11/02/2006

Kolay Tavuk Tarifleri


Bu tavukdan herseyi cok hizlica yapabiliyorsunuz.
Ilk tarif
Tavuk Biftek
Tavuk gogsunu ince ince boylamasina kestim.Salca,biber,yag,sarimsak,tuzdan yaptigim sosa batirip bir iki ssat dolapta beklettim.Sonrada teflon tavaya koyup once sulari cekesiye sonrada hafif kizartana kadar pisirdim.


Diger tarife ben Bedriye'nin tavugudiyorum.Yeni evlenmistim,arkadaslarimla buraya gelmeden once vedalasmaya gitmistim,bana bu tavuktan yapmisti"bu mutfak seti beni tartar mi"deyip mutfak setinin ustune oturup hayata dair cok guzel konusmalar yaptigimizi hatirliyorum.Dunde yemegi yerken hayata dair yine konusmak istedi canim:)Pilavla servis yapmaninizi oneririm,cok nefis oluyor.
Tarifi ise;
Tavuklari ince ince kusbasi dogradim,bir dis sarimsak,kekik,kirmizi biber,karabiber,tuz,yag ile soslayip beklettim,alti kisik ateste, agzi kapali teflonda sularini salip sonra cekip ;sonrada hafif kizarna kadar pisirdim yavas yavas.Tavuk doner gibi tadi gercekten:)

15 comments:

Pınarın Kulubesi said...

ya az önceki mailim gitmedi:((
önce teşekkür etmiştim beni linklerin en başına koyduğun için:))
koltuklarım kapardı. 4 karpuz taşıyabilirim bir anda:))
ayrıca bir sürü tarif eklemişsin, çok hamaratsın maşallah...benim de bir sürü tarifim var ama yiyecek kalabalık yok..Halbuki 2-3 çocuk olsa heryaptığım tatlı anında tükeniverse bende yenilerini yapsam, böylelikle yeni tarifleri denemeye daha çok fırsatım olsa.. Örnek. alman pastası gibi:)

Ferhanca said...

Hülya ,tavuk dönere benzemiş birazda kekik koysaydın ,ben tavuğa kekikde ekliyorum hoş oluyor...

umran said...

Hulya masallah sana ne cok sey yapmissin.Tavuklarda istahimi artirdi hani.ellerine saglik.

Hulya said...

sevgili pinar;
aslinda linkleri copy paste yaptim oylecene bir siraya koymadim ozellikle,simdi boyle yaziyorum sakin alinma,ama yazmasam digerleri ben kacinci siradaymisim gibi hislere kapilmasinnlar diye.ama boylece kali bu sira artik,yani birinciligini kemseye vermem,siteni ve yazilarini cokda begeniyorum zaten.

bizdede kucuk adil oldu sanki hersey daha hizli bitiyor:)(hic kedni aldigim kilolardan bahsetmiyorum tabi,sucu kucucuk cocuga atiyorum:))
yarim olcu yapmabilirsin ben cogu zaman oyle yapiyorum.ogun yiyoruz,ertsi gunu esime oglen yemegine koyuyoruz bitiyor:)
ama alman pastasinii tam olcu yap,doya doya ye:)cok nefissss:)

ya ferhan haklisin adini oylemi yapsaydim acaba.yazmamisim ama icinde kekik var:)
umran abla,bunlar neki senin yaptiklarinin yaninda,iki tavugu kesip cevirdim tavada:)

Anonymous said...

Hülya'cım tavuklar nefis görünüyor ellerine sağlık sevgiler Ebru

Beyhan said...

Hülya tarifler çok pratik ve güzel.İlk resim bitirdi beni,nar gibi kızarmış,çok lezzetli olduğu belli.Ellerine sağlık.

Anonymous said...

Ee 2. tavugun oykusu guzel de ,tarifi nerde :)
Ozel anlarda yenilen yemekler, yapilan isler sanki o anla ozdeslesiyor gercekten... Tavugu pisiriken cagirsaydin benikonusurduk hayattan :))
Imza: Kizginlasinca karizmatiklesen lama

Anonymous said...

hulyacigim, su bedriye'nin tarifini yazsan bi zahmet... oda cok hos gorunuyor... belki bende hayata dair konusmak istiyorumdur....olmaz mi?

Hulya said...

sevgili ebru;
cok tesekur ederim

sevgili beyhan;
evet onun goruntusu gercekten cok guzel,buna benzer bir tarif gordu yemecinin sitesinde ilgilenirsen birde ona bak,sut falan vardi galiba sosunda.

her haliyle karizmatik lama:)
tarifi ekledim simdi,aslinda yazdim saniyordum dmeek icimden yazmisim:)
ah derya;
senle bir araya gelsek bilmeme ne kadar cok seyler konusruz aslinda..tarifi ekledim,bekliyoruz maillerini ve mektuplarini:)

Zeynep Oz said...

hulyacim,
daha bugun bizim aksamki menude de tavuk vardi. gercekten tavukla cok cabuk ve pratik ayni zamanda da lezzetli seyler yapabiliyorsun. ama bence tavugun yanina buz gibi tuzlu ve kopuklu bir ayran sart.
baharatlari da cok kivaminda olmus. nedense ben et yemeklerinde baharati cok seviyorum. kimyon, karabiber ve kekik.. sanirim kulturumuzun etkileri ;)

Hulya said...

evet ya bende baliyorum baharatlari siradan dokmeye.ama cok lezzet veriyor bencede:)
sayfan cok guzel zeynep;keske daha cok vaktin olsada daha cok yazsan.selamlar Tuscon'a

Damak Tadı said...

Hülya'cığım,
Tüm tavuklar harika olmuş.Ben tavuğu sevdiğim için hiç ayrım yapmıyorum hepsi nefis benim için ellerine sağlık canım..

Tatlım, sana ve ailene mutlu bir hafta sonu diliyorum..Sevgiyle kalın..

Hulya said...

sevgli gul;
bende tavugu cok severdim buraya gelince cok tiksindim yiyemedim,Tuscondakiler iyi bilir.simdilerde yeniden alsimaya basladim,sanada iyi hafta sonlari

Unknown said...

Hulyaa tavuk olsunda nasil olursa olsun...Ben cok severim.Ete tercihimdir...Saolasin...

Operim

Zeynep Oz said...

cok sagol hulyacim..
ben de daha sayfami pek fazla kimseye soylemiyorum.. cunku bir turlu vakit bulup ekleyemedim yeni seyler. aklimda cok sey var da.. tatile az kaldi sayilir. turkiyeye gitmezsek, kesin ugrasacagim.

senin sayfani da cok begeniyorum. istah acici, cok da ozendirici. insanin zevkli zevkli yemek yapasi geliyor. kolay gelsin, ellerine saglik..