10/21/2006

Icinden ve disindan yazilan mektuplar ve meyveli pasta


Sevgili dostlar;

Bayramin her anini doya doya yasayin,ulker cikolata:) ikram ederlerse bir tanede benim icin alin ve yiyin(buda arkadasim icin dersiniz),cocuklara harclik verin,cok guzel tatlilar yapip,cok tatli sohbetler yapin.anne babanizin yaninda olma luksunuz varsa eger bol bol sarilip opun,istanbul'da benim icinde gezin..

Pastanin tarifini bayramdan sonra yazicam,cok lezettli olup,nasil kapisildi pasta bilemezsin:)

Gecenlerde Bangladesh'de yasayan universiteden bir arkadasimla msn'de konusurken baya yanlizliktan dem vurdum sanirim,o da bana bu maili yazmis.iste insan bazen unutuyor,iyki arkadaslar var...Benim gibi gurbette olanlara(hatta gurbet icinde gurbet yasayanlara) belki azicik ,minnacik teselli verir,belkide teselliye ihtiyac yoktur,ama ben paylasmak istedim..


sevgili hulya,

sana mail atmayali ve senden mail almayali cok uzun zaman oluyor. o gun chat yaparken elktrkler kesildi. sanirim anlamissindir.
sana coook uzun bi maiul atmak istemem uzun sure yazamayisimin sebebi oldu aslinda.....cook uzun bi mail yazmak cok uzun bi zaman istiyor. bunuda tamamlayama korkusuyla ( elektrk kesintisi yuzunden ) normal bi dosyaya yaziyorum elktrk gidince (ups var bilgisayar bozulmasin diye) kaydedecek bi kac saniyem oluyor.

bilmiyorum belki aklimdaki her seyi yazmaya muvaffak olamam.. ama yine de basladim iste....
bu gun icimde cok garip ve tatli bir sevinc var... ve kendini disarilara atmak arzusu......sebebine gelince;
bu sabah kalktim ve havada sanki istanbul kokusu duydum... hava cok sicak ve bunaltici degil... tr deki bahar kokusu gibi bi sey.. disari cikinca sanki kendimi istanbulda bulacakmisim hissi veriyor...

biliyomusun , siteni her gun ziyaret ediyorum... boylece senden her gun haber almis oluyorum... guzel bi sey bi arkadasindan her gun haber almak...

bir de su var ki, sasirarak ortak noktalarimizi kesfediyorum... mesela, ben dunyada aklindan arkadaslarina mektup yazan tek kisinin ben oldugumu zannediyodum.... evimizin parka bakan balkonunun icerde kalan kismina oturup hep mektup yazardim aklimdan bazi arkadaslarima.... seninde oyle yaptigini okuyunca cok sasirdim.. bi de su kitapci meselesi;
esime hep gelecekteki bi hayalimden bahsedip durudum... gelecekte bi kitapci dukkani sahibi olmak... ozelliklede yaslilik zamanlarimi orada gecirmek.. kitap okuyarak ve surekli musterilerim olan dostlarimla kitaplar hakkinda konusmak bakir caydanlikta demlenmis cay icerken.... bazende tutkunu oldugum turk kahvesi...,..

bunlari okuyunca seni keske okuldayken daha once tanisaydim diye dusundum.. biz cok kisa bi sure birlikte olduk... ve bence birbirimizi pek iyi taniyamadik.... neyse.....

dur bakayim baska ne yazacaktim........

he sey, su yanlizlik.... aslinda her yerin kendine ozgu zorluklari oluyor... bazen niye zorluklra takilip kendimi mutsuz ediyorum ki diye dusunuyorum..... o zamanda buradaki agaclara bakip mutlu olmaya calisiyorum... insan kendine yerlestirilmis olan beka arzusundan dolayi tatmin olamiyor.... bu sene cok yaptigim dualardan biri, Rabbim buraya benim cok yakin arkadasim olacak birini gonder idi....

biliyor musun, bengaller dunyanin en mutlu insanlari.... bunu ben soylemiyorum. bilimsel arastirma sonucu ortaya cikan bi sey....fakirler.... sokakta yatan cok.... dilenciler ulkesi burasi... ama mutluluk hormonu cok uretiliyomus onlarda....

burada cok farkli bi kulturle tanistim..... hint kulturu dunyanin en eski ve genis kulturlerinin basinda geliyor.....bir suru baharat.... sari renk..... ogrendiklerimi ve hissettiklerimi yazsam koca bi kitap olur aslinda.....

zorluklardan bahsediyordum.... mesela temizlik burda kabusa doinusuyor.. sicacik nemli bunaltici bi hava... pis ve tozlu bi ev..... her gun silinmesi gereken yerler.... kucuk mutfaklar.... yol kenarlarinda akan lagimlar....burada lagim yerin altindan borularla degil, yolun iki yanindan dere gibi akiyor..... alt yapi sitemi yok... insanlarda o lagimlarin ustune kucuk barakadan cay evleri yapiyor ve oralarda cay iciyorlar... onu gercekten dogal kaynaksuyu manzarasi gibi izleyip cay iciyolar..... cok lezzetli sutlu cay yapiyolar....

ben hint usulu cayi cok sevdim.... arada yapiyorum.... bazen sutlusunu, bazen taze zencefillisi ve bazen de baharatlisini...

