9/21/2006

Kepekli Ekmek




Aslinda bu tarif bir sabah kahvaltiya gelicek arkadaslar icin pogca yapiyordum ki bir baktim sadece kepekli un kalmis,ee ondan da pogca olmaz,bende o zaman biraz yag miktarini azaltip bunu ekmege dondurdum.O gun kahvaltidada cok iltifat alinca ekmegim bu tarif cikti ortaya. Icleri yumusacik,tadlari nefis 12 adet ekmeginiz oluyor bu olculerle.

1 cup ilik sut
2 tatli kasigi seker
bir cay baragindan biraz az sivi yag
1 tatli kasigi tuz
2 cup kepekli un
2 tea spoon toz maya

ben bu sirayla ekmek makinesinde hamuru hazirladim.Kabarmasini bekleyip kucuk parcalar yaptim uslerini de bicakla kestim.

375F de 25 dak pisti.

mayali tariflerle soyleneck 3 onemli sey;
1.sutun veya suyun ilik olmasi.(kesinlik sicak olmiycak yoksa maya tutmaz)
2.sicak firina tepsiyi koymak
3.Firindan cikardiktan sonra uzerine islak bez ortmek .









9 comments:

kalimeero said...

Adil'e cok guldum:) Canim benim nasil sevinmis. Ekmekler cok profesyonel duruyor.

Hulya said...

Sagol.Ekmeklerin tarifini en kisa zamanda yazicam,Adil'e bana poz ver hadi gul dedim oyle yapti.resimlerin devami da var:)

Anonymous said...

Hulya ekmekler harika gorunuyor. Yaa bana bu eziyeti yapma lutfen gonder tarifi :) Bu arada Adil sen bir harikasin! :))

Anonymous said...

armando dıego sumbul sultan

gercekten ekmekler cok gusell gozukuyorrr adılde guldugune gore tatlarıda cok gselll olamlıı annem şimdi ben yedım gercekten gusel dıyor tabı bı yerde onada ınanmak lazım ama ınsan tatmadan emın olamıyor

Hulya said...

ekmekleri benn yaptigim icin degil anneme gucen diye soyluyorum cok guzeldiler:)

Anonymous said...

Hulya, kiz sen neler basardin bu Salt Lake City'de, bak simdi Zeynep'te kendisine bir bolg aciyormus, bende acacagim :))))))). Yemekler cok guzel gorunuyor, ama en guzleide Adilinin resimlerine gorebilmek oldu. Cok tatli olmus yaaaa...

Ozbek LEYLA :)))))

Anonymous said...

Hulya yine sorum var 2 cup kepekli ekmeek ne demek? Kepekli ekmek unu mu yoksa kepekli ekmegin kendisi mi? Serap Bekar

Hulya said...

simdi duzellttim iki cup kepekli ekmek unu demek serapcim;

leyla ne guzel seni burda gormek,sende bana gonde istersen cocuklarin resimlerini burdan yayinliyalim:)

Pınarın Kulubesi said...

Merhaba Hülya
evde bekleyen kepekli unumu bu ekmekler için kullanıcam. Şekilleri çok tatlı olmuş. Çok tarif eklemiyorsun sende, sadece resimler var, bende eskiden öyle yapardım msn.space deyken. Şimdi nedense tarif eklemeye başladım. Blogspot a geçince konsept degiştirdim :)
sevgiler