10/04/2006

Alman Pastasi



Yenilebilecek en hafif ve en lezzetli ve en kisa surede yapilabilen pasta cesiti bence bu:)Oglum uzerinede koydugum sekerlerden dolayi bayildi pastaya:)

Tarif gelincik sofrasi kitabindan..

Hamur icin:
Yarim paket margarin(ben ayni miktarda sivi yag kullandim)
2,5 su bardagi un
1 adet yumurta
1 kahve fincani yogurt
4 corba kasigi pudra sekeri
yarim paket kabartma tozu
1 paket vanilya

Krema icin:
1/2 litre sut
2 adet yumurta
2 yemek kasigi un
6 yemek kasigi toz seker
1 paket vanilya

1.yumurta ve yogurt cirpilir,margarin ve seker ilave edilir.Un kabartma tozu ve vanilya eklenip yumusak hamur yapilir.Yaglanmis tepsiye(Kelepceli kalibin en buyuk boyunu kullandim ben) hamurun yarisi yayilir.(ben once merdaneyle denedim ama sonra elimle tepsiye yaymanin daha kolay oldugunu farkettim.)

2.Butun krema malzemeleri karistirilip muhallebi kivamina getirilir,ilidiktan sonra tepsideki hamurun uzerine dokulur.

3.Ayrilan ikinci parca hamurda acilarak(bunu merdaneyle acmak zorundasiniz,ama parcalar yada uzerinde catlaklar olsada cok onemli degil cunku pudra sekeri hepsini kapatiyor:)) kremanin uzerine kapatilir.Firinda 125 C de pisirilir.Soguduktan sonra uzerine pudra sekeri serpilerek servis yapilir.(Ben ayrica uzerine bonibona benzeyen cikolatalar ve kucuk ayicikli sekerlemelerden koydum susleme icin)

5 comments:

umran said...

hulya malzemeler cok az gibi pastanin buyuklugu ne kadar(kac kisilik)suslemesi cok sirin olmus ellerine saglik.

Damak Tadı said...

Hülya'cığım,
Pastan çok güzel olmuş, çok da hafif aynı zamanda ellerine sağlık.Ne hoş da süslemeler yapmışsın çok şık durmuşlar.)

Sevgilerimle...Gül

Hulya said...

pastayi ben en buyuk kelepceli kalipta yaptim 8 kisiye cok rahat servis yapilir,hamuru cok ince oluyor zaten,kabarmiyorda pek.(yarim paket kabartma toznun sebebi o sanirim)

gul cok sagol,evet gercekten cok hafif tadi mutlaka deneyin derim,suslemelerde oglumun malzemelerinden:)

Pınarın Kulubesi said...

Merhaba Hülya
ben ilk fırsatta deneyeceğimdir. Alman Pastasını eşim çok sever zaten, portakagal ağacındaki tarif ile bir kere pişirdim ama benim kekim yumuşak oldu ve üstü çatladı..Eşim tadını beğendi ama benim Alman pastasından beklediğim o pasta değildi. Senin tarifin daha aklıma yattı. Bir sorum var. kremayı piştikten sonra alttaki hamur katın üstüne koyuyorsun öyle mi pişiryorsun. Genelde pişirip ikiye bölerler hamuru ve araya krema koyarlar. Fırında krema pişince nasıl oluyor..
Ellerine sağlık..

Hulya said...

sevgili pinar ve sirin kulubesi;
pastanin hamurunu koyup firinda pisiriyorsun kremayla pirlikte,cok guzel oluyor.zaten pasta cok fazla pismiyor,hafif kizarana kadar.cok ama cok lezzetli oluyor,bilesin.