8/11/2011

11 Ramazan,2011 Persembe

Esim Ahiskalilarin iftirina davetliydi.Onlarin adetinde boyle sadece bayanlara sadece erkeklere davetler var.Bazen birlikte olduguda oluyor tabi.Erkekler oraya gidince bende komsum Bonie ve kizini cagirdim.

Oyle sakin,sicak,samimi,huzurlu bir iftar gecirdim ki,bazen boyle az sayili kisilerle iftar yapmaya karar verdim.Ne oncesinde telasim oldu,ne sonrasinda..Gelmeden yemekleri yaptim,cocuklari yikadim yedirdim.8 gibi geldiler,bol bol konusmaya firsat oldu.8.40 gibi orucu actik,Ramazan'dan yemeklerden,anne ve kizlarindan,ailelerden bahsedip keyiflenip,huzunlendik...Her yil cagiriyorum onlari,bu 4.iftarimiz(bir sene biz Turkiye'de ramazani gecirdik),bu sene tereddutluydum,acaba artik hoslarina gidermi her sene ayni sey diye dusunmustum.Tamamen yanilmisim.Haberlerde Ramazanin basladigini okuyunca cok sevinmis;yasasin yine vakit geldi,Hulyalara gidicez demis icinden.Daveti alinca da cok sevinmis.Bende kuruntularima hayiflandim!Illaki cagirmali insan komsusunu;hic bisey dusunmeden,oruclu orucsiz farketmeden!

Giderken sahane bir ""girls night" gecirdik dediler..

Iftar icin;
Mercimek corbasi-bayiliyorlar bu corbaya,ama ben usandigim icin ben kendim ve cocuklara yogurt corbasi yaptim.
Islim kebabi-Sharlot 60 yasinda ve hayatinda ilk defa patlicani bizim evde bu gece yedi ve cok begendi:)Gecen yillarina yazik!:)
Pilav,salata,besamelli karnibahar,havuclu+kabakli yogurtlu salata.
Tatli icinde portakal agacinin elmali tatlisini ben armutla yaptim,cok hafif lezzetli bir tad oldu...

Aksam giderken kalan butun yemekleri sharlotun esine paket yaptim,onlar kadar ben de memnun oldum evde yemek kalmadi diye..Komsuluk bambaska bisey,oyle bir yakinlik sagliyorki,en yakin akrabadan daha yakin hale gelebiliyorsun..

1 comment:

Deli Anne said...

Öyle büyük bir keyfle, hazla okudum ki.. maşallah size. Sevgiler:)