9/19/2006

Sebzeli vePeynir Soslu Makarna


Evde iki tane kabak vardi napsam bunlarla diye dusunurken makarna pisirsem kabakli bir sos bulabilimiyim dedim ve kabagin bir tanesiyle corba digeriylede makarnayi yaptim.Tarifde biraz degisikler yaptim ve bu cok lezzetli ve besleyici makarna cikti ortaya.

Tarifin asli Gelincik sofrasi kitabindan..

Malzemeler:
250 gr makarna
2 orta boy havus(verev dogranmis)
1 kucuk kabak(ince dogranmis)
1 su bardagi dorde bolunmus taze mantar(ben daha kucuk parcalara ayirdim)
2 corba kasigi terayagi(ben zeytinyagi kullandim)
2 corba kasigi un
1 su bardagi sut
1/4 su bardagi su
3/4 su bardagi rendelenmis taze kasar(Ben cheddar peyniri kullandim)

Yapilisi:
Makarnayi haslayip suzun,bu sirada tavaya yagi koyup havuclari sonra kabak ve mantarlari koyup cevirin.(Havuclarin pismesine dikkat edin,benimkiler hafif diri kalmislardi)

Sebzeler yumusayinca unu ekleyin.Daha sonra sutu bosaltip orta ateste karistirarak koyulasip boloncuklar yapana kadar bekleyin,suyu ekleyip tekrar kaynama noktasina gelince atesten indirin.


Peyniri ekleyip eriyinceye kadar karistirin.Istege gore tuz ve biber alip ayri ayri tabaklardaki veya buyuk bir servis tabagindaki makarnanin ustune dokun.(Benim kasar peynirim cok tuzlu oldugu icin ben az tuz ekledim.)

2 comments:

Zeynep Oz said...

hulyacim cok guzel olmus websayfan..ellerine saglik.. cok hosuma gitti ben de kendime yapmaya karar versim. seninki kadar profesyonel olmaz ama.. ;)
insallah iyisindir salt lake'de. arada kulaklarini cinlatiyoruz burada Tucsonda arkadaslarla.. adil de cok buyumus.. maasallah. benim yerime opersin. ozledik seni.. yeni tariflerini uygulamaya calisacagim. optum seni, sevgiler..
zeynep

Hulya said...

bende sayfani gezdim cok guzel olmus,boyle olunca insanin hep yazasi,paylasasi geliyor su yanliz kaldigimiz ulkede..

sevgiler