her yerin zorluklari var..... ama mutlaka guzel yonleride vardir..... mesela burada cocugumu goturebilecegim oyle kitapcilar yok... baklava hamuru filan da yok..... kesilmis pismeye hazir hale getirilmis ispanakta, o guzelim manzaralarda yok.....

buradaki trafigi gorsen sasarsin..... trafik kurali trafik lambasi vs... yok. trafikte istedigin her seyi yapabilirsin..... aniden ters yonden cilginlar gibi gelen bi kamyonla karsilasman cok normal ve dogal.. ehliyet sahibi olmana gerek yok araba kullanmak icin... birine carpincada durmana gerek yok cekip gidiyolar bulunamiyoda..... biz 20 dakilalik yola giderken cilginlar gibi dualar okuyarak gidiyoruz..... Rabbim korusun insaalah......

bide bocekler.... burada harika cicekler var.... ama evde cicek bakamiyorum cunki butun evi karinca sariyor... hos cicek olmayincada sariyor ama .... cesit cesit karincalar var evimizde..... bide duvarda gezen kertenkeleler.. ben o kertenkeleleri cok seviyorum..... onlara isim takiyorum.... georgia, fatos vs..... benden dolayi fatimada seviyor...... duvarda gorunce, anneeee kos fatosumuz gelmis diye sevinc icinde bagiriyor :)) bazen kizimi benim kucuk tik tikim diye severim... tik tik lizard in bengalcesi.... cunku tiktiktiktik tik diye bagiriyolar......

sonra hulyacim................


simdilik bu kadar olsun..... muhabbetle.....

4 comments:

Pınarın Kulubesi said...

bütün yazıyı ve mektubu zevkle okudum, duygulandım.. arkadaşını çok sevdim:) ne güzel içten anlatmış..
mektup yazmayı benim kadar çok seven varmı derdim, varmış okudum:)
bu blog alemine katılmayı uzun süre istemedim. iyiki katılmışım diyorum şimdi.. Önyargılı olmamak gerekiyor. Seni tanımış olmak bile yeter (tabi diğer arkadaşlar alınmasın:)onlar içinde geçerli bu..)
Gurbette olup yalnızlık.. bu duyguyu ne kadar çabalasam da anlayamayacağımı biliyorum. ancak yaşarsam anlarım belkide. Buna istinaden kitaplar okuyorum.. Belki daha çok anlarım sizi diye..
memleket ve aile hasretini tez vakitte hayırlısıyla giderebilmen dileğiyle
selam ve dua ile..

Damak Tadı said...

Sevgili Hüğlya'cığım,
Arkadaşının ellerine sağlık ne kadar içten yazmış ve adeta bizlere de yaşatmış gibi hissettim.
Canım duygularını anlıyorum ben yaşamıştım üstelik 1 tane bile konuşacak Türk yoktu çevremde..Umarım sende çok fazla alışmazsın da oralara Türkiye ye dönersiniz çok daha imkanlı bir işle..Hasretlik zor lütfen çok fazla içine atma..Senin ve ailenin bayramınızı kutlayıp,sağlıklı mutlu neşeli günler dilerim..Sevgilerimle..

kalimeero said...

Insanin icindeki beka duygusundan bahsetmis ya, iste en cok o yipraniyor burada. Kimse kalici degil; birine tam alisiyorsun gidiyor, evime alistim diyorsun tasiniyorsun. Cok sukur, gelen gideni aratmiyor cogu zaman. Esma'nin gidisine uzulmustuk, sen geldin mesela; samimi, kafadengi, hossohbet. Gurbet Utah'in havasinda var belki de. Insanlar uzak birbirlerine, civil civil bir sehir merkezi yok. Istanbullu olan, orada biraz yasayan arkadasinin bahar havasiyla, Istanbul kokusuyla ne anlattigini cok iyi bilir. Bence arada sirada da olsa onu duyabildigi, cayhanelerin, baharatcilarin, kalabaliklarin oldugu bir yerde yasadigi icin arkadasin bir bakima sansli:) Ne de olsa hicbir yer Istanbul degil, hic bir sey baki degil.
Paylastigin icin tesekkurler. Kiz arkadas gibisi yok yaa:) Hepinizi seviyorum. Bulundugunuz yerde kendinizden vererek mutlu olmaya calistiginiz icin. Dunyaniza bizi de dahil ettiginiz icin.

Berceste said...

Oncelikle yad ellerden bir Bayram tebrigi de benden sana :) Sevgi ile...Mutlulukla ve en onemlisi tum sevdiklerinle birlikte olabilmen dilegi ile...

Arkadasinin mektubunu okurken ne kadar da pozitif bir insan diye dusundum, o kosullarda baska da sansi yok aslinda, egitim icin Hindistan'a gitmistim, sokaklarda yatan altinda bir gazete kagidi bile olmayan, yalinayak gezen, kemikleri sayilan o insanlari gordum, diger tarafta da saray gibi evleri, otelleri gordum... Cok buyuk zenginlikleri var o ulkelerin aynen arkadasinin anlattigi gibi birbirinden guzel cicekleri, insanlari var... Ama cok da pis :( Ari sulari olmadigi icin de baska sanslari yok :( Ben burada baharatli Hint cayi aldim...Inanilmaz guzel, kesinlikle tavsiye ederim, sutlu caya hala alisamadim ama baharatli Hint cayini cok sevdim, icinde kakule (cadamom) ve karanfil kokusu en keskin olarak ayirt edebildiklerim... Bizlerle paylastiklarin icin cok tesekkurler...Sevgi ile...