1/20/2009

Kakaolu Biskuvili Pasta



Bu tatliyi Esra bir kagida yazmis benim icin.Phoenix'te 2006 Ramazan'da Esra aksam iftar icin davet edildigi bir kac yere goturdugunde denk gelip,yemistim bende.Ramazan'daki acliktan,Phoenix'in bitmek bilmeyen sicaklarindan dolayi aksam ustu soguk soguk yedigim bu klasik sutlu tatliyi cok begeniyordum.O yildan sonra unutmusum,gecenler de yemek kitabinin arasinda Esra'nin el yazisiyla yazdigi tarifi buldum,yaptim.Yine ogrencilik zamanlarini hatirlatti bu tarif bana,sonra da Phoenix zamanlarini...O gunleri dusune dusune karistirdim tatliyi..

Malzemeler:
6 su bardagi sut
3 cay bardagi un
4 cay bardagi seker
ceyrek stick tereyagi(25 gram kadar)
1 paket vanilya

1.Hepsini atese koymadan mikserle karistir.Muhallebi kavamina gelene kadar karistir,mikserle.
2.Borcama kakaolu duz biskuvilerden diz,(ben normal graham biskuvisi kullandim)uzerine mikserledigin karisimin yarisini dok.
3.Kalan yarisina 2 yemek kasigi kakao koy,mikserle.Borcama tekrar biskuvileri diz,yaptigin kakaolu karisimi dok.
4.Uzerini susle,en az 6 saat buzdolabinda beklet.

Afiyet olsun.

5 comments:

Anonymous said...

hülyacigim sana bir adet i love your blog ödülü gönderdim :) güle güle kullan :)

hayat said...

Hülyacığım, nasılsın senden bir haber yok merak ettim.İnşallah sağlıkla bebeğinize kavuşmuşsunuzdur.
Uzaklara sevgiler...

kalimeero said...

ee artik baska tatlar? diyecegim de sen daha tatli birseyle mesgulsun su anda:) kolay gelsin hulya'cigim. insallah iyisinizdir.

minicik lale said...

hulyacan ne zaman yeniliceksin siteni..artik minik kelebek vakit birakmiyordur...klelebegi ve abisini opuyorum. cok tatlilar

Pınarın Kulubesi said...

Hülya kardeş
sen 2. kez anne oldun hem de bir kız annesi sanırım. Çok sevindim canım, Allah analı babalı büyütsün. Kolaylık versin sizlere de. Biz cesaret edemiyoruz:( çalışan anne için çok zor, biraz da tembelliğe vurduk sanırım...
sevgiler...