11/16/2006

Pastane Pogcasi,Yasasiiiin:)


Veee sonunda gercek Turk pastane pogcalarina benzeyen pogcalarim oldu,super oldu,kapis kapis bitti:)Esimin arkadaslari icin yaptigim pogcalar aninda bitmis,iyki akillilik edip,Adil'le kendim icin iki tane peceteye sarmistim:)Bizde aksam ustu kutuphaneye giderken yolda sicak sicak yedik oglumla,himmmm sesleri esliginde:)

Sizde benim gibi Turkiyedeki pogcalara hasretseniz,pastane kokulari sizede guzel lise yillarinizi,hele de pogca,cay ve deniz kokularinin birbirine karistigi Emirgan'i hatirlatiyorsa, bu tarifi cok yagli bile olsa bir kerecik deneyip yiyebilirsiniz.
Tarif portakal agacindan;
Malzemeler:
250 gr tereyağı (yumuşak)(ben 200 gram kulllandim)
2 yumurta (1 sarı üzerine)
1 tatlı kaşığı tuz
1 kaşık şeker
1 çay fincanı süt(ilik olucak)
1 paket maya(1 tatli kasigi toz maya kullandim)
un
Hazırlanması:
Hamuru yoğurup hemen şekil verin. İçini koyup(beyaz peynir) yuvarlak poğaça yapın.
Hafif bastırın. Yumurta sarısı sürüp çatalla çizin. 10-15 dak. bekletin. 200 derecede pişirin

Hamurun bir kismini peynirli bir kismini sade yaptim,tabiki peynirliler daha guzel oldu:)keske surdan alip bir isirma imkaniniz olsaymis,cok mutlu olurdum bende..

23 comments:

Anonymous said...

Ellerine sağlık canım,pastane poğaçasından farkı yok gibi görünüyor...
O yıllarda yediğimiz simitlerin,poçaların tadları unutulmuyor gerçekten de :)


Memleket tadında olsunda ne olursa olsun deniliyor gurbette olunca,biliyorum...


Selam ve sevgilerr...

Hulya said...

sevgili serin mavi;
ismin ne guzel,behcet necatigilin bir kitabi vardi,kizi ayse yazmisti yapi kredi yayinlarindan oyle cok sevmistimki o kitabi onun da adi serin maviydi..yoksa ordanmi?
dedigin gibi memelekt koksunda ne olursa olsun:)

Hülya YILMAZ said...

sevgili hülya,
çok güzel görünüyorlar. ben de deneyeyim. çocuklarım bu tür şeyleri seviyorlar.
sevgiler

Bocuruk said...

Evet sahiden ısırabilseydik keşke. İleride bunun da bir yolu bulunur mu dersin ? Poğaçalar harika gözüküyor. Ellerine sağlık canım :)

Anonymous said...

Sevgili Hülya, ısırmış kadar oldum :) Çok teşekkür ederim yorumun için. Tarifin de çok güzel, özellikle bu saatte karnım acıkmış ve yemek yememek için savaş verdiğim bir sırada resim beni kalbimden vurdu. Haksızlık buuu :)

Ellerine sağlık.

Sevgiler, selin (www.selincaglayan.com)

Anonymous said...

hulya super goruntu insanin gidip pogaca yapasi geliyor.hepsi hepsi cok lezzetli gorunuyor pizza ozellikle.ellerine saglik.

Anonymous said...

Mis gibi de koktu keratalar...
Dediğiniz gibi keşke bir ısırık alabilseydik bizlerde...
Sanal dünyanın cilveleri işte ne yapalım sağlık olsun!
Bence yapalım dahemen yiyelim...
sevgi ve de muhabbetle...

Ferhanca said...

pastene pogaçasını yapmışsın yakında işletmecilegede başlarsın ..hamuru sadece tepsi mayası yapmışsın ?? afıyet olsun..sevgiler..FERHAN

Hulya said...

merhaba adasim;tabi seni isminde unlu harfler mevcut ama yinede adssiz:)tesekkur edrim,sayfana giremiyorum,adresinide yazarmisin bir dahaki yoruma sevgiler
bocuruuuk;
nerelerdesin,bak cok ozledim seni.gecenlerdede senin tokat coreklerine benzer bisey yaptim..nefisti
sevgili selin;
sen ye ,bisey olmaz:)bende senin sitendekileri isirmamamk icin baya savasiyorum ama bilesin:)

Hulya said...

umran abla cok sagol;aslinda bildigin gibi tek anlami Turkiyeyi hatirlatmasi..
sevgili ev perisi;
bende diyordum ki keske su kokan kokuyuda bloga koymanin bir yolu olsa:)super olurdu dimi:)
ferhan;ilk geldigim sene habire biz pastane acalim diyordum kizlara:)cok hossun,aslinda arastirilsa cok isler vardir da benim gozum ogrecilikte:)

Anonymous said...

Merhaba Selin'in sayfasında ki yorumunuzu takip sonucu ulaştım size :))) İyiki de gelmişim,ne güzel bir tarif bu.Türkiye'deyim ama insan kendi elleriyle yaptığı pastane poğaçasını temiz temiz yerken çok daha lezzetli gelir değil mi ama :))) Ellerinize sağlık.Sevgiyle,maviyle,afiyetle kalın...

www.blogcu.com/aydayla

Damak Tadı said...

Sevgili Hülya'cığım..
Gerçektende pastahane poğaçalarına benzemiş tatlım ellerine sağlık.Pastahaneden alınanlar hemen mideyi yakıyor hiç değilse evde mis gibi yapıp yemek bencede en iyisi..Afiyetler olsun..

Sana ve ailene mutlu bir hafta sonu diliyorum..Sevgilerimle

Hulya said...

ayda merhaba hosgeldin;bende senin sitene gecemedim niye anlamadim?turkiyede olsanda yapilir haklisin,ama bizi bir pogca karsinda bunca sevincimiz ozlemden..

sevgili gul;cok sagol,sen her iyi hafta sonlari dilediginde hatirliyorum bugun cuma diye inanki:)

Beyhan said...

Hülya'cığım poğaçaların gerçekten harika görünüyor.Tarifin de acayip pratik,ellerine sağlık.Bu sabah karnım açken gelip baktım nasıl canım istedi:(

Anonymous said...

gerçekten tam pastane poğaçası olmuş.ellerine sağlık..

seda
tarifname.blogspot.com

Anonymous said...

Ellerine sağlık çok güzel görünüyorlar

Hulya said...

sevgili beyhan;
dedim ya kske isirabilsen:)tarif cok kolay gercekten..
sevgili seda;
begenmene sevindim.sen yapip resmini cek ,daha guzel gorunur:)
pembeli sizin gibi birinden iltifat almak cok guzel:)tesekkurler

Anonymous said...

slm pastane poğaçanızı denedim çok güzel oldu yanlız dışı sert oldu neden bilmiyorum bir bilginiz varsa lütfen yardımcı olurmusunuz:)

Hulya said...

selamlar;
pogcayi begendinize sevindim,ben firindan cikar cikmaz -firnin iide de pisikten sonra bekltemeden- hemen nemli bir havlu ortuyotum,yada mutfak bezi,10-15 dak tutuyorum,o zaman daha yumusak oluyor butun mayali pogcalarim,afiyet olsun

Anonymous said...

hımm tşk ederim birde öyle deneyeyim:)

Unknown said...

selamlar
uzun zamandir canim cekiyordu bende bir gurbetci olaraktan bu sabah yaptim ancak cok yagli oldu yani isirildiginda kokusuda tadida yag icinde yag miktari azaltilirsa nasil olur bu sekilde cok kotu oldu?

Hulya said...

goknur merhaba;
ben iki stick tereyagi kullandim,margarin kullandiysan kokmus olabilir mi?yada un miktari az olmus?cunku benimkinde hic koku olmadi,yagin cesidi ile alakali diyebilcem bir tek.yag miktari azalirsa ayni tad olmaz sanirim,

Unknown said...

evet valla olabilir bide ole deneyeyim yagli oldugu icin hamurcabuk toparlaniyo sanirim bende toplandi diye riske girmemk icin unu yeterli gordum tesekkurler