4/08/2007

En guzel tavuk gogsu tatlisi


Bu tarif Tokat'ta yasayan ablamdan.Lisede okurken yazin yanina gittigimde bu tatliyi yapiyordu ve biz yegenimle birlikte borcamdan kesip tabaklara koymadan kasik kask yiyorduk ayni gun icinde.Ablam artik eskisi gibi tatlilar yapmadigini,tarif bakmak icin benim siteme baktigimi soyluyor..Ablam bir numarali ahcilara tas cikartacak kadar guzel yemekler yapardi..Simdi benden gecti diyor..
Gecenlerde internette konusurken bu tarifini istedim,meger o gece yapmis yarin gelicek misafiri icin..Ben kuplara doktum ama siz buyuk borcama dokup daha cok kisiye servis yapabilirsiniz,uzerindeki sos ise bu tatliyi tatli yapan gercek tat..Icindeki cig yumurta bana pek garip geldi duydugumda ama ablam adi cig krema bunun diye kandirdi galiba beni:)
Malzemeler:#duzeltme:artik bu tarifi 50gram terayagi ile yapiyoruz.cok daha hafif ve guzel oluyor.bilginize.17.08.2010
Yarim paket~110 gram margarin(ben bir stick teraryagi kullandim)
3 kahve fincani un
3 kahve fincani seker
1kg sut
1 paket vanilya
Margarin eritilip unla karistirilir.(Kavurmayin)Sut,seker ilave edilip,pismesine yakin vanilya ilave edilir.Muhallebi kivami olduktan sonra mikserle yaklasik 15 dakika karistirilir.(Bu kisim cok onemli)
Sosu icin; 2 kasik eritilmis yag,2 kasiki kakao,2 yemek kasigi seker,2 yemek kasigi sut,bir yumurta.Butun malzemeler mikserle cirpilir.
Islatilan borcama tavuk gogsu dokulur,uzerine sos ilave edilip buzdolabinda en az 5 saat bekletilir,afiyet olsun.

8 comments:

Anonymous said...

Hulya'cıgım dediğin gibi eskiden ne tatlılar, ne yemekler değil mi? ne güzel günlermiş onlar...ne çabuk eskimiş! Evet şimdilerde senin bloğundaki enfes tariflerin ve çektiğin resimlerin güzelliğine bakıp hem duygulanıyor hem de büyüleniyorum... Sen ne çabuk büyümüşsün:) diyorum ki nasılsa canım bir şey isterse burdan alırım tarifini, öylede yapıyorum mercimekli salatanı buradaki öğretim görevlisi arkadaşım Arzu yaptı enfes olmuş, andık seni.. Tavuk gögsünü hala yapıyorum o gece de yeni tanıştığım, ama çok özel bir "anne" olan Filiz hoca için yapmıştım, o da çok begendi sağolsun o akşam yemekte Arzu'da vardı o da çok begendi, Alpi de çok sevdiği için hep yapıyorum.. Ama sos sevmiyor diye Alpi ben üzerine tarçın serpiyorum öylede çok hoş oluyor aroması,eskiden kalan bir tek "tavuk gögsü" oldu galiba, eskiden kalan ama hiç eskimeyen,eskitmediğimiz, hala damağımızı şenlendiren bir tad... neyse ki o bari var:) Artık yeni şeyler söylemek lazımmış, o yüzden senin tariflerini okuyorum,deniyorum ve seni takip ediyor,izliyor ve elbet çok özlüyorum... n.

Anonymous said...

Arkadaşım ellerine sağlık ve oyunuma hoşgeldin katılırsan sevinirim...

Anonymous said...

Merhaba

Anonymous said...

Merhaba ,
bende tavukgöğsü çok seven ve sık sık alıp kilolara aldırış bile etmeden dayanamayıp afiyetler yiyen biri olarak tarif hemen dikkatimi çekti. BEn genelde hazır alıyorum.Çünkü tavuklu seviyorum.Tavuğu didiklemek biraz zoruma gidiyor. Birazda tembellik yok değil tabi.Ama tarf çok güzel Hülyacım. Sanırım içine tavuk didip koysam tam benim istediğim gibi bir lezzet olur. ??? Ama sosu çöok güzel gçrünmesine rağmen çiğ yumurta olması beni düşündürdü hele hele kuş giribi vakaları burda yeniden gündeme gelmişken. Ne yapılabilir bu durumda bilmiyorum. Bir de yumurta kokusu gelmiyor mu?Daha önce bu şekilde bir tarif denemedim. Parfeyi çok severim ama sırf bu yuzden yemem. Sevmemde bilmeden yememden :)
Neyse güzel paylaşımın için teekkürler...
Ballı Künefe

Hulya said...

bir fincan keyif hosgeldin,

balli kunefe;hosgeldin,bana da annem getirmis hazir paketlerden,ama hic denemedim.yumurta tadi ve kokusu hic gelmiyor,ama yerken bende aklima getirmemeye calistim,ama nasil super bir tad bilemezsin:)yaparsan bizi anarsin,her zaman beklerim,sevgiler

Ferhanca said...

Ay aman Hülya canım istedi .Sütlü tatlıları çok severim .Yumurtayı elleyince bile ellerimi iyice sabunluyorum, çiğ yemek briaz zor.İntaniye doktoru arkadaşımızın önerisi .Sen de Adile yedirme istersen (Çiğ) ne bileyim artık herşeyden korkar olduk.selamlar sevgiler..

Esma said...

Hulyacim ,ellerine saglik, tatlilar harika gozukuyor, deneyecegim ama ben yumurtasiz deneyecegim, yorumumu yazarim canim, gorusmek uzere.

Hulya said...

ferhan;
cok sagol,senin tatlilarinnin yaninda ne ki bunlar..cig yumurta konusuna bir bakayim,haklisin:)
esma afiyet olsun,bekliiyorum yorumunu mutlaka,
sevgiler