11/13/2007

Minik Kofteli Sebze Corbasi

Sebze corbasini tatlandirmak icin aklima minik kofteler yapmak geldi.Bu minicik kofteleri corba icin yapmayi Selma'dan ogrendim,O yayla corbasinda kullaniyordu..Aklima geldi gecen gun,yaptim,iy ki de yapmisim,super olmus yorumunu aldim evdeki erkeklerden..

Ben corbaya kalmis bir avuc pirinc pilavini ve minik bir kase kabak yemeginide attim:)Kulaga biraz garip geliyor ama tadi guzel oldu:)Annem bu yil Turkiye'ye gittiginde Fatma ablama,"Hulyalarin evinde bir kusun doyucagi kadar bile bir sey cope atilmiyor"demis:)Cok sevindim:)Hic bir seyi atmiyorum,ve cok bereketini goruyorum genel manada evde..

Corba aslinda soyle yapiliyor;
Sogan,kabak,patates,havuc yagda kavrulur.Sonrasinda mercimek ve iki kasik pirinc eklenir.Sonra kaynar su.Kaynayinca blendardan gecirilip,baharati eklenir..Diger tarafta minik bir kase kiymayi,tuz ve karabiberle yogurun.Minicik toplar yapip teraginda pisirin ve corbaya ilave edin.

Isterseniz baska sebzelerde ekleyebilirsiniz.(karnibahar,kereviz,lahana vs...)

Bardagim ve minik kasigi bu yaz hediye geldi,Gamze'den..Hediye super bisey,sevdiklerinizi size her an hatirlatan,gulumseten,hatta bana dua ettiren bir hatira...

6 comments:

Cafe Gusto said...

Ellerine sağlık ne güzel yapmışsın.Ayrıca hiçbirşeyi dökmemen ne güzel ben o kadar çok döküyorum ki..Allah günah yazmasın...sevgiler...

Hulya said...

merhaba cafe gusto;
seni burda gormek ne guzel:)dokmemek icin gayret ediyorum,biraz niyetlenince oluyor ama:)sana da sevgiler

LaMa said...

Hulyacim,
o kasik da sermatik/porsleen mi? ilk gorunce adilin mama kasigi filan sandim, gerci Adil o yaslari gecti ama :)
sicak sicak corba ,ellerine saglik

Anonymous said...

Ne güzel bir çorba bu böyle...

fotoğrafıda pek sevdim :)))

ellerinize sağlık...

Sıcacık sevgiler...

Unknown said...

Oh ohh sayfa senlenmis.Masallah:))ben artik tembelim Hulya'cim...Eski performansimi sergilemeymiyorum:)ama yinede buradayim:))canim HOSGELDIN KOCAMAN.Sayfalarimiz senlensin dimi ama.

Adil'i operim.

Hulya said...

sevgili lamacim evet oda kasikla birlikte gelmisti,porselen yani..

tesekkur ederim zerrin,

senlenmis mi dersin gulenay:)sagol ya.yok canim sen performasnidna zerre kaybedmiyorsun,masallah