11/14/2006

Firin Posetinde Salmon&Karnibahar Corbasi



Ferhan'in sitesinde hamsileri gorunce kendimizi avutmak icin balik yapmaya karar verdim,gunler suren yemek yapma isteksizligim boylece son buldu.Salmon icin degisik tarifler bakarken intertette tarif defterinden bunu sectim.Mavi gule cok tesekkurler.Tahmin ettigimden guzel oldu.Yemegin en iyi tarafi ev,firin ve sizde hic kokmuyorsunuz balik piserken:)

Salmonu,patatesleri kup kup dogradim,say,karabiber,tuz,limon suyu,halka seklinde dogranmis sagonla karistirip firin posetine koydum ,45 dakikada 400F firinladim.uper bir yemegimiz oldu.

Diger corba tarifide;
ramazanda bir aksam iftarda yanliz kalicakken,Adil'le disari yemege gitmeye karar verdik.Yani ben Adil'e gidelim dimi oglum dedim,o da "di" dedi:)sweet tomates diye bir suru salata cesitlerinin ,vegeteryan corbalarinin oldugu acik bufe bir resturana gittik.Adil'e corba alirken karnibahar corbasi yaziyordu,aldim,ismi cok hos gitmedigi icin kendim yemedim:)Ama Adil ikinci kaseyi isteyince tadina bir bakayim sunun dedim,baktim,enfes..

Evde nasil yapmis olabilirler bu corbayi diye dusunup,yaptim,cok da guzel oldu:)Tahmin ediyorum onlarinkinde daha agir bir krema vardi,ben sutle yaptim,cok saglikli,besleyici ve nefis bir corba oldu.

Kremali Karnibahar Corbasi:
Bir butun karnibahar,yikanip kucuk parcalara kesilmis
1 kucuk sogan
5 yemek kasigi un
3 cup su
2 cup sut
4 kasik terayagi
tuz,biber

Sogan yagda kavrulur,karnibahalar ilave edilip biraz daha kavrulur,un katip unun kokusu gidene kadar bir iki kere cevrilir.su ve sut koyulup orta ateste kaynatilir.Kaynayinca el blendrandan gecirilip tuz ilave edilir.Uzerinede sos yapmak icin ben yag ve kirmizi biber kullandim.Cok sicak sicak servis yapilir..
Afiyet olsun..

13 comments:

umran said...

hulyacigim hic denemedim salmonu firin posetinde sagol tarif icin.ayrica cok sasirdim gecen gun bizde sweet tomatoes a gittik.biz gittigimizde bu corbadan yoktu sebze corbasi vardi.sevgiyle kal..

Beyhan said...

Hülya'cığım gerçekten bu balık diğerleri gibi asla kokmuyor.Hemde nefis bir lezzeti var.Senin tarifin de değişik,pratik.
Çorban da güzel olmuş,mutlaka ben de denemek istiyorum,belki senin tarifini denerim:)

Hulya said...

sevgili umran abla;
ben salmonu hep firinda sebzeli psirmekten cok sikilmistim,iyi oldu boyle.bende bir kere denk geldim biliyormusun?iykide gelmisim.

sevgili beyhan;
ben hep yaptigimda kokuyordu sanki,bu firin posetlisi kokutmadi ama.evet cok pratik tarif ne guzel:)karnibahari seviyorsan kacirma bu tadi derim:)

Anonymous said...

Salmon yemediğim için nasıl bir tadı ve kokusu var bilemiyorum, çorbanda çok güzel olmuş çokda faydalı ellerine sağlık sevgiler Ebru

Hulya said...

sagol ebru;
salmona soman baligi deniyor sanrim Turkiyede.bu arada bir turlu bulamadim yorumlarinda sen istinyedemisin hala?benim annemlerde yenioydeler,kesin taniyoruz birbirimizi:)

Ferhanca said...

hulya , hamsileri ekledim içime hiç sinmiyor..daha oğlum bakmadı herhalde görmüş olsaydı yanmıştım..)))bo salmom dediğin somon herhalde sizin oralardada buyuk balık çok , okyanus balığı yıyorsunuz ..?? karnabahar çorbasıda ilginç ben çorbada sütten hoşlanmıyorum ama çocuklar yıyorsa güzel ..Adile afiyet olsunn.. sevgiler..FERHAN

Hulya said...

sevgili ferhan;
oglun sitene bakarsa artik benim siteme yonlendir,o dsa bizim gibi salmon yiyip avunsun,avunabilirse,bende gelip gidip bakiyorum hamsilere..yani yetistirilse inan burda kurup bir kucuk akvaryum yetistircem:)artik bol bol buzluguda at,belki yetisir yeriz:)

corbada dedigin gibi sutlu degisik,ama acayip saglikli diye iste:)

Anonymous said...

Bayildim ben bu tarife:) Evde yemek kokusu, hele hele balik, cok rahatsiz edici diye yapmiyorduk(bay Lama cok hassas koku konusunda ). Farkli baliklarla da deneyecegim insallah.
Sagol hulyacim:)

Hulya said...

evet bende acayip sevindim,bizdede kokuya karsi inanilmaz hassasiyet var,dun butun aksam kokan mum mu alsak eve hulya,kokan tutsu mu aslak eve hulya diye targeti gezdik,ya dedim evimiz kotumu kokuyor?:)dusun balik pisince neler yasiyoruz,cok sukur bu tarif beni kurtardi..

burda bide mutfaklar bir garip ya,yokki kapisi kapatsan da eve koku yayilmasa:)
afiyet olsun lamacim

kalimeero said...

Neler kacirmisim. bu iki tarifi de denemek istiyorum. Som baligini firinda domatesli soganli borcamda yapiyordum ben hep. Sonra bir ara biktik hic yapmadik. Bir de boylesini deneyeyim.
Karnabaharin da degisik bir seklini ogrendigime sevindim. Corbada cok sutu ben de sevmem ama azi farkedilmiyor.
ne guzel boyle ya, ne yapacagim derdi yok artik, herkes farkli bir sey biliyor. annelerimiz neler cekmisler internetsiz demek ki..)

Hulya said...

sevgili kalimeero;
cok iyi demisin walla,dogru anneler neler cekmis ineternetsiz:)bende dedigin gibi yapiyordum baligi bizde bikmistik,:)simdi sana iyi yolculuklar,gelince bekliyoruz butun maceralarini:)

Anonymous said...

sevgili hülya,
ne güzel tarifler. fırında somonu
yapmak istedim. yapılışında "say"
diye bir şey var.bir türlü çıkaramadım. bugünlerde "tarif defteri" sayfasına da ulaşamıyorum.
sevgiler..
meral

Hulya said...

sevgili meral sen yoksa bizim phoenixteki meral misin:)?bende cikaramadim o say ne diye,galiba hic bisey,yaparsan afiyet olsun,
sevgiler