11/22/2006

hulyalar,yemekler,kitaplar..



Pirasayi annem cok guzel yapardi zeytinyaglisini,benim yaptiklarim niyeyse hic benzemiyor anneminkilere..Dun pirasa yapmak icin havuclari hasladim,pirasayi koydum,kavrulmaya basladilar,hala tam olarak emin degildim ne yapicagimdan,firina mi versem,peynirlimi yapsam diye..En sonunda internette dolana dolana,bu arada pirasalar pise pise hepsinin karisimi birsey cikardim.Ben cok sevdim tadini,ama sebzeleri zorla yiyen biri iseniz,denemeyin.Ben sebzelerin hepsini her sekilde cilginca seviyorum cunku:)
Gelelim tarife;
Pirasalar dogranir,iki kasik yag ile kavrulur.Iyce pisince,uzerine yarim cay bardagi sut ilave edilip,ustunede 3 yumurta kirilir.Yumurtalar pisince uzerine cok az kasar rendesi ilave edilip,bol kirmizi ve karabiberle servis yapilir.Yapacaklara afiyet olsun:)(Ben havuc koydum ama siz koymayin,zaten havuclarini ayikladik bizde yerken,yakismadi bu usule)

Ekmek makinesinde ekmek yapmak cok uzun surdugu icin bazen aksam olmus ve evde ekmek yokken boyle yapiyorum,sadece goz karari un,su,tuz ve mayayi makinaya koyup,hamuru yaptirdiktan sonra(bir bucuk saati bitirmesini beklemiyorum) ekmegi iki parcaya ayirip bizim Turk ekmekleri gibi sekil veriyorum ve uzerini ciziyorum.Tepsiyi unlayip,biraz bekletiyorum mayalanmasi icin.Tadi cok daha guzel oluyor.

Kitaplari Pinar'in tavisye uzerine okudum.Once Turkcesini bulamam zannederek Ingilizcesini aldim kutuphaneden okumaya basladim.Sonra kalimeero bana Turkcesinide bulunca universtenin kutuphanesinden yarisini Turkceden yarisini Ingilizceden okuyarak tamamladim.Elif Safak beni her zaman dili ile etkiledi,konularindan ziyade..Amerikada yasayan ve kitapda olan olaylari bire bir gozemleme sansim oldugundan acayip sevdim kitabi.Pinari'in sayfasinda konuyla ilgili ayrintilari bulabilirsiniz..

Bunu da eklemeden gecemiycegim..Gecen gun posta kutusunu bir actim,koca bir zarf uzerinde to:hulyalari bitmeyen yaziyor:)Dedim nedir bu boyle:)Tucson'daki Amerikali arkadaslarimdan bir tanesi,dergide kucuk bir yazisi cikmis,dergiyide bana postalamis.Amerikada postadan hergun binlerce sey geliyor,faturalar,reklamlar,binlerce..kendi adima,hemde boyle yazilmis bir zarf gorunce nasil sevindigimi tahmin edin:)ismimi niye boyle yazmis,cunku benim mail adresimde ismim hulyalari bitmeyen hulya diye yaziyor:)

37 comments:

Anonymous said...

Hülyacım merhaba!Siteni bir süre önce keşfettim ve çok sevdim.Çok sevdiklerime yazmak da çok hoşuma gider(sanal arkadaşlık adı hoş gelmese de bana,durum böyle).Pastane poğaçası tarifini denedim bugün.Annem,kardeşim,gelinimiz,halam,eltisi bu sabah kavaltıya geldiler(aynı binada oturuyoruz).Nefis olmuştu,çok beğenildi.Bence pastanedekilerden daha hafif ve lezzetli:)Benim de senin Adil gibi 3 delikanlım var.İkizler Ahmet Kağan ve Muhammed Kerem 5,Fatih Emin 3 yaşında.Doktorum ama,çocuklarımı büyütmek ilk vazifem olduğu için şimdilik evdeyim.Görüşmek üzere.Sevgiler.Adilciği de öptüm.

Bocuruk said...

