11/04/2006

Tahinli Kek


Su cadilar bayrami gecti diye cok sevindim,icim baya bunalmisti kendini asan adamlar kapilarin onlerinde,iskeletler falan.O aksam dersim vardi hocada bayram diye mi ne bize dinazorlarla ilgili belgesel izletti o hadi neyse derken dinazorlar birbirlerini yemeye basladi,kopan dinozar bacaklari falan,ufff dedim,ders bitip eve gelirken markete ugrayi seker almam lazimdi,markette herkes tuhaf bir kostumde tuhaf da bir muzik caliyor,seker hangi rafta diye bakinirken raflarin arasinda dans eden iki genc gordum,onlara bakmis yururken,onumdeki kelebegin kocaman kanatlarina carpip dusuyordum zor kurtardim.(kelebek kostumlu bir kiz yani)aaaa dedim,evime gidip guzel bir cay ve kek yapip Turk filmi izlemek istiyorum,mesela neseli gunleri:)
Bu kek o zaman cikti ortaya:)tahinli kek,ilk defa denedim,tadi superdi.tahin seven biriseyniz mutlaka deneyin derim.Yanliz kek gordugum en buyuk kek oldu:)Biz gunlerce bitiremiyince dun kalanlari dilimleyip kucuk posetlerle buzluga koydum.Parka yada disari giderken yanima aliyorum,yolda Adil yada ben yiyioruz,Iki saat icinde falan cozuluyor.


Benim tahinim azdi hepsini icine koydum,ama siz tarife uyun.
Malzemeler:
3 yumurta
1 bardak yogurt
1 bardak sivi yag
1,5 bardak toz seker
3 bardak un(unu yavas yavas katin,az yada cok gelebiliyor)
1 paket kabartma tozu
1 cay bardagi iri cekilmis ceviz
6 yemek kasigi tahin(3 kasik hamurun ustune surulcek)
Yapilisi:
1.Seker ve yumurtalar iyce cirpilir.Diger malzemelerde ilave edilerek karistirilir.
2.Margarin yaglanip seker serpilen kaliba hamur dokulur.Uzerine 3 kasik tahin dokulerek surulur.Onceden isitilmis 200C deki firinda 50 dakika pisirilir.
Not:Kekin icini cekmesi ,iyi pismesi icin firina koyduktan 15 dakika sonra firinin isisi biraz dusurulur.
Keki kaliptan kolay cikarmak icin firindan cikardiktan sonra 10 dakika kadar kalibiyla islak bezin uzerinde bekletmek yeterli olucaktir.(Yada benim gibi acele edip oldu derseniz hafif parcalanmalar olup,keki ters cevirerek kapatmaya calisabilirsiniz:))

7 comments:

Anonymous said...

Hülya'cım bende geçen gün tahinli kek tarifi okudum daha önce hiç yapmadığım için tadını kestiremedim senden nasıl olduğu hakkında fikir aldım iyi oldu benim için ,ellerine sağlık çok nefis görünüyor sevgiler Ebru

umran said...

Hulya blogumda problem oldu dun ve bugun aksama kadar hic yorum yazamadim.Sanada yazamayinca kendimi kotu hissettim.Yalniz birakmis hissi gibi.Sonunda yorumlarim gitmeye basladi bende ilk sana yazdim.:)

Ferhanca said...

hülyacım nerdesin bu aralar.Kekin ne güzel kabarmış.tahin keke çok yakışmıştır muhakkak.Ellerine sağlık.Sevigler.FERHAN

Anonymous said...

annem tahinli hamurişlerini çok sever bunu onun için yapacağım.sevgiler

seda
tarifname.blogspot.com

Beyhan said...

Hülya'cığım kekin güzel olmuş gerçekten.Tahinli kek ve tahinli kurabiyeye bayılırım ben.Nefis olur.Ben de yanılmıyorsam mayıs ayında tahinli kurabiye yayınlamıştım,o da senin kekin gibi güzel olyor. Yukarıdaki resimlere takıldı gözüm,özellikle mayalı çöreklere...
Ellerine sağlık canım.

Hulya said...

sevgili ebru;
eger tahinli kurabiye yi denediyseniz bu onun daha hafifi,insallah begenirsin.
sevgili umran abla;olur oyle iki gunluk ayriliklar,bizimde hafat sonlari cok yogun geciyor hic bakamiyorum siteye,ama sagol yani ilk yorumu bana birakmis olmadan dolayi simarabilirim yani:)

sevgli ferhan;
dedigim hafta sonlari yogun oluyor,kekin malzemesi coktu galiba o yuznden oyle kocaman gorunuyor,tesekkur ederim.
ne guzel annen icin biseyler pisirmek,yaparsan resmini koy,cunku senin resimlerin gercekten cok guzel oluyor

sevgili beyhan;
bende cok seviyorum ya tahinli tarifleri,hele kurabiyeye bayiliyorummmm,seninde ellerine saglik

Damak Tadı said...

Hülya'cığım,ellerine sağlık çok güzel ve lezzetli olmuş kekin..Afiyet olsun canım..
Sevgiler