8/30/2013

Adil Hosgeldin 3.Sinifa

Adil 3. sinifa basladi.Klasik ama yazmasam olmaz,dun gibi anaokuluna basladigi gun!Bugun bire-bir olan veli toplantisina gittim.Elimde kagit kalem.Aldigim notlar ilerde bana hatira,simdi de size fikir olsun diye soyledir;

-Sinifta "chalenging group" olan okuma grubuna dahil.Hani nerde okumayi sevmiyordu,zorla okuyordu.Geciyor hersey.Sabret,guven.Okuma seviyesi 4.sinif duzeyinde.

-Eyaletin yaptigi test sonuclarini gosterdi.Matematik ve ingilizce olarak iki bolum.Ikisinden de "advance" seviyesinde.Nasil dedi sence ogretmen?Nasil olsun,super dedim.Olabilcek en ust seviye grubunda(rakamlar tavanda degil ama),zaten 1.sinifi Utah'da okudu,gecen sene bu kadar toparlayip basardi.Gurur duyuyoruz dedim.Bu kisimda sanirim velinin beklentisini olcmek icin sordu.

-Haftada 3 gun kendi basina,4 gun birlikte(book club) kitap okunmaliymis.Okumalardan sonra artik,bas kahram kimdi,ne yapti gibi basit seyler sormuyoruz.Once konuyu,baska bir konuyla birlestirerek konusulabilir?Bu okudugumuza benze seyler senin basina gelmis miydi?Sen neler yapmistin/yapardin/yapmak isterdin?Sonra okunan konuyu baska bir kitapla karsilastirmalar yapilabilir dedi.

-"Power Writing" denen bir hedefi var ogretmenin.Ogrenciye bir konu veriliyor.1 dakika beyin firtinasi yapiliyor,sonra 5 dakika boyunca konuyla ilgili bir yazi yaziyor.Sure bitiyor,artik kapanis cumlelerini yazabilirsin diyoruz.(Bu kismi bilmiyordum.Kapanisi yazdirmiyormuski,5 dakikayi dolu dolu yazsin,erkenden bitirmesin diye)Hedef baslangicta 50 kelime,sene sonuna dogru 100 kelime olmali)
Ben bizim ilkokulda yazi calismalarimizi hic hatirlamiyorum.Ilk kompozisyon yazmaya ortaokulda basladik galiba?Simdi degisti belkide?

-Ev odevleri 45 dakikayi gecmemeli.Aslinda oturdumu yapiyor diye anlatiyordumki,izah etti.Zaten yapar,ama bir ise baslayip focus olup yapmasi ve zamani iyi kullanarak bitirmesi onemli bir aliskanlik dedi.Soyle yapicaz dedi;eve geldin,yarim saat dinlen,biseyler ye.Sonra 4 odevin var,karar ver hangisinden basliycan?Siraya koy.Mesela matematik odevin ,5 dakika mi istersin 10 dakika mi?-20dakika yok secenekte-10 dakikaya kur saati,bitirebilir, dikkati dagilip birseylere kalkiyor yada ilgileniyorsa gec kalabilir,gec kalirsa o odevi kenara koy,siradakine gec.zamaninda bitirse puan,sticker,gulen yuz vs..

-Sosyal yetenekleri cok gelismis,cok basarali.Karakteri cok guclu,saglam.Baska neler var bu sene gelistirmemiz gerekir onlara bakmaliyiz simdi?Kendi basina zamani kontrol ederek calisma mesela?

-Odevleri bittiginde,dergilerden internetten ilgisi ceken seyleri panosuna assin.(panosu var degil mi?)Ucaklar,hayvanlar ne ise?Resimler dursun orda.Vakit oldukca internetten biseyler bulup okusun,resimler buldukca kessin.Okuduklarindan ozetler yazssin,ne okudun,ne anladin?Kendi anladigin sekilde yaz!
Bunun onemini ben burda anladim.Benim ogrenciligimde ozet yazmak demek,bastan soradan ve ortadan biseyleri deftere yazmak demekti.Ama simdi burda aldigim derslerde goruyorum,birseyi okuyup,okudugunu ozetlemek kendi kelimelerinle cok onemliymis!

Hepimize hayirli,mutlu,verimli,bereketli ve keyifli bir sene olsun insallah.

2 comments:

Ayşe'nin Kozası said...

Maşallah...yunusda 3 e başladı ...
Yolları açık olsun..

seolara said...

Paylaşımlarınız çok başarılı, sitenizi ilgiyle takip ediyorum..
Çay Kazanı