11/12/2007

Labneli&Nutellali Pasta


Pastanin ustune oturmus sapkali afacan cocuk loga takiminin oyuncagi aslina:).O Esma'nin dogacak oglu:)Arkasinda ve yanlarda tirmananlarda Esmanin 3.,4.,5. cocuklarini ima ediyor:)

Tarifin asli portakal agacindan.Bir kere kenarina kedi dili dizerek denemistim,hosuma gitmedi.Bir muddet sonra kuruyor,ya da cok islatirsan yumusayip yana dogru egiliyor.O yuzden yanlarina kedi dili koymadim.Ici icin kedi dilim az oldugundan bazi katlara petibor biskuviye benzeyen ama daha kalin olan "graham cracker" kullandim.Uzerini ve yanlarini file bademle kapladim..

MALZEMELER:

1 Paket graham craker,1 paket savarone (kedi dili) bisküvi (1paket=200gr.)
2 su bardağı ılık su
2 çorba kaşığı granül kahve (nescafe v.b.)
2 poşet krem şanti
1 su bardağı süt
1 küçük kutu nutella
1 paket krem peyniri
Kakao
File badem
* kedi dili, Amerika'da lady fingers ismiyle satılıyor.
YAPILIŞI:
1.Ilık su ile garanül kahveyi karıştırın. (Içine şeker koymaya gerek yok çünkü bayağı tatlı oluyor.)

2.Kelepçeli kalıbın kenarlarına streç film döşeyin.

3.Ayrı bir kapta süt ile şantiyi çırpın.(Amerikada satilan hazir krem santilerden kullandim).Içine labne ve nutella ekleyip tekrar çırpın.

4.Sırasıyla bir kat bisküvi bir kat krema döşeyin. Bu işleme krema bitene kadar devam edin.
En üste krema sürün, üzerine kakao serpin, 1-2 saat dolapta beklettikten sonra kelepçeli kalıptan çıkartın. Dikkatlice streç filmi çıkartın. Yanlarini ve ustunu file bademle susleyin.


Not: Özellikle nutella olursa iyi olur çünkü öteki çikolatalar bu kadar akıcı değil istege bagli olarak nutellayi daha az da kullanabilirsiniz. Kalıbın altına döşerken bisküvileri kırmaniz gerekiyor. dizmesenizde olur gelişi güzel koyabilirsiniz. ıslandığı için kolay şekil alıyor. yanlız bu bisküvi sünger gibi hemen sıvıyı içine çekiyor. bir kere daldırıp çıkarmak gerekiyor. çok bekletirseniz hüsrana uğrarsınız

1 comment:

Esma said...

Hulyacim, demek yandaki bebisler siradakiler arkadasim :) yazini okuyunca baya guldum saolasin, ama hepsini bana ithaf etmek yerine aramizda paylastirsaydin bebisleri. biri senin biri denizin biri benim olsun :)