11/28/2006

Yalanci Tirumusu ve Anlik Olaylar


bu pastayi gecen pazar iki minik borcama yaptim,bir tanesini kalimeeroya giderken goturdum,otekine evde yedik.

Cok hafif birsey olsun,yerken vicdan azabi cekmeyeyim diye boyle yaptim:)Ferhanin sitesinde gordum,O kream santiyle yapmisti .Krema ne yapsam dedim,Ferhan'da bana klasik krema yap gitsin demis,peki o nedir diye dusunurken,Haticenin sitesindeki incirli tatlinin kremasi geldi aklima,ondan daha once yapmistim tadi guzel oluyordu.
Muhallebi:
2 yemek kaşığı nişasta
2 yemek kaşığı un
1lt süt
5 yemek kaşığı toz şeker
inmeye yakın 50gr tereyağı -ben hic koymadim-
piştikten sonra 1 poşet toz krem şanti

Kedi dili(lady finger) biskuvitlerini kahve makinesinde yaptigim findikli kahveye batirdim(kahveye seker atmadim)sonra dizdim,kremasini doktum,bir sira daha kedi dili dizip,uzerine kakao serptim.Bir gece dolapta beklettim,cok hafif bol kahve kokulu olan bir tatli oldu.


Gecen carsamba gunu esimi 20 dakika sonra almak uzere bir yere biraktim.O arada etrafta gidicek bir yer olmadigi icin ve hava buz gibi oldugu icin bende arabayla icersinde bulundugumuz evlerin oldugu sitede dolasmaya evlerin modellerine bakinmaya basladim.Evlerin onunden yavas yavas gecerken bir baba-tamir yapiyordu evinde,bir kucuk cocuk ve annesini gordum,geldigim yer sokagin sonuymus,ordan donudum.Tekrar esimi beklemek icin ust sokaga ciktim ki,korkunc dumanlar,sesler ile ne oldugunu anlayamadim,arabayi durdurup neler oluyor diye baktigimda az once onunden gectigim evin onunde buyuk yangin baslamisti,bir patlama oldu sanirim,hemen geri dondum,acaba 911 arayimmi diye kalmadan itfaye geldi,az once gordugum insanlar disari cikmisti..Butun bunlar bir ya da iki dakika icinde gerceklesiyor..
Aksam haberleri izlemeye korktum,normalde hep acik olan radyoyu kapattim,herkesin iyi oldugunu okudum sadece sonraki gun..

Hic hesap etmiyor,hic aklima getiremiyorum aslinda...Hayatlar bir iki dakika icinde nasil degisebiliyor..O yuzden hayati cok gayret ederek gecirmek lazim,iyi seyler yapma adina..