11/01/2006

Erzurum'un Ayran Corbasi


Degisik bir corba pisirmek icin yemek kitabimi karistirdim ve bunu denedim.Buna benzeyen bir corbayida denemistim Ramazanda ismi "toyga corbasiydi" tek farki kucuk kofteler yerine nohut kullaniyorduk.Ikiside cok guzel,kivamli oluyor.Bu tarif gercek Erzurum'un ayran corbasi bilemem ama kitap oyle diyor:)Ben yarim olcu yaptim,o bile cok oldu bize,tarif gelincik yemek kitabindan,olculer tam tarif icin.

Malzemeler:
1 su bardagi asurelik bugday(yarma)
50 gram kiyma
2 kasik un
1 kase yogurt
2 kasik yag
2 bas sogan
tuz karabiber
istenirse as otu(kisnis,cilantro)

Yapilisi:
1.Asurelik bugday ayiklanip yikandiktan sonra iyce pisirilir(Isterseniz bir gece onceden islatin)
2.50 gram kiymaya tuz karabiber konularak leblebi buyuklugunde kofteler yapilir.(Ben bu asamada acaba terayaginda bir cevirsemmi diye dusundum ama yapmadim,bir dahakine oyle yapicam,etin hafif kokusunu alsin diye)
3.Pisen asurelik bugday buyuk bir tencereye alinarak uzerine su doldurulur.tuzu atilarak kaynatilir.
4.Kaynayinca kofteler icine atilir.Baska bir kapta un ve hafif eksi yogurt karistirilir,yavas tencereye ilave edilir.(Biraz tencerenin icindeki sudan alip yogurt karisimina koyup kesilmesini engelleyebilirsiniz)
5.Ince ince dogranarak yagda kavrulan sogan kirmizi biberle corbanin icine dokulur.Istenirse as otu denen maydonaza benzeyen yesillik de ince ince dogranarak eklenir.(Ben nane ekledim)
Afiyet olsun.

6 comments:

umran said...

Hulya bugunlerde bende degisik corba aramalarina girismistim iyi fikir oldu bu corba.Buna benzer baska bir corba pisirmistim gecen ramazan bu yil hic aklima gelmedi nedense.Kofteleri minicik minicik ne guzel yapmissin.ellerine saglik.

Anonymous said...

sevgili hulya,
ben dun deyim hala... pogacalar cok guzel gorunuyor. pastahane pogacalarina benziyor dedigin, hani su bol yagli olan, yaptigin tarifle aynimi?? yani onu yapmak istesek sadece yag miktarini mi arttiracagiz?
sevgiyle....

kalimeero said...

Icinde ayran olan her corba guzeldir. Ben de bugdaysizini denemistim bu Ramazanda. Aksam sofrasina ne guzel gider. Ellerine saglik.

Hulya said...

ozellikle cocuklar oldugu icin degisik besleyici corbalara benimde cok ihtiyacim oluyor,sagol umran abla guzel iltifatina

sevgili derya;
evet o tarifte yag miktarini arttirdiginda gercek turk pogcasi gibi oluyor,ama istersen tam tarifi bakariz yine.ama yapma ya 2 paket yag cok:)sen bu diyettteki pogcayi yap:)
bende ilk senlerde cok yapiyordum dedigin corbayi,cok sikda bisey oluyor:)ama bugday isi cok bereketlendiriyor:)sevgiler
hulya

Zeynep Oz said...

ahh ahh..
ayran corbasini da cok severim. erzurum erzincan tarafinda cok yapilir. canim rahmetli anneannem cok guzel yapardi.
seninkisi de cok nefise benziyor hulyacim ellerine saglik. ben de bu hafta sonu bir deneyeyim olmazsa..

Hulya said...

ya bak bir kere selmada bunun pirinclisini yemistim oda bana demistiki zeynpten aldim tarifi yada be bunlari zamanla uydurdum kafamda yani:)klasik yogurt corbasina minik minik kofteler yaparak sen yapmiyormuydun?selma okuyorsan cevap yaz,acikliga kavussun su kafamda kurguladiklarim:)