Hülya'cığım,
Ben de sebzeleri çok severim. Ama özellikle kış sebzelerini aynı şekilde pişirmekten sıkılıyor insan. İyi yapmışsın ne değişik bir tarif olmuş. Ellerine sağlık canım arkadaşım :)

Hulya said...

sevgili arzu;
sitenin blog sahiplerinden baska birileri tarafindan okunuyor oldugunu hic bilmiyordum:)cok sevindim ,hosgeldin..demek 3 oglun var,ne guzel masallah sana.pogcayi begenmenizede cok sevindim ve ayrica ne guzel hepinizin bir binada oturmasi.bizde 4 kiz kardesiz,hayalimiz bir gun hepimizin ayni apartmanda yada en azindan ayni muhitte olurabilmesi..

bocuruk;
demek sende sebzecisin,ne guzel.biraz tuhaf bir tarifti ama sicak sicak ve biberle iyi oldu:)ben bugunlerde butun sebzeleri kavurup.karistirip biseyler cikariyorum:)

Anonymous said...

sevgili hulyacim,
bak simdi Elif Safak in Araf`ini o kadar canim cekti ki anlatamam. Pinar da cok hos anlatmis gercekten. ama ne yazikki yaza kadar beklemem gerek cunku daha once aramistim ama burada bulamamistim... birde kitap in kapagida cok cezbedici geliyor bana nedense.. cok orijinal buluyorum.
aradaki zaman farki bariz belli oluyor, yatmadan once bakiyorum sayafa yeni yazilmis gibi... sabaha sayfa yenilenmis ve onbinlerce yorum yapilmis oluyor... neyse ben aksam ki misafirlerime hazirliga baslayayim.. keske ekmek makinem bozulmasaydi.. ne guzel olurdu pogacalarim....

Anonymous said...

bak simdi merak ettim tucsondan giden dergide ne yaziyordu?

hayat said...

Merhaba hülya eline sağlık güzel olmuş ben pırasanın yemeğini yapıyorum ama seninki yaptığında denemeğe değer sevgiler

Zeynep Oz said...

ne zamandir bakamamistim bloguna. gene cok cok maharetli seyler eklenmis. ne guzel! ellerine saglik. hakkaten kimmis tucsondaki yabanci arkadasin? ne dergisinde ne yazmis? ben de umran abla gibi merak ettim dogrusu ;) ama hakkaten postadan gazete, reklam yada fatura haricinde birsey gelmesi ne kadar sevindirici degil mi?

kalimeero said...

Ben de pirasayi cok ozledim. Sutlusunu deneyeyim bu sefer.
Itiraf ediyorum, Elif Safak'i gazete yazilari disinda hic okumadim. Kadin roman yazarlarina karsi bir onyargim var galiba; cok agdali ve fazla duygusal mi yaziyorlar ne? Pamuk'un da dili cok etkileyici mesela ama sectigi kelimeler, duygu tasvirleri ve olay orgusunu ortaya koymadaki basarisi acisindan. Okuyucuyu zorlamayan, zevkten dort kose yapan bir dili var. Safak'in konu secimleri cok ilginc geliyor. Bir gun okursam paylasirim insh.

Unknown said...

Hulya canim pirasayi rahmetli annaecigim yapardi.Yani boregini.El acmasi..Tadina doyulmazdi.Aklima gelsi senin tarfile birden...Bence guzel bir tarif olmus.Kis zamani vitanindir denemek gerek...

Hulya said...

derya;
demek ekmek makinen bozuldu,cok bjuyuk nimet bu ekmek makinesi,ama sen becerikli kizsin,usenmiyip elindede yaparsin:)saat farki fena gercekten,anneni bile ozlesen yada gunduz bisey icin aramak istesen orda gece oluyor:(olsun..ne yaptin misafirlerine yazsana:)bu arada lama lama,sanada mesaj yazmis,bak yaptim aranizi:)

Hulya said...

sizi gidi tucsonlular,siz meraklanin diye oyle yazdim zate:)tanirmisiniz bilmem,bu esimin tucsondayken calistigi robot klubundeki velilerinden biriydi..

zeynep;nasilisn ya,nasil gidiyor okulun,hep bakiyorum sayfana,yaptigin yemekleri koysana birazcik,turk yemekleri diye:) arad olur bence:)kulturun buyuk bir parcasi:)

Hulya said...

hayat;
ne guzel ismin,gercek isiminde mi bu?benim en cok kullandigim kelimelerden biri ,hayat..hosgeldin.denersen afiyet olsun,bende hep ayni usul pirimekten sıkılınca boyle denedim..

Hulya said...

kalimeero;
cok ozledim seni bak bilesin,hem blog dunyasinda hem gercek dunyada:)gecen gordum seni ama olsun,ozlemistim gorene kadar..bende su orhan pamugu okuyayim artik bir zaman,ben peyami safa ve o dili kullanan yazarlari cidden cok seviyorum..

Hulya said...

Gulenay;
Allah rahmet eylesin insallah,ahhh el acmasi pirasa ne super olur eminim..iste bende saglikli olucaz diye neler deniyom bir bilsen:)

Damak Tadı said...

Sevgili Hülya'cığım,
Ellerine sağlık bence harika olmuş pırasan.Önemli olan tadı zaten seb beğenmnişsen mutlaka güzeldir.Pırasayı bende çok severek yerim,değişik bir tarif..

E.ŞAFAK'ın kitaplarını bende çok beğeniyorum,senin okuduğunda çok güzel isabet olmuş canım.

Sana ve ailene mutlu bir hafta sonu diliyorum..Sevgiyle kalın daima..

Hulya said...

sevgili gul;
evet haklisin aslinda,sebze yemeklerinde ozellikle insan degisiklik cok ariyor..sizede iyi cok guzel hafta sonlari

Berceste said...

Tik Tik deneme deneme 1-2 sesim geluuur muuu?
Esim ve robot kulubu demissin...Esinin meslegini sorsam???

Ferhanca said...

ekmekler çok güzel ... ellerine sağlık.. artık posta adresin bile artist adresi gibi hulyalar abd yaz sana ulaşır demek..)) sevgiler..FERHAN

Anonymous said...

hulyacıgım
bende elif safagın kitaplarını çok sevrim. Başlangıcta arad beni sarmamıştı ama sonradan su gibi okudum. Eger okumadıysan MAHREM isimli kitabıda bir denemeni tavsiye ederim. En çok beyendiğim kitaptır.
sevgiler nermin/ www.blogcu.com/kiraze

Anonymous said...

selamlar
hülyacığım bende Elif Şafağı çok beyenirim. Gerçi ARAF isimli kitap başlangıçta çok sıkıcı gelmişti ama sonradan sular seller gibi okudum. Daha önce okudunmu bilemiyorum ama MAHREM isimli kitabınıda okumanı tavsiye ederim.
Benim favorimdir.
sevgiler / nermin
www.blogcu.com/kiraze

Hulya said...

sevgili berceste;
cok sukur sonunda sesin geldi:)hallettim,cok sagol:)

ferhan;
nerelerdesin sen,?o kadar une ulasamadik daha ama,kim bilir kismet:)ekmekler sizin firininkiler gibi degil ama..

sevgili kiraze;
ne guzelmis ismin..Bende basini cok guzel bulup sonlara digru biraz sıkıldım ama,Elif Safak ilerde cok buyuk basarilara imza aticak biri bence,hayir mahremi okumadim,burda bulabilirmiyim bilmiyorum,araf'in asli ingilizce oldugu icin kolaylikla bulduk aslinda ama univ. kutuph. belki vardir /trukcesi,tavsiyen icin sagol..

Mr_TD said...

bakiyorum herkes burda :) ,Cekirge Berceste hanim da :)

valla pirasayi hic sevemedim,nedendir bilmem,sadece börek arasinda falan yiyebilirim bir de pane edilip yagda falan kizarirsa herhalde ,zaten öyle her sey yeniyor :)

Allahtan su an oturdugum yakininda türk bakkalar var da ekmek olayini pidelerle cözmüs durumdayim,ama sizin oralarda durum nedir bilemem

Yeniköy e selamlar,

T:D

Berceste said...

Ooo hocam, linklerden beni takip ediyorsun galiba :P Ben de nereye gitsem hocami buluyorum orada. Yeni yasini da kutladi hainlik yapip bir pasta ile, bak Hulya, senin yerinde olsam o pastanin tarifini almadan birakmazdim hocami, yoksa hainlik yapip duracak bize pasta fotograflari ile, Viyena'ya dondu ya, Allah'in Ingiltere'sinde nerden bulalim oyle pastalar biz :(

Mr_TD said...

bilseydim kayakcilarla yollardim simdi oradalar sanirim :)

Hulya said...

sevgili berceste ve hocasi;
pasta hazir degilmi?neler oluyor bakim?biz burda anlamiyoruz?siz anlatin bakin hoca -berceste olayini..

bizim burda turk bakkali nerdeeee?bizim ev turk bakkali bir yerde ama tabi,taza ekmekler,lahmacunlar bulunur..

Berceste said...

Ben blog olayina giristigimde TD bana blog'a film ve muzik nasil yerlestiririm onu ogretmisti, imdat dedigim yerde de ona danistimdi. Hocalik oradan. Ben de Cekirge :) Hani vardi ya eskilerde bir dizi Cin isi Capon isi bisi :) Sonra benim gonca blog'a el atti biraz, sablon pek blogger uyumlu degildi, beni cildirtiyordu (hala da cildirtiyor ya!) elinden geldigince benim anlayacagim hale getirdi. Arada ciyakladikca evde goncam, disaridan da hocam yardimci oluyorlar sagolsunlar... Bu arada pasta hazir da biz nasil bulacagiz Avusturya pastasini, gidemedigimize gore yapmamiz lazim degil mi? TD, kayakcilar nedir ben de o kismi anlamadim???

Mr_TD said...

http://www.stayaspensnowmass.com/p-world-cup-ski-racing.php

kayaklcilar bu siralar amerika´da,onlarla yollardim,onu kast ettim :)

Berceste said...

Himm bana yok yani :(

Anonymous said...

Hulyacigim ya,ozledim seni:) Deryacigim seni de ozledim tabi :) Hulya, ben diyorum ki aramizi biraz daha yapsan,biraz iletisime gecsek kendisiylen :P
Sevgiler

Hulya said...

seni gidi lama seni:)beni ozledim diyrek deryaya msj gonderiyon dimi.derya benim bagleste bir kere bana yazdigi maili siteye koymustum,hatirlarsinmi,iste derya o ,sen tanismiyorsun yani:)

Anonymous said...

hayirli olsun bakalim buyuk degisiklikler var sende, site gorunusu v

Anonymous said...

aaa kalp kalbe nasil da karsi! hemen yoruma cevap gelmis...
o nasil soz hulyacigim ya,sen olmasan derya beni nerden bulcekti degil mi:))yoksa sen de kiskanc lamaya mi ozendin hehe

Hulya said...

kiskanc mi benmi:)pufff:)ben iyi huylu akrep burcuyum naber:)

Hulya said...

ama tabi birazda kis-ka-na -bi-li-rim:)

Anonymous said...

akrep burcu oldugunu unutmusum..akrep burclari hic kiskanir mi? en kiskanc burc olduklarini soyleyeenler uydurmus dimi :D
ustteki yorum eksik olmus, site gorunusu comment moderation filan yaziyordu,ekleme yapayim.

bu arada yorumlarini doldurdum:)
gorusmek uzere

Pınarın Kulubesi said...

Merhaba Hülya
yorumların tamamını okudum. Kendimi kadınlar toplantısında hissettim. Herkes burda, ne güzel verimli geçirmişsin vaktini. Yemekler, ekmekler ve kitaplar.. Çok sevindim okuyup beğenmene.. Adım da geçmiş yazıda. Çok teşekkür ederim. Bende senden özendim ekmek yaptım:) Yapmaya da devam edeceğim
sevgiler

Hulya said...

sevgili pinar;
ne guzel evde pisen ekmegin kokusu baska,evet kitabi begendim,vesile oldun tekrar sagol..