

Hulya said...

sevgili pinar;
post a her zaman hepimzi bir cesit yaptik diyi yazinca hep sen geliyorsun aklima,pinarlar napti acaba diye:)bir kere basladimi hep devam eder o insaalah.boylesi cok rahat oluyor,hemde herkesin seyi oldugu icin sofrada cok daha neseli muhabbetler oluyor:)
bir araf da ben yazarmiyim acaba?aslinda gecen dun iyce dusundum hergun oyle cok yasiyor ogreniyor ve dusunuyorumki gunluk tutsam ilerde cok seyi aydinlatir:)

Hulya said...

sevgili ferhan;
ezogelin corban nerde hemen bir dolanip bakayim sitende.
arkadaslik cok onemli,tabi akrabalik baskadir belki,burda meksikalilar bizim kulture yakinlar bazi noktalarda.bir araya cok geliyorlar.karsi komsum vardi apartmanda oturuken calismasina ragman bir suru gelene gideni oluyor,eve tasindiginda butun akrabalari geliyor yardima vs...birde Turkiyede kalanlarin hali var tabi,bizim kadar onlarda zorlaniyorlar.Annemin(kayinvalidemin)ilk torunu,bilgisayardan Adil'e aldiklari oyuncaklari goseterip oynatiyorlar:)hayat iste..

Berceste said...

Eger birey olarak yasamayi bilip, cocuklugundan beri bu sekilde yetismissen yurtdisinda yasamak kolay, ama aile icinde aile baglari kuvvetli, birbirine yardimci olunan bir ortamda yetismissen inanilmaz zor! Ailenin tek cocugu olarak bana senin anlattiklarindan daha da zor gelmisti ilk 3 sene. Siz gene orada arkadaslik acisindan sanslisiniz. Burada ya siginmaci olarak gelenler var ya da ogrenciler. Biri ile frekanslarin tutmuyor, digeri ile de tam alistim derken kaybediyorsun. Kafa dengini tutturmak ise imkansiza yakin! Bizim burada yabanci hanimlar gunumuz var, orada da herkes kendi ulkesinin yiyeceklerinden yapip getiriyor. Bu usul cok daha pratik oluyor. Boylece ev sahibi perisan olmuyor. Ev sahibi sadece evini acmaktan ve icecekleri saglamaktan sorumlu! Sizin yiyecekler pek guzel gorunuyor, yaprak seklindeki sunusa bayildim!

Hulya said...

sevgili berceste;
aslinda birey olarak yetismekle ne demek istedigini anlamadim..biz 4 kizda her isini kendi goren,buyuk ablam haric sehir disinda univ. okuyan,her isini kendi halleden kisilikleriz,ama bu yinede zorluklarin ustesinden gelmiyor..oyy oyyy bu gurbet hakkinda ne cok seyler yazilir..

evet bizdede aslinda usul boyle ama buseferki ev sahibimiz kendide bir suru sey yapmisti ekstra..

Berceste said...

Hulyacigim, buradaki insanlar dogar dogmaz onlara birey muamelesi yapiliyor. Anne baba kendi basina birakiyor. Fikir soruyor vs...Bizde ise aman cocuk usumesin, cocuk yorulmasin, cocuk uzulmesin mantigi var. Sen ne kadar birey olursan ol, aile korumaciligi her zaman uste cikiyor. Anca ilkokuldan beri ailenden uzak olacaksin ki, gurbet daha katlanilir olsun, hasrete 30'undan sonra alismak daha zor. Bunu kastetmistim!

Hulya said...

haklisin,bizde cok daha bagimli,bir aile kulturu var birbirine,ben bazen burdaki yabanci arkadaslarima eve olan hasretimi anlatinca cok anlayamadiklarini farkediyorum..

Anonymous said...

Merhaba,

ekmek kadayifi Amerika'da nasil buldunuz? ben etimek'lerden yapiyorum ama sizinkinin yuvarlak olmasi dikkatimi cekti, tabaninin tarifini verir misiniz?

tesekkurler

Hulya said...

bu tarif esmaya ait aslinda o da forumdan aldigini soylemisti ama ona yinede sorucam ,bize tarifini veirise ne ala,yada kendi sitesine koymasini isteriz:)
www.afiyetle.blogspot